Takto vypadá nová výkonnější verze Tesly, která ujede až 613 kilometrů na jedno nabití
Kdo by si myslel, že ještě donedávna nejvýkonnější verze Tesly s označením Model S P90D, která umožňovala příplatek s názvem Ludicrous a zrychlení z 0 na 100 za 2,8 sekund, bude tím nejzajímavějším, co Tesla vymyslí, byl by na omylu. Ve včerejší novince totiž představila nástupce P90D s označením P100D, který dostal hned několik vylepšení.
Tím hlavním je bezpochyby nová baterie o výkonu 100 kWh, která posunuje hranici dojezdu na 315 mil pod amerického, respektive 613 kilometrů dle evropského cyklu na jedno nabití. Kromě dojezdu se logicky navyšuje i výkon, který auto dostane z 0 na 100 za neuvěřitelné 2,5 vteřiny – to dělá z Modelu S třetí nejrychlejší auto na světě, která má stále relativně přijatelnou cenu.
Pro aktivaci nejvyššího výkonu je potřeba zakoupit tzv. Ludicrous mód, který se do nejvyššího modelu dá nainstalovat za příplatkových 10 tisíc dolarů. Zákazníci, kteří tak učinili a dosud měli nejvýkonnější Teslu mohou na nový typ baterie a vyšší výkon upgradovat za 20 tisíc dolarů – ti, kteří si Teslu předplatili a ještě jim nedorazila mají tu možnost za poloviční cenu.
Kromě Modelu S se dostalo novému typu baterie i v Modelu X, tedy jedinému SUV, které Tesla vyrábí. To díky ní zvládne v nejvyšším módu zrychlení z 0 na 100 za 2,9 sekund a ujede přibližně 289 mil, tedy 542 kilometrů. Tesla zároveň informovala o tom, že i poplatky za upgrade na nejvyšší výkon razantně pomohou ve snížení ceny Modelu 3 a k jeho rychlejšímu vývoji.