Tesla zvyšuje dojezd o dalších 32 kilometrů a zrychlením překonává Faraday Future

teslanew
0Zobrazit komentáře

Muskova Tesla, které se podařilo v minulých týdnech oficiálně spustit částečný provoz ve vlastní nevadské továrně na baterie, kde se mimo jiné vyrábí i nový typ 100 kWh baterií pro vozy Tesla, přichází s jednou novinkou za druhou. Ať už jsou to finální ceny dobíjení na Superchargerech pro nové majitele všech jejich elektrických vozů, tak třeba poslední aktualizace modelu P100D.

Ta přináší akceleraci z 0 na 60 mil za hodinu, tedy z nuly na necelých 100 kilometrů za hodinu, za pouhé 2,389 sekundy – místo původních 2,5 vteřin, což dorovnává nedávný „rekord“ konkurenčního Faraday Future, který se snaží dostat se svým modelem FF 91 na trh. Naopak chystaný model 100D vylepšuje dojezd, se kterým se nově dostanete na 539 kilometrů, navíc o 40 tisíc dolarů levněji.

googlepixel

Přečtěte si takéGoogle vypustil nástroj, který dokáže ušetřit až 75 % z velikosti fotografií bez ztráty kvalityGoogle vypustil nástroj, který dokáže ušetřit až 75 % z velikosti fotografií bez ztráty kvality

Zákazníci si tedy mohou vybrat – buď oželí maximální podobu Ludicrous módu a nejvyšší akcelerace u elektrického auta vůbec výměnou za vyšší dojezd a nižší cenu, nebo do toho půjdou naplno a pořídí si za takřka 138 tisíc dolarů její nejvyšší verzi. U modelu X 100D jde pak o akceleraci z 0 na 96 km/h za 4,8 sekundy a dojezd 475 kilometrů, což je podle dostupných informací u tohoto typu Tesly tím nejdůležitějším aspektem, informuje WSJ.

Níže se pak můžete podívat i na poslední video ze stavby Tesla Gigafactory z průběhu prosince:

Telekomunikační gigant Sprint kupuje třetinu streamovací služby Tidal amerického rappera Jay Z

Filip HouskaFilip Houska

jay
0Zobrazit komentáře

Na poli hudebních streamovacích služeb proti sobě stojí především dva silní hráči – Spotify a Apple Music, kteří mají desítky milionů platících uživatelů. Mnohdy se však zapomíná i na Tidal, hudební platformu od amerického rappera Jay Z, která se snaží těmto gigantům konkurovat. I když má své fanoušky, uživatelskou základnou se Spotify a Apple Music nemůže rovnat. Alespoň prozatím.

Sprint, americká telekomunikační společnost, která čítá okolo 59 milionů klientů, nyní ohlásila zajímavou novinku v podobě koupě 33procentního podílu v Tidalu za částku pohybující se okolo 200 milionů dolarů. V tiskové zprávě také stojí, že klienti tohoto operátora dostanou neomezený přístup k veškerému hudebnímu obsahu.

obama

Přečtěte si takéSpotify chce zaměstnat Baracka ObamuSpotify chce zaměstnat Baracka Obamu

Dá se předpokládat, že tímto krokem chce zaútočit na své hlavní konkurenty, konkrétně již zmíněné Spotify a Apple Music. Boj to však bude náročný: švédské Spotify se pyšní přibližně 40 miliony platících uživatelů a jablečná platforma o polovinu méně. A Tidal je „zaseknutý“ na zhruba 1,1 milionech.

tidal

Tidal těží z exkluzivního obsahu

Streamovací služba Tidal pod taktovkou amerického rappera Jay-Zeho má velkou sílu především v oblasti hudební exkluzivity, respektive nabízení takového obsahu, který jinde není (alespoň oficiálně a v daný moment) dostupný. Svůj exkluzivní debut tam například měla zpěvačka Beyonce s albem „Lemonade“ nebo Kanye West s deskou „The Life of Pablo“. Své výhradní místo tam mají i umělci jako Chris Martin nebo Jack White.

jayz

Jay-Z (2010), hlava služby Tidal, která k říjnu 2016 čítala 1,1 milionů platících uživatelů.

A pojem „exkluzivita“ by se měl projevit i po této částečné akvizici. Lze očekávat, že klientela Sprintu (při určitých podmínkách) bude mít možnost neomezeně poslouchat, popřípadě sledovat, hudební obsah včetně toho exkluzivního, aniž by si musela tvořit účet a následně za něj platit měsíční předplatné, které stojí deset dolarů. Na povrch se však zatím nedostaly informace, jež by toto tvrzení potvrzovaly.

sprinttidal_2

K celé situaci se vyjádřil i Jay-Z, majitel Tidalu:

„Sprint sdílí naši vizi týkající se revoluční změny kreativního průmyslu, která by dovolovala umělcům se přímo spojit s jejich fanoušky a naplnit jejich potenciál.“

Na jeho slova navázal i Marcelo Claure, CEO společnosti Sprint a nový člen představenstva Tidalu:

„Tato vášeň, kterou tito umělci a zároveň majitelé mají ke svým fanouškům, umožní Sprintu nabízet novým a stávajícím klientům neomezený přístup k veškerému obsahu, a to včetně takových zážitků, které jim jiná služba nemůže poskytnout.“

claure

O Tidal měl zájem i Apple

O skutečnosti, že Tidal je poměrně „horké“ zboží, pojednávaly i informace z minulého roku od listu The Wall Street Journal. Podle něj chtěl službu koupit i Apple, což se nakonec nenaplnilo. Ostatně měl k této záležitosti své slovo i rapper Kanye West, spoluvlastník Tidalu, který na Twitteru poměrně kontroverzně (jak je u něj zvykem) poukazoval na to, ať Apple Jay-Zeho hudební platformu koupí.

https://twitter.com/kanyewest/status/759449038097747968?ref_src=twsrc%5Etfw

Foto: Tidal