Díky nové AR aplikaci od ŠKODA AUTO si můžete prohlédnout model vozu KAROQ v rozšířené realitě

Filip HouskaFilip Houska

C97E0AF6-73AC-4A94-85AE-63038FA6D61D
0Zobrazit komentáře

Mladoboleslavská automobilka ŠKODA AUTO ve spolupráci s českým vývojářským studiem BRAINZ VR uvedla na trh zajímavou aplikaci, která těží z rostoucího trendu rozšířené reality, technologie, s níž experimentují i firmy jako Amazon, Google, Apple či IKEA.

Zájemci o nový model SUV vozu KAROQ si nově mohou pomocí aplikace ŠKODA AR virtuálně prohlédnout, jak auto vypadá v běžném světě. Zároveň si mohou měnit jeho barvu, kola nebo velikost a podle svých preferencí si přizpůsobovat i interiér, do kterého je možné poměrně detailně nahlédnout.

B1D40CFF-AF52-4DC2-9A82-05D76984DFC3

Přečtěte si takéDíky tomuto 3D skenovacímu přístroji zjistíte, jaký máte podíl tuku či svalů v těleDíky tomuto 3D skenovacímu přístroji zjistíte, jaký máte podíl tuku či svalů v těle

Za funkční a vývojářskou stránkou stojí tým ze studia BRAINZ VR, který aplikaci vyvíjel na základě balíčku nástrojů pro rozšířenou realitu ARKit od Applu.

„Jelikož jsme aplikaci vyvíjeli v době, kdy knihovna ještě nebyla oficiálně vydaná, byla to pro nás opravdová výzva. Práce s takto čerstvou technologií vždy znamená spoustu experimentování jak z pohledu programování, tak z pohledu UX,“ říká Ondřej Pultera, ředitel technického vývoje v BRAINZ VR, a dodává, že brzy budou pracovat i s platformou ARCore pro Android.

6970382C-BDC0-4E94-A50D-6C4C6CA0866D

Aplikaci, do které budou s postupem času na základě zpětné vazby uživatelů integrovány i další modely od ŠKODA AUTO, je možné zdarma stáhnout na App Store pro platformu iOS (s nutností verze 11 a výše a novějších modelů iPhonů a iPadů, které podporují ARKit). Na Android by měla být dostupná do několika měsíců.

General Motors na příští rok chystají samořídící vůz bez volantu a pedálů

Filip HouskaFilip Houska

98E3A18B-BFBC-46B8-859B-E68303692BE8
0Zobrazit komentáře

Do vysoce konkurenční sféry samořídících vozidel, kde se angažují firmy jako Tesla, Volvo, BMW, Uber nebo Google, nově vstupuje další zajímavý hráč. Tím je americký nadnárodní výrobce aut General Motors, který ohlásil, že do příštího roku začne vyrábět svou verzi autonomního vozu, jež bude některými svými vlastnostmi oproti konkurenci poněkud netradiční.

General Motors, který zastřešuje značky jako Cadillac nebo Chevrolet, chce totiž do roku 2019 masově vyrábět aktualizovaný model Cruise AV, jenž bude zcela bez pedálů, volantu a jiných manuálních prvků. Veškeré řízení má tedy záviset pouze za integrovaném autonomním systému, který bude pomocí umělé inteligence a specifického hardwaru využívat potřebná data ze senzorů.

B1D40CFF-AF52-4DC2-9A82-05D76984DFC3

Přečtěte si takéDíky tomuto 3D skenovacímu přístroji zjistíte, jaký máte podíl tuku či svalů v těleDíky tomuto 3D skenovacímu přístroji zjistíte, jaký máte podíl tuku či svalů v těle

Vůz na první pohled vypadá zevnitř velmi futuristicky, až nereálně, nicméně General Motors do něj vkládá velkou důvěru. Podle nich je totiž jedinou možností, jak uspět na již tak silném konkurenčním trhu, netradiční vzhled a rychlost vstupu do této branže, což je hlavní důvod, proč je výroba, která bude probíhat v detroitském Michiganu, naplánována už na příští rok.

7107ABC8-661E-4B1F-8DE6-8807427FF505

Nad modelem, jenž má být čtvrtou generací elektromobilů Chevy Bolt, které se ve Spojených státech aktuálně testují, však visí velký otazník týkající se bezpečnosti. Cruise AV totiž nesplnil požadované bezpečnostní normy motorových vozidel na území USA.

30DFF436-2872-4870-910D-2A5ED5FF8C3E

I přes situaci, že General Motors zažádal o povolení výjimky, to do budoucna nemusí nic znamenat. Společnost však sází na dvanáct bezpečnostních sekcí (jako například detekce a reakce na objekty, zabezpečení systému, chování po srážce, neustále probíhající nahrávání či vyhodnocování situací v případě hrozícího nebezpečí), na základě kterých by ono nutné povolení nakonec mohla dostat, pokud je dostatečně vypiluje a obhájí.

Každopádně bude zajímavé sledovat, co nakonec přijde. Ostatně s myšlenkou vozů bez volantu si pohrávají i automobilky jako Ford či Mercedes nebo projekt Googlu Waymo.

Foto: General Motors (reprofoto, YouTube)