Zlepšení péče o duševní zdraví nepotřebuje jen Česko. Online psychoterapie Hedepy míří dál do Evropy

Filip HouskaFilip Houska

lukas-krcil-hedepy

Foto: Hedepy

Šéf služby Hedepy i skupiny agentur YYY Family Lukáš Krčil

0Zobrazit komentáře

V době, kdy Česko zmítaly nejkritičtější pandemické měsíce, přišli zakladatelé marketingového studia Brain One (dnes YYY Agency) s novou službou pro online psychoterapie. Pojmenovali ji Hedepy a lidem ukázali poměrně neotřelý způsob, jak řešit psychické potíže bez strachu z fyzického střetnutí s terapeutem – vše totiž probíhá přes videohovor. Po úspěšném více než roce s ní teď míří do dalších zemí Evropy a chystají se i na nové investiční kolo.

Portál pro online psychoterapie Hedepy, kterému od letošního června naplno šéfuje Lukáš Krčil (mimo jiné šéf skupiny agentur YYY Family), vstupuje do Polska, Itálie, Rumunska a rozšiřuje pole působnosti také na Slovensku, kam zamířil již v červnu. „Není to ale jen Česko, kde je prostor pro inovaci v péči o duševní zdraví. Napříč Evropou jsou desítky milionů lidí, kteří trpí nějakou duševní nepohodou,“ uvádí Krčil.

Zatímco rozšíření na Slovensko a do Polska dává smysl z geografické blízkosti a kulturních podobností, na rumunském trhu vidí Hedepy velkou příležitost pro nastavení standardů online psychoterapie a umožnění lidem z meziměstských oblastí, aby mohli o pomoc zažádat. „Rumunsko je trh, kde je o psychoterapii obecně menší znalost a má menší důvěru než například v Česku. Není tam ani taková konkurence,“ popisuje Krčil.

A byť se teprve expanze v plné míře rozbíhá, Hedepy věří, že především do Polska, Rumunska a Itálie vstoupí ve stejném tempu, s jakým vstoupila do Česka. Očekává, že v každém z těchto států dosáhne desetitisíců virtuálních sezení s psychoterapeuty, k čemuž by ostatně mohlo pomoci i rozšíření služeb, které nabízí. Nově totiž zahrnuje i typy sezení zaměřené na páry, rodiny a náctileté.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Za poslední rok jsme zaznamenali velkou poptávku po párové terapii i terapii pro mladistvé. Partnerské vztahy a teenageři totiž zaznamenali nejrychlejší nárůst problémů spojených s mentálním zdraví, k čemuž dozajista přispěla také covidová pandemie,“ zmiňuje Krčil pro CzechCrunch a dodává, že hlavní rozdíl mezi „klasickým“ sezením a tím určeným pro náctileté spočívá hlavně ve vedení terapie.

Pro mnohé mladistvé může být i výhodou, že na Hedepy budou moci chodit od třinácti let i sami bez doprovodu jednoho z rodičů, což je podle Krčilových slov často velkou motivací. „Samozřejmě se ale najde řada rodin, které chtějí být u sezení se svým dítětem a podporovat ho. Někdy ale naopak dítě chce být samo, což nově na Hedepy bude moci,“ komentuje Krčil jednu z novinek.

hedepy

Foto: CzechCrunch

Na Hedepy si můžete vybírat vlastního psychoterapeuta

Na českém a slovenském trhu Hedepy od začátku letošního roku dohromady zprostředkovalo již více deset tisíc sezení a vidí, že lidé mají o online psychoterapeutická sezení s odborníky prostřednictvím videohovoru z pohodlí domova zájem. Své snahy bude chtít podpořit i dalším investičním kolem, ve kterém má v plánu získat desítky milionů korun. Ty by pak posloužily na rozšíření i vylepšení produktu.

Poslední kolo uzavřelo Hedepy letos v červnu, v rámci kterého se službě podařilo získat osm milionů korun, na nichž se mimo jiné podílel i Martin Rozhoň, zakladatel skupiny Vivantis. „Hedepy pomáhá tisícům lidem, proto má celý tým mou plnou podporu při expanzi a rozšiřování péče o duševní zdraví do zahraničí,“ zmiňuje Rozhoň, který je jeho hlavním investorem.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Google opět vydělal nejvíce ve své historii. Příjmy rostou, zatímco firma čelí žalobám za monopolistické praktiky

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

Ústředí Googlu

0Zobrazit komentáře

Pandemie negativně ovlivňuje mnohé, ale Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet, si nemá na co stěžovat. I když zájem o reklamu byl v uplynulém roce nižší, technologičtí obři těžili ze zvýšeného významu internetu v průběhu covidových omezení. Tržby Googlu tak přes některé zádrhely stále stabilně stoupaly a platilo to i v letošním třetím čtvrtletí, kdy firma dosáhla na vůbec nejvyšší příjmy ve své historii. A to už podruhé za sebou.

Konkrétně Google utržil 65,1 miliardy dolarů (přes 1,4 bilionu korun), což oproti stejnému období loni představuje přibližně 41% skok. Ještě výrazněji se zvýšil zisk, který byl rekordní už páté čtvrtletí v řadě. 18,9 miliardy dolarů (420 miliard korun) znamená meziroční nárůst o téměř 69 procent.

K nejzajímavějším poznatkům se dostaneme, když se podíváme hlouběji do jednotlivých segmentů byznysu Googlu. Například vyhledávání firmě přineslo 37,9 miliardy, tedy o jedenáct miliard dolarů více, než loni, kdy by lidé měli na internetu trávit více času. Je až s podivem, že je něco takového u natolik rozvinuté společnosti vůbec možné.

sundar-pichai2

Foto: Google

Sundar Pichai, šéf Googlu a jeho mateřské firmy Alphabet

Také YouTube se podařilo navýšit příjmy, a to přes omezení, na která narazil. Videoportál vydělal rekordních 7,2 miliardy dolarů oproti sedmi miliardám v předchozím čtvrtletí. Mohlo to být ještě více, Apple ale nedávno spustil funkci, která uživatelům umožňuje zakázat sběr dat aplikacemi třetích stran. Jelikož se tím sníží spolehlivost cílení reklam, sníží se i příjmy z ní. Pro YouTube to nyní znamenalo jen pomalejší růst.

Rostou také cloudové služby Googlu, ale k profitabilitě mají ještě daleko. Ačkoliv příjmy se od loňska zvýšily o 1,5 miliardy na 4,99 miliardy dolarů, Google Cloud byl mezi červnem a zářím ve ztrátě 644 milionů – o trochu více než v předchozím čtvrtletí s hodnotou 591 milionů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nejasné zůstává, jak se daří hardwaru Googlu, který se v minulosti těšil popularitě spíš u technologických nadšenců než běžných uživatelů. Firma totiž telefony Pixel, technologii pro chytrou domácnost Nest, streamovací zařízení Chromecast nebo Android zahrnuje do jedné kategorie spolu s nereklamními příjmy YouTube. „Ostatní příjmy Googlu“ hlásily 6,75 miliardy dolarů oproti 5,48 miliardy o rok dříve.

Spolu s finančními výsledky se objevilo několik dalších zajímavostí kolem plánů technologického giganta. Jeho ředitel Sundar Pichai například v hovoru s investory mluvil o rozšířené a virtuální realitě, nahlížené prostřednictvím konceptu „všudypřítomných počítačů“ (ambient computing).

Google chce svoje služby nabízet vždy a všude a podle toho směřuje i svůj hardware. V současnosti prý výrazně investuje do vývoje rozšířené reality a je jen otázkou času, než vzniknou další typy zařízení posouvající možnosti daleko za hranice mobilních telefonů. Dnes se postupně vyvíjejí třeba hodinky a už před několika lety se Google, prozatím nepříliš úspěšně, pokusil přijít s chytrými brýlemi.

stadiat

Foto: Google

Díky službě Stadia je možné hrát i ty nejnáročnější herní tituly v parku na lavičce

Rozšiřovat se bude také samotná nabídka služeb Googlu. Firma pro magazín The Verge potvrdila, že do YouTube najala člověka, který zde dostane na starosti podcasty, v posledních letech rychle rostoucí formát. Server 9to5Google zase informoval, že služba pro cloudové hraní Google Stadia začala testovat novou možnost bezplatně si vyzkoušet hry po dobu 30 minut. Časem by se to mohlo promítnout do dalších příjmů.

Jak ještě upozorňuje The Verge, neustávající závratný růst Googlu ovšem nemusí být jen výsledkem chytrých byznysových řešení, ale také problematických praktik. Firma Sundara Pichaie čelí množství antimonopolních žalob, dostává vysoké pokuty za zneužívání svého postavení v reklamě a nemá příliš dobrý vztah ani s médii, jejichž obsah využívá. Žádnou novinkou není ani narušování soukromí uživatelů, které je v zásadě v konfliktu s velkou částí byznysu společnosti.