Brněnské Kiwi.com se spojí se skupinou Amadeus a nabídne 750 milionů nových kombinací letů
Z původem brněnské společnosti Kiwi.com, která má na svědomí stejnojmenný vyhledávač letenek, přicházejí další novinky, které podtrhují její velké ambice do následujících měsíců. Tentokrát se pětiletý startup pod vedením CEO Olivera Dlouhého spojil se skupinou Amadeus, aby vytvořil řešení, které do jeho systému přinese až 750 milionů nových kombinací letů.
Kiwi.com v tiskové zprávě uvedlo, že tímto krokem chce docílit exponenciálního růstu, výrazně rozšířit svou nabídku a být připraveno na rostoucí poptávku po letenkách. Finanční aspekty tohoto kontraktu nebyly zveřejněny, je však známo že Amadeus pro Kiwi.com vytvoří řešení, které kombinuje takzvaný Instant Search a velké množství informací o vyhledávaných letech.
Výsledkem celého snažení by tak pomocí obsahu v distribučních kanálech skupiny Amadeus měly být itineráře, které nebude možná najít nikde jinde. I ceny tak ve finále budou příznivější, zejména na mezikontinentálních trasách. Kiwi.com tvrdí, že na některých cestách by ve finále jejich uživatelé mohli ušetřit až 50 % z původní ceny.
„Toto partnerství je pro Kiwi.com významným milníkem a posouvá nás opět dále. Naše ambiciózní plány zahrnují desetinásobný růst a Amadeus byl jediným technologickým partnerem schopným nabídnout odpovídající řešení k jejich splnění. Jde o vůbec největší a nejsložitější datové partnerství, které Kiwi.com zatím uzavřelo. Společnost Amadeus nám dodává bezkonkurenční rychlost s jedinečným obsahem dat a geografickým pokrytím,“ uvedl CEO a zakladatel společnosti Kiwi.com, Oliver Dlouhý.
Výběr skupiny Amadeus nebyl náhodný. Jedná se o IT koncern, který tvoří technologická řešení pro všechny oblasti cestovního ruchu a který si za třicet let existence vybudoval pozici majoritního hráče na evropském trhu. K jeho klientům patří největší světové aerolinky, cestovní kanceláře, letiště i hotely, což pro Kiwi.com znamená spoustu cenného know-how a dat. V současnosti skupina Amadeus zaměstnává v 70 zemích světa na 15 tisíc lidí a minulý rok její tržby činily 4,5 miliardy eur.
Kiwi se nezastavuje
Kiwi.com dosáhlo loni na osmimiliardový obrat a dalo si za cíl oproti současnému stavu ještě desetkrát vyrůst. Partnerství s Amadeus je tak jen jedním kusem skládačky, mezi dalšími je zejména nábor nových lidí. Nedávno Kiwi.com otevřelo nové kanceláře v Praze a Barceloně, plánuje je však i ve filipínské Manile. Po produktové stránce pak chce do své nabídky přidat krom letadel i vlaky a přiblížit se tak například konkurenčnímu vyhledávači Rome2Rio.