Podívejte se, kolik zaplatí noví majitelé elektromobilů Tesla za dobíjení na Superchargerech
Prestiž v podobě vlastnictví vozu Tesla byla až do dnešního dne okořeněna o možnost bezplatného nabíjení na autorizovaných nabíječkách, takzvaných Superchargerech. Tento luxus typu “all-you-can-eat” už se ale nebude vztahovat na nové majitele těchto vozů, kterým začne firma účtovat na Superchargerech poplatky.
Všechny Tesly, které budou objednané po dnešním dni, tedy po 15. lednu 2017, dle oficiální tiskové zprávy budou mít oproti všem již objednaným k dispozici roční kredit 400 kWh. Na toto množství energie ujede každá Tesla přibližně 1000 mil, tedy 1600 kilometrů, poté už budou muset majitelé vytáhnout peněženky. To, kolik ve finále zaplatí, se liší v závislosti na regionu, v zásadě se bude jednat o cenu za kilowatthodinu, v určitých státech se však bude kvůli lokálním regulacím počítat podle doby strávené na nabíječce.
Nicméně podle oficiální zprávy by placené dobíjení mělo díky tomu, že většina Tesel najede na delších vzdálenostech (s použitím superchargerů) ročně do 1600 kilometrů, ovlivnit jen minoritu řidičů. Automobilka ujišťuje, že výdělek z této činnosti se nestane výraznou součástí tržeb a všechny příjmy budou využity na rozšíření sítě Superchargerů. Uvádí také příklady, kolik budou cesty stát, například ze San Francisca do Los Angeles to bude přibližně 15 dolarů, z Paříže do Říma 60 euro.
Ani cena za nabíjenou energii však nemusí být konečnou částkou. Tesla totiž začne účtovat i poplatek za blokování Superchargeru po dokončení nabíjení. V Česku půjde o 9,5 koruny za každou minutu po dobití, navíc se tento poplatek oproti samotnému nabíjení vztahuje i na již využívané vozy. Tesla tak dává jasně najevo, že její nabíjecí místa nemají sloužit k parkování.
Další Superchargery i v Česku
Stanic se po světě aktuálně nachází 795 a obsahují celkově přes pět tisíc nabíječek. V letošním roce by však mělo dojít k významnému rozšíření sítě, podle oficiální mapy by se první Superchargery měly objevit i na Havaji, Novém Zélandu, v jižní Evropě, v Pobaltí či v Rusku. Stejná mapa navíc naznačuje, že k současnému jedinému Superchargeru v ČR u Humpolce by měly přibýt přinejmenším další dva ─ jeden v Praze a jeden na trase mezi Brnem a Ostravou.