Znovuzrozená konzole NES Classic Edition láme prodejní rekordy

Filip HouskaFilip Houska

1
0Zobrazit komentáře

Na trhu již pár týdnů figuruje zmenšená a zmodernizovaná verze ikonické herní konzole NES Classic Edition od Nintenda, která se těší velké oblibě především u hráčů, kteří na starším sourozenci vyrůstali, což potvrzují i dosavadní prodejní čísla.

Podle průzkumu trhu společnosti The NPD Group, se totiž ve Spojených státech během prvních 3 týdnů od uvedení prodalo neuvěřitelných 196 tisíc těchto konzolí, což je fakt, který zřejmě zaskočil i samotné Nintendo.

far

Přečtěte si takéAmbiciozní konkurent Tesly, startup Faraday Future už brzy představí svůj první elektrický vůzAmbiciozní konkurent Tesly, startup Faraday Future už brzy představí svůj první elektrický vůz

NES Classic Edition, které v základu přichází s 30 předinstalovanými originálními hrami jako Super Mario Bross, The Legend of Zelda, Donkey Kong apod, nestárnoucím designem, ovladačem, HDMI a cenovkou v přepočtu okolo 1 700 korun, je totiž beznadějně vyprodané, jelikož japonská společnost nestíhá další vyrábět.

To ostatně pocítili i zájemci v České republice, když první várka konzolí zmizela například z eshopu Alza během několika málo hodin. Zajímavé je z pohledu celkového zájmu mimochodem i prohlášení vyhledáváče Google, který prozradil, že NES Classic Edition bylo v roce 2016 nejvyhledávanější herní konzolí.

Je pravděpodobné, že Nintendo bude chtít na podobný úspěch navázat i v následujících letech, což je samozřejmě vynikající zpráva pro všechny fanoušky značky, kteří by se tak mohli dočkat například zmodernizované verze konzole Super Nintendo (SNES), která je dle spousty expertů považována za nejlepší herní zařízení všech dob.

nes

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Jedna z nejkultovnějších her světa Super Mario od Nintenda dorazila oficiálně na iOS

Filip HouskaFilip Houska

mario1
0Zobrazit komentáře

Jakmile Šigeru Mijamoto, šéf herního designu společnosti Nintendo, v rámci zářijové keynote Applu oznámil, že legendární italský instalatér Mario bude součástí online obchodu App Store na iOS zařízení, fanoušci tohoto symbolu osmdesátých let byli plni očekávání. To z nich nyní může opadnout, protože kultovní Super Mario Run počínaje dnešním dnem přichází exkluzivně na všechna mobilní zařízení Applu.

Titul se svým stylem podobá jiným mobilním hrám jako Subway Surfers nebo Temple Run. Na App Store je nabízen zdarma, avšak pro aktivaci všech úrovní je nutné vynaložit jednorázový poplatek ve výši 10 eur (cca 270 korun). Koncepčně je Super Mario Run poměrně nenáročnou hrou: hráč ovládá figurku Mario v animovaném 2D světě a snaží se s ní zdárně doběhnout do cíle.

facebook_1214_1

Přečtěte si takéFacebook má plány se stát novým Netflixem. Začíná jednat s televizními producentyFacebook má plány se stát novým Netflixem. Začíná jednat s televizními producenty

Během celého dobrodružství musí sbírat mince k dosažení lepších výsledků a vyhýbat se různým nástrahám. Podporován je i asynchronní multiplayer. I když se stále jedná o pouhou mobilní hru, tak to pro obě společnosti znamená velký krok. Vůbec poprvé totiž přichází originální hra od Nintenda do ekosystému Applu. Není tedy divu, že své velké nadšení již dříve avizoval samotný Tim Cook, CEO Applu.

mario

V nejbližší době by se navíc mimo tuto pecku mohly na mobilních zařízeních objevit i legendární hry jako Legend of Zelda, další pokračování Maria nebo třeba kultovní Pokémoni, ve své původní podobě RPG hry, která v mnohém předčila aktuálně opěvovaný hit s názvem Pokémon Go.