Český donáškový startup DoDo letos cílí na 80 milionů korun a expanduje na Slovensko a do Polska
Asistenční služba DoDo, která v Praze zajišťuje svým zákazníkům donášky všeho druhu, oznámila, že v první polovině roku prostřednictvím svých kurýrů odbavila přes 170 tisíc zásilek. Český startup, který patří do portfólioa e-commerce akcelerátoru Inveo, chce na úspěšné první pololetí navázat i ve zbytku roku, v němž cílí na obrat přes 80 milionů korun.
Zatímco za celý loňský rok DoDo odbavil přes 100 tisíc objednávek, letos tuto metu hravě překonal už za prvních šest měsíců. Pražské kurýrní službě k tomu výraznou měrou přinesly spolupráce s firemními partnery jako KFC, Mall.cz či Datart. Jejich objednávky vytvořily 75 procent obratu, zbylá čtvrtina připadá na objednávky asistenčních služeb napřímo od běžných zákazníků.
Vzhledem k významnému navýšení počtu objednávek tak DoDo pochopitelně očekává také lepší finanční výsledky. „Do konce roku cílíme na obrat přes 80 milionů, tedy na osminásobek loňského roku. Aktuálně jsme již v provozním zisku, nicméně neustále investujeme – letos a příští rok nás totiž čekají expanze do dalších trhů. Ještě tento rok otevřeme pobočky na Slovensku a v Polsku a začátkem příštího roku v Maďarsku,“ prozradil pro CzechCrunch Michal Menšík, CEO DoDo (na úvodní fotce).
Do nových zemí chce startup, s nímž na český trh po inspiraci ve Spojených státech původně přišla investiční skupina KKCG Karla Komárka, vstoupit za pomocí významných partnerů, jež zatím nechce jmenovat. DoDo jim nicméně bude zajišťovat delivery služby v oblasti city-logistiky, čímž si chce v daných zemích vybudovat silnou infrastrukturu. Následně své služby rozšíří o klasickou asistenci přímo pro koncové zákazníky.
V Praze využívají zákazníci kurýry, tzv. „doďáky“, k různým účelům. Nejoblíbenější položky objednávek jsou ze segmetu gastronomie, ale DoDo také rozvezlo přes 500 kytic a doručilo 35 000 nákupů potravin. Díky spolupráci s mnoha známými značkami funguje DoDo i jako služba tzv. poslední míle pro doručení z obchodů Mall.cz nebo Datart. Zákazníkům dováží také rychlé občerstvení od partnera KFC, Bageterie Boulevard nebo sítě UGO.
„Naši kurýři často pomáhají v obtížných, mnohdy až kuriózních životních situacích. Mezi ně patřil třeba odchyt luční kobylky, na kterou si zákazník netroufal, nebo situace, kdy nás zákaznice poslala zavřít otevřené okno, na které zapomněla. To však už bylo zavřené,“ přibližuje nejzajímavější DoDo výjezdy Michal Menšík.
Úspěch u zákazníků zaznamenala také novinka letošního roku, služba DoDo Car, která přebírá veškerou péči o vůz včetně servisu nebo STK s kompletní přidruženou administrativou a významně tak šetří zákazníkovi čas.
DODO