Zájem o bootcampy zaměřené na programování raketově roste. Tady je pár čísel
Tak to vypadá, že doba, kdy bylo programování mezi masou chápáno jako totálně asociální záležitost, už je dávno pryč. S rostoucím vlivem startupů a technologií obecně, totiž programování stále více a více míří i mezi „ obyčejné lidi“, což potvrzuje i nejnovější průzkum portálu CourseReport, který sesbíral statistiky od 95% amerických a full-time působících bootcampů, které se zaměřují právě na výuku programování.
Z dat, která navíc z důvodu uvedeného výše nezahrnují online portály typu Codecademy nebo Code School vyplývá, že celkový počet lidí, kteří v roce 2014 kurzy úspěšně dokončí, se vyšplhá přibližně na 5 987 (rok 2013 – 2 178) a trh tak z tohoto pohledu vyroste o 175%. Jen pro porovnání, celkový počet studentů z akreditovaných amerických univerzit, kteří v roce 2013 dokončili bakalářské studium (undergraduate) v oboru „computer science“, CourseReport odhadují na 48 000.
Ze zveřejněných dat pak ještě můžeme vyčíst, že:
- průměrná délka takového bootcampu je 10,4 týdnů
- průměrná cena bootcampu je 9 900 dolarů
- nejvíce žádaným jazykem je Ruby, které se učí na 59 procentech kurzů. Následuje JavaScript (13%), Objective-C (9%), Python (8%), .NET (5%) a PHP (4%).
- celkové příjmy všech bootcampů ze školného dosáhnou v roce 2014 zhruba 59 milionů dolarů
Oficiální report najdete zde.
foto: ter-burg/Flickr