Český analytický startup Stories byl koupen americkým technologickým gigantem Workday

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

stor1
0Zobrazit komentáře

Český startup Stories, který vytváří nástroje pro analýzu velkých firemních dat, oznámil svůj prodej. Za blíže nespecifikovanou částku kupuje českou firmu přední poskytovatel cloudových řešení pro finance a lidské zdroje Workday. Jak pro CzechCrunch potvrdili sami zástupci americké společnosti, technologie i tým českého startupu budou integrovány právě do technologické platformy Workday.

Akvizice českého Stories je součástí investic Workday do rozšíření analytických kapacit vlastních produktů, zejména pak nového nástroje Workday Prism Analytics. I díky němu mohou klienti rychleji a chytřeji sledovat fungování svých firem a Stories mají tuto nabídku ještě posílit.

„Jsem nadšený, že mohou oznámit, že v naší analytické cestě děláme další krok kupředu a získáváme Stories.bi, jednoho z nejinovativnějších hráčů na poli analýzy,“ uvedl Pete Schlampp, viceprezident Workday Analytics. Cenu transakce odmítají obě strany sdělit. V rámci akvizice získává Workday jak technologii Stories, tak celý tým. Jeho dosavadní CEO Filip Doušek bude nově v rámci analytického týmu Workday zodpovědný za skupinu rozšířené analýzy.

storrr

„Tato akvizice je dalším důkazem, že Česko je v datech na světové špičce. Máme štěstí, že žijeme v místě, kde máme možnost postavit tak skvělý tým matematiků, vývojářů a datových expertů,“ říká Filip Doušek, jeden z trojice zakladatelů Stories, a dodává: „Tým bude nadále sídlit v Praze a v blízké době jej chceme výrazně rozšířit.“

Stories.bi se specializují na rozšířenou analýzu, propojenou se strojovým učením a umělou inteligencí, která automatizovala vytváření analýz a především pak poskytovala jasné výsledky o tom, jak funguje daná firma nebo byznys. Z tisíců řádků v tabulce dokáže český nástroj identifikovat hlavní problémy různých oblastí, díky čemuž se mohou manažeři snadněji rozhodovat o dalších krocích a postupech.

jerry-javornicky-mm

Přečtěte si takéJerry Javornický z českého startupu SpaceKnow: Naše služby využívají i Bloomberg nebo JP MorganJerry Javornický z českého startupu SpaceKnow: Naše služby využívají i Bloomberg nebo JP Morgan

Startup v roce 2016 založila trojice Filip Doušek (CEO), Vojta Roček a Peter Fedoročko. Tehdy bylo analytické řešení zhruba rok ve vývoji a ještě v témže roce se zmíněné trojice podařila výměnou za 12,5% podíl ve firmě získat seed investice ve výši 15 milionů korun od Logia. Za necelé dva roky na trhu dokázaly Stories získat klienty jako Ahold, Kiwi.com, Škoda Auto či Adastra.

Ani pod křídly Workday ale na Stories nečekají malí klienti, naopak. Ke klientům amerického obra v oblasti cloudových řešení pro finance a lidské zdroje patří 21st Century Fox, Airbnb, Cushman & Wakefield, Netflix nebo WeWork. Samotná firma Workday je od roku 2012 obchodována na americké burze, kde její hodnota přesahuje 28 miliard dolarů. Po celém světě má Workday přes 8 600 zaměstnanců.

stor

Český monitorovací startup Statusdroid nově dokáže při výpadku webu vypnout reklamy na Facebooku a Googlu

statusdroid
0Zobrazit komentáře

Pražský startup Statusdroid, který pomáhá webům s nepřetržitou kontrolou provozu a případných výpadků, má novou funkci, která dokáže ušetřit firmám nemalé peníze. Docílit toho chce rozšířením monitorovacího nástroje, které nově při výpadku webu automaticky vypne všechny aktivní reklamy na Facebooku a Google Ads, které by jinak vedly na nefunkční části webu.

Tuto funkci zvládá i přímo Google AdWords, nicméně nevypne pouze jednotlivé reklamy, které se týkají nefunkčních částí webu, ale rovnou všechny. Po ukončení výpadku pak navíc všechny reklamy na zmíněných platformách automaticky znovu neaktivuje. Pro provozovatele webu to tak znamená nejen úsporu prostředků vynaložených na zbytečnou reklamu, ale především úsporu času, který by jinak ztratili manuálním vypínáním a zapínáním reklam.

statusdroid-1

„Hlavní benefit funkce pak leží zejména v rychlosti a efektivitě řešení nastalých situací.Díky okamžitému pozastavení reklam se nikdy nemůže stát, že by se uživatel dostal skrz sponzorovanou reklamu na web, který postihl momentální výpadek. Díky tomu je možné ušetřit náklady za zbytečnou reklamu a především tolik důležitou reputaci před klientem,” dodává CEO Statusdroidu Lukáš Pour

cupr

Přečtěte si takéTomáš Čupr odkoupil další podíl v online supermarketu Rohlik.cz. Celkově vlastní již téměř 60 %Tomáš Čupr odkoupil další podíl v online supermarketu Rohlik.cz. Celkově vlastní již téměř 60 %

Statusdroid s přelomem letošního roku přešel z beta verze do ostrého provozu a nyní mimo 15denní zkušební verze nabízí také měsíční plány začínající na 2,75 dolarech, respektive 60 korunách, měsíčně za jeden web dle zvolených funkcí. Kromě sledování funkčnosti webu nástroj umí hlídat také platnost SSL certifikátů, nastavit plánované výpadky nebo automaticky informovat o výpadku fanoušky na sociálních sítích.