Zoot jde znovu do zahraničí. Český módní e-shop otevírá tři nové země a věří, že tentokrát to zvládne lépe
Český módní e-shop Zoot se na zahraniční expanzi už jednou spálil. Od té doby ale uplynulo mnoho vody, firma se po svém loňském ozdravení spojila s konkurenčním a dlouhodobě ziskovým Differentem a začlenila do nové samostatné společnosti Company New, kterou řídí zakladatel Differentu Milan Polák. Ten loni ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch přiznal, že Zoot měl velké oči a spadl na hubu, ale teď chce opět začít růst a znovu i za hranicemi.
Jednoznačným cílem pro letošní rok je podle Poláka v případě Zootu začít vydělávat peníze. Čísla za rok 2020 zatím známa nejsou, ale Polák v prosinci odhadoval tržby kolem 550 milionů korun. Aby se dokázal letos dostat do černých čísel, tak jeden z největších módních e-commerce hráčů na českém trhu postupně zavřel všechny své výdejny radosti a teď hlásí, že je připraven naplno šlápnout do dlouho plánované zahraniční expanze.
Zoot vstupuje hned na tři evropské trhy najednou. Nově otevírá Chorvatsko a Slovinsko, zároveň se po letech vrací do Rumunska, kam už poprvé expandoval v roce 2015, ale tehdy to příliš nevyšlo. Po otevření tří vlastních výdejen radosti a vyšších desítek milionů investovaných do marketingu se o tři roky později z rumunského trhu stáhl a vrátil se do Česka. Při expanzi bude tentokrát Zoot využívat synergií v rámci mateřské Company New.
Jeho sesterský Different totiž působí již v osmi zemích Evropy, přičemž ze zahraniční mu plyne sedmdesát procent celkového obratu, takže má s expanzí značné zkušenosti. „Obrovskou výhodou pro nás bylo, že jsme měli už prošlapanou cestu ze strany Differentu. Máme i kompletně vybudovaný zákaznický servis, který ještě nebyl plně vytěžen Differentem, a tak Zoot začne využívat i tyto služby,“ říká Polák.
Zoot tak během vstupu na nové trhy využívá technické řešení Differentu, který už má kompletně přeložené weby, průchody košíkem, nasazené dopravce, platební metody, věrnostní program i podporu pro marketingové aktivity. Expanzní proces tak firmě trval dva měsíce včetně redesignu webů.
„Celým procesem expanze vlastně ukazujeme, že se nám podařilo dvě společnosti v rámci Company New propojit ve vcelku rychlém čase,“ doplňuje šéf dvou módních e-shopů s tím, že Zoot chce na třech nových trzích do konce roku dosáhnout na obrat ve výši 85 milionů korun.