Facebook pomalu a v tichosti útočí na Craigslist a eBay
Většinou se všechna média zmiňují o větších akvizicích Facebooku, takže to vypadá, že se vlastně v pozadí nic moc neděje. Opak je pravdou, protože Facebook nakupuje rád a čím dál častěji. Teď to byl například projekt TheFind, který funguje jako e-commerce platforma agregující zboží a slevové kupóny z více než půl milionu zdrojů.
Deal proběhl za veřejně nespecifikovaných podmínek, ale měl by pomoci Facebooku k postupnému ovládnutí e-commerce trhu. Data, která Facebook dlouhodobě sbírá mohou být stejně cenná jako v případě Amazonu. Po nákupu TheFind prý proběhne integrace s aktuálními Facebook Ads, aby dostávali uživatelé relevantní nabídky na nákup zboží, zmiňuje Fortune.
Pro lepší cílení reklam Facebook před několika měsíci spustil taktéž tlačítko “BUY”, které umožňuje cílit reklamu přímo na nákup produktu nebo přechod na e-shop.
Zatím se Facebooku pokusy o integraci retailu moc nedařily, takže alespoň trochu v tajnosti spustil několik funkcí, které umožňují prodej přímo ve Facebook skupinách. Je tak o kus jednodušší vytvořit si vlastní FB marketplace, přes který budete prodávat zboží za svojí cenu a to bez jakékoliv provize nebo poplatků.
Pro spuštění takové skupiny je potřeba zažádat přes formulář a schvalování probíhá prozatím manuálně, takže i delší dobu. Na zářném úspěchu Facebooku můžeme vidět mírnou jizvu v podobě toho, že na e-commerce trhu ho zatím konkurence nemůže čekat a ještě nějakou dobu potrvá, než si dokáže svojí pozici prosadit. Jako v případě vyhledávání přes Graph Search, které upadlo tak trochu do zapomnění.
Foto: Marco Paköeningrat / Flickr.com, Facebook Presskit