Žaloba od vlastních investorů a pokles tržeb. Adidas se kvůli Kanyemu Westovi dál topí
Německá firma stále řeší, co udělá s velkým množstvím tenisek, které se jí válí na skladě. A do toho musí hasit i trable s investory.
Naoko jejich spolupráce běžela bez sebevětších problémů – vyráběli jedny z nejpopulárnějších tenisek posledních let, vydělávali na nich desítky miliard korun a budovali z edice Yeezy plnohodnotnou módní značku. To by ovšem Kanye West nesměl loni pronášet tak kontroverzní názory, kvůli nimž s ním Adidas po devíti letech utnul všechny vztahy. A požár se německé firmě ještě nepodařilo zcela uhasit. Musí totiž řešit žalobu, která jí přistála na stole od vlastních investorů, a do toho potřebuje vymyslet, jak zvrátit nepříliš pozitivní finanční výsledky.
Adidas zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí tohoto roku, které sice předčily odhady analytiků, ale i tak šlo po stránce tržeb o mírný pokles, konkrétně o jedno procento na zhruba 5,3 miliardy eur, tedy asi 124 miliard korun. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku spadl i provozní zisk na 60 milionů eur, respektive 1,4 miliardy korun, z předchozích 437 milionů eur, tedy 10,2 miliardy korun.
Mnohem důležitější situací pro Adidas nicméně je, jak zvládne letošní rok. Jeho šéf Bjørn Gulden, který do firmy přešel z konkurenční Pumy, během ohlašování kvartálních výsledků avizoval, že letošek nebude po stránce finančních výsledků uspokojivý – a může za to především situace, která loni na podzim nastala s rapperem a módním návrhářem Kanyem Westem, oficiálně známým jako Ye.
Vzhledem k jeho kontroverzním, antisemitským názorům s ním Adidas, stejně jako luxusní módní značka Balenciaga nebo hudební vydavatelství Def Jam, rozvázal spolupráci a dal jasně najevo, že tenisky a oblečení společné značky Yeezy už nebude prodávat. Tím pádem mu ale na skladě zbylo zboží v hodnotě 1,2 miliardy eur, v přepočtu 28 miliard korun, se kterým neví, jak naložit.