Zprostředkoval objednávky jídel za miliardu. Choice rychle dobývá Evropu a nabírá desítky milionů

Své zákazníky podle zakladatele českého startupu Alexe Ilyashe nezná 99 procent restaurací. Choice jim v tom pomáhá díky digitalizaci.

Peter BrejčákPeter Brejčák

alex-ilyash_ceo_2-min

Foto: Choice

Zakladatel startupu Choice Alex Ilyash

0Zobrazit komentáře

Po celém světě eviduje již šestnáct tisíc partnerských restaurací, kterým loni pomohl zprostředkovat dva miliony objednávek jídla za téměř miliardu korun. Startup Choice, jenž digitalizuje gastro podniky, působí v osmi zemích, rozbíhá své aktivity v dalších čtyřech a cílí na pozici lídra v regionu střední a východní Evropy. V jeho misi jej teď opět podpořily zdejší startupové fondy v čele s J&T Ventures, ke kterému se přidaly i Reflex Capital a Presto Ventures. Podívejte se na shrnutí všech podstatných informací.

Zainvestovaný startup: Choice 

Kdo, kolik a v jakém kole: 2,5 milionu dolarů (58 milionů korun) v tzv. late-seed kole pod vedením zdejšího J&T Ventures, zúčastnili se také předchozí investoři, fondy Reflex Capital a Presto Ventures.

Kolik již startup získal celkem: 4,1 milionu dolarů (96 milionů korun), naposledy šlo o 37 milionů korun v srpnu 2022.

Co startup dělá: Choice je online B2B služba pro restaurace, která funguje na bázi předplatného. Restauracím umožňuje vytvořit si vlastní webové stránky a nastavit potřebné nástroje pro restaurační podnikání na jediné platformě s centrální správou pro web, aplikace na rozvoz jídel a take-away, kde je i online menu s QR platbou, možnost rezervace stolů či CRM systém. Platforma je také integrovatelná s pokladními systémy a online tržišti jako Wolt, Bolt a Foodora.

Zakladatel: Alex Ilyash

investors-founder_kocik-rubes-ilyash-fryc-min

Foto: Choice

Adam Kočík (J&T Ventures), Přemysl Rubeš (Presto Ventures), Alex Ilyash (Choice) a Ondřej Fryc (Reflex Capital)

Jaká je vize: „Své zákazníky nezná 99 procent restaurací. To je pro jejich majitele velká výzva, protože nevědí, kdo jsou jejich nejvěrnější hosté, jak často restauraci navštěvují, jaké mají preference a alergie nebo kolik lidí do podniku chodit přestane a z jakých důvodů. Choice jsme založili s cílem pomáhat restauracím digitalizovat jejich zákaznické portfolio a zvýšit tak zákaznickou retenci a spokojenost,“ přibližuje zakladatel Alex Ilyash.

Sídlo startupu a kde působí: Kromě domácího Česka již působí v sedmi zemích (Slovensko, Polsko, Estonsko, Lotyšsko, Litva, Ukrajina a Kazachstán) a aktuálně rozbíhá čtyři nové trhy (Rumunsko, Chorvatsko, Maďarsko a Gruzie). Mezi známé gastro podniky, které Choice využívají, patří například skupina Zátiší, Fruitisimo, Modrý zub, Las Adelitas, Červený Jelen, Café Imperial, Los Capolitos nebo Jsme Kolektiv.

Jak je startup velký: Choice eviduje 16 tisíc partnerských restaurací po celém světě, počet aktivních platících zákazníků dosahuje pěti tisíc. Během loňského roku zprostředkoval dva miliony objednávek o celkové hodnotě 42 milionů dolarů (983 milionů korun) a vyrostl trojnásobně. Aktuálně ve startupu působí 120 lidí, do konce roku chce vyrůst na dvojnásobný počet.

Proč je to zajímavé: „Od začátku v Prestu věříme v Alexovy schopnosti obklopit se skvělými lidmi a dovést je k úspěchu. Navíc má výjimečný obchodní talent a umí najímat, vychovávat a řídit obchodníky, a to i na úplně nových a těžkých trzích. Díky tomu také dovedl Choice na další metu, firma stále zrychluje tempo růstu a stává se hvězdou CEE trhu ve svém sektoru. Ještě o nich hodně uslyšíme,“ říká Přemysl Rubeš, zakládající partner fondu Presto Ventures.

Na co startup plánuje využít investici: Kromě náboru lidí a expanze je cílem stát se lídrem v regionu střední a východní Evropy, poté se zaměřit na celou Evropu.

Vše o startupových investicích

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

Presto Ventures

Presto Ventures je pražská investiční společnost, která podporuje talentované zakladatele…