Fintech startup Revolut získal investici ve výši 250 milionů dolarů při valuaci 1,7 miliardy

revolut11
0Zobrazit komentáře

Jedna z aktuálně nejpopulárnějších alternativních bankovních služeb, původem britský fintech startup Revolut, získává další investici. Investice ve výši 250 milionů dolarů, tedy více než 5,2 miliardy korun, posouvá valuaci Revolutu na 1,7 miliardy dolarů, respektive 35,5 miliardy korun. Mezi největšími investory byla DST Global, která dříve vložila peníze i do Facebooku či Slacku.

Na investicích tak Revolut získal již 340 milionů dolarů a aktuálně jeho služby využívá na 250 tisíc aktivních uživatelů. Během příštích 5 let by firma chtěla získat minimálně dalších 100 tisíc uživatelů. Revolut si získal na popularitě především tím, že nabízí možnost směny až 150 různých měn v reálném čase bez poplatků, platby vlastní debetní kartou, která je propojena s mobilní aplikací a zároveň také svojí podporou kryptoměn, přes které lze dělat běžné nákupy.

delmart

Přečtěte si takéČeský prémiový supermarket Delmart začíná prodávat své potraviny přes internetČeský prémiový supermarket Delmart začíná prodávat své potraviny přes internet

Revolut, který funguje i v Česku a podporuje českou měnu, navíc před několika dny začal umožňovat dobití peněz do Revolut účtu za pomocí českých korun, čímž odpadají poplatky či nevýhodné kurzy za směnu při platbě v eurech, nebo spořící účty a funkci automatického zaokrouhlování na celé částky s připsáním rozdílu právě na spořící účet. Během včerejška v rámci rozšiřování služeb navíc startup představil novinku v podobě chystané podpory kryptoměny Ripple.

revolut1

Mezi největší konkurenty Revolutu se řadí například další britský startup TransferWise, který získal na financování v minulosti podobnou sumu a má i takřka totožnou valuaci, nebo britské Monzo. V průběhu prosince loňského roku navíc Revolut oznámil, že se již dostal na nulu a je od nynějška profitabilní, což mu umožňuje zrychlit globální expanzi.

Foto: Revolut

Coca-Cola dosáhla za čtvrtletí zisku 1,37 miliardy dolarů. Denně prodá 1,9 miliardy nápojů

cocacolax
0Zobrazit komentáře

Jeden ze suverenně největších výrobců nápojů na světě, americká Coca-Cola, která má pod sebou mimo ikonické koly i značky jako Nestea nebo Cappy v prvním čtvrtletí letošního roku překonala veškerá očekávání analytiků z pohledu tržeb i zisků. Během tří měsíců totiž utržila 7,63 miliardy dolarů při čistém zisku 1,37 miliardy dolarů, tedy zhruba 28,5 miliardy korun.

Oproti stejnému období loni jde sice o 16 procent nižší tržby, ale zisk naopak výrazně stoupl, konkrétně o totožných 16 procent. Největší podíl na tom má přechod Coca-Coly na méně sladké nápoje, což je dlouhodobý trend například u konkurence Pepsi, která je v prodejních silnější již přes 5 let. Coca-Cola chce nově na trhu bojovat s produktem Coke Zero Sugar, který je zcela bez cukru, a také s novými příchutěmi dietní Coly, která se u nás prodává jako Coca-Cola Light.

eufy

Přečtěte si takéBezpečnostní kamera EverCam s roční výdrží baterie vybrala na Kickstarteru přes 1,2 milionu dolarůBezpečnostní kamera EverCam s roční výdrží baterie vybrala na Kickstarteru přes 1,2 milionu dolarů

Coca-Cola denně pod svojí značkou prodá více než 1,9 miliard kusů nápojů a chce se jak marketingem, tak novými produkty, přiblížit více aktuálnímu trendu na trhu, který již nehledá pouze prázdné kalorie v podobě obrovského množství cukru, ale i zdravější alternativy. Souvisí to také s novou „sugar tax“, neboli daní z cukru, která byla v USA (největším trhu Coca-Coly) zavedena a která má razantně snížit množství cukru v běžných potravinách a nápojích.

coke

Nové příchutě lehké Coca-Coly

Firma, která vznikla již v 19. století, se tak musí znovu přizpůsobit a změnit svoji image „zlého konglomerátu“, který napomáhá obezitě, do moderní doby, ve které si velká část zákazníků pečlivě čte složení a dbá na to, co konzumuje. Na změny navíc reaguje i trh, Coca-Cola nabrala za posledních 12 měsíců na hodnotě akcií o 2 procenta.

Foto: Coca-Cola Company