Elon Musk odhalil první fotografii elektrického nákladního automobilu a rozšíření Gigafactory

teslatruck
0Zobrazit komentáře

O tom, že se Tesla po levnějšímu Modelu 3, který bude doručován prvním zákazníkům již v druhé polovině letošního roku, chystá na rozšíření svého produktového portfolia o další dva typy vozidel, jsme se zmiňovali nedávno. První na řadu má podle Elona Muska přijít nákladní automobil, následovaný pick-upem.

A právě elektrický kamion Musk poodhalil včera na konferenci TED v kanadském Vancouveru, když ukázal fotku prvotního konceptu. Z obrysů je zřejmé, že bude celá jeho maska vycházet z podoby aktuálních modelů, kombinovat ji bude zaoblený exteriér, plynule spojující velké čelní sklo a horní část – jinak půjde pravděpodobně o klasickou konstrukci nákladních automobilů.

Nejdůležitější otázkou bude pravděpodobně spíše to, jak přesně budou řešeny bateriové články a vůbec dobíjení takto energeticky náročných aut na cestách. Bližší informace si prozatím Tesla nechává pro sebe, ale Elon zároveň zmínil, že se Tesla v průběhu tohoto roku chystá vybrat 4 další lokality pro výstavbu Gigafactory – továren na baterie, které doplní rostoucí vývoj v Nevadě.

Zatím vše vypadá nadějně

Musk dodal, že nový typ vozidla, byl již vyzkoušen v rámci prototypu v reálném provozu a že budeme překvapeni, jak skvělé má takto těžké auto jízdní vlastnosti – pro řidiče navíc příjemnější, jelikož nemá žádnou převodovku. Jeho odhalení letošní září by tak nemuselo být daleko od pravdy, i když jsme samozřejmě zvyklí na zpoždění, která Teslu v průběhu let doprovázejí.

Šéf Tesly Elon Musk

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Český projekt SuperSoused.cz, který vám pomůže s domácími pracemi, expanduje do dalších měst v ČR

Jiří SvobodaJiří Svoboda

super
0Zobrazit komentáře

Shánění šikovného řemeslníka, instalatéra či opraváře, je v dnešní době skoro nadlidský úkol a tak komunitní servery na jejich vyhledávání získávají postupně na popularitě. Důkazem je i startup SuperSoused, který napřímo spojuje zakázky s kutily a nyní rozšiřuje jak svou mapu působnosti, tak i seznam nabízených služeb.

Na četné žádosti řemeslníků i zákazníků se nově kromě Prahy, Brna a Bratislavy budou moci do platformy hlásit i lidé z Plzně, Liberce, Ostravy, Olomouce, Hradce Králové a Pardubic. Zároveň se o několik okruhů rozšiřuje nabídka služeb, nově tak budou moci zákazníci poptávat i pomoc s autem, domácími mazlíčky nebo asistenci seniorů.

saphom

Přečtěte si takéČeský startup Sapho se sídlem v Silicon Valley získává investici ve výši 14 milionů dolarůČeský startup Sapho se sídlem v Silicon Valley získává investici ve výši 14 milionů dolarů

SuperSoused funguje už takřka dva roky a v současnosti na něm denně přibude 40 zakázek, na které se průměrně přihlásí 165 řemeslníků. Nejčastěji jsou poptávané malířské práce, další zajímavé statistiky například říkají, že nejpilnější řemeslník stihl za první tři měsíce roku 2017 celých 85 zakázek.

“Doufáme, že rozšířením služeb a expanzí do dalších měst dáme možnost pomáhat nejen již zaběhlým sousedům, ale i dalším, kteří se mohou do našeho projektu zapojit a přidat ruku k dílu,” říká Lukáš Novák, zakladatel projektu SuperSoused.cz.

puebl

Expanze i do zahraničí

S rozšířením do dalších měst počítá SuperSoused i na Slovensku. Rozrůstat by se dále měla také nabídka možností, a to hlavně o funkci okamžitě realizovat zakázky bez nutnosti čekat na jednotlivé nabídky. Tomu by měl pomoci rostoucí počet aktivních uživatelů.

V lednu letošního roku měl Supersoused i kampaň na investiční crowdfundingové platformě Fundlift, při které chtěl původně vybrat 4,5 milionu korun. Chvíli po spuštění financování se však ozvali větší strategičtí investoři, kteří měli zájem o přímý kapitálový vstup a tak byla kampaň zastavena.

sup

Původní kampaň na portálu Fundlift

O koho a jak velký kapitál se jedná nechce SuperSoused pro zatím říci, zakladatel Lukáš Novák k tomu však doplňuje:

„Jednání s investory nadále probíhají, a to s cílem vyjednat nejlepší podmínky pro další rozvoj služby, zlepšení potenciálu vstupu na zahraniční trhy, zvětšování zákaznické báze a zvyšování kvality nabízených služeb“