Apple Music překoná již brzy Spotify v počtu amerických předplatitelů. Roste totiž rychleji
Jedním z pionýrů na poli hudebního streamingu se od roku 2006 postupně stal původem švědský startup Spotify, který si za více než 11 let svého působení získal přes 150 milionů aktivních uživatelů, ze kterých je na 70 milionů platících. Služba funguje v 61 zemích a zatím nevykázala profit – dle CEO Spotify Daniela Eka čeká, až nashromáždí dostatečný počet uživatelů.
Na tom by nebylo nic tak zvlášního, kdyby Spotify na paty nezačal šlapat Apple se svojí hudební službou Apple Music, která vznikla teprve v roce 2015 a překročila již 100 milionů aktivních uživatelů s 36 miliony těch platících. Největší počet uživatelů s placeným členstvím má pak Apple Music na americkém trhu, kde roste o 3 % rychleji než Spotify a kde by měl zhruba v létě letošního roku překonat Spotify.
To by pro Spotify mohlo z dlouhodobého hlediska znamenat zásadní problém, protože by startup mohl ztratit důvěru svých investorů, kteří do něj postupně přilévají další finance na udržení rychlého růstu, informuje server The Wall Street Journal. Apple pro růst aplikace využívá svoji obrovskou marketingovou sílu a nativní podporu uživatelů Apple zařízení, kterých jsou minimálně vyšší stovky milionů.
Spotify má v databázi 30 milionů skladeb dostupných v 61 zemích s cenou začínající na 9,99 dolarech bez reklam. Apple Music má skladeb kolem 45 milionů a funguje ve 115 zemích s totožnou cenou. Obě služby nabízejí také rodinné plány pro více uživatelů v ceně 14,99 dolarů za měsíc.
Tvrdá hra konkurence
Počtu aktivních uživatelů by u Applu mohl pomoci i prodej chytrého domácího reproduktoru HomePod, který stejně jako Google Home nebo Alexa umí přehrávat hudbu právě prostřednictvím Apple Music. Do prodeje by měl vyrazit již v průběhu tohoto týdne, respektive 9. února, s cenou 349 dolarů (~ 7067 Kč).
Foto: Apple