Revolut představil kovovou kartu, která nabídne prémiové služby včetně cashbacku v bitcoinech

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

revolut-metal-laser
0Zobrazit komentáře

Je třikrát těžší než běžná platební karta a také nabízí mnohem více služeb. Revolut dnes začal oficiálně nabízet exkluzivní kovovou platební kartu, která je určena jeho nejnáročnějším a pravidelným uživatelům. Vedle standardních služeb Revolutu nabídne například cashback v bitcoinech, vyšší výběry z bankomatů zdarma nebo concierge služby pro rezervaci letenek či vstupenek.

Uživatelé, kteří si pořídí novou kartu Revolut Metal, se pochopitelně mohou těšit na vše, co nabízí již standardní platební karty. Neomezené převádění měn za výhodné kurzy či bezplatné mezinárodní převody, ale také nepřetržitou prioritní zákaznickou péči a cestovní pojištění do zahraničí, které pokrývá všechny základní potřeby.

revolut-metal1

Kovová karta Revolut Metal

To však již nyní mohli získat majitelé běžných či Premium karet. Kovová karta Revolut Metal navíc nabídne až 1% cashback na všech karetních transakcí provedených mimo Evropu a 0,1% cashback na těch v rámci Evropy. Zákazník si přitom bude moci vybrat, zda chce obdržet peníze v běžné fiat měně (jedné z 25 podporovaných) či jedné z pěti kryptoměn, které Revolut podporuje.

Pro kovovou kartu navíc Revolut do budoucna plánuje další výhody. Přijít mají benefity jako lepší ceny v salóncích na mezinárodních letištích, rodinné účty, neomezené jednorázové virtuální karty a nebo speciální nabídky na očekávanou platformu pro obchodování s akciemi. Ta bude zcela bez provizí a Revolut ji chystá spustit již brzy.

sodastream2-onetouch_black-in-kitchen_2

Přečtěte si takéPepsiCo kupuje za více než 3 miliardy dolarů výrobce domácí sodovky SodaStreamPepsiCo kupuje za více než 3 miliardy dolarů výrobce domácí sodovky SodaStream

„Jsme naprosto přesvědčeni, že Revolut Metal bude exkluzivní kartou budoucnosti a absolutní nutnost pro cestující po celém světě,“ uvedl zakladatel a CEO Revolutu Nikolay Storonsky. „Revolut Metal zároveň představuje důležitý zdroj dalších příjmů, zejména když nyní připravujeme platformu pro obchodování s akciemi a do konce roku také expanzi do Severní Ameriky a Asie,“ dodal. Z toho je jasné, že kovová karta nebude zdarma.

revolut-travel-insurance1

Cestovní pojištění je u Revolut Metal v ceně

Měsíčně za Revolut Metal uživatel zaplatí 300 korun. Pokud zvolí jednorázovou platbu za celý rok (3 000 korun), ušetří 600 korun. Kovová karta je tak skoro dvakrát dražší než varianta Premium (175 korun měsíčně, případně 1 750 korun ročně), které však chybí zmíněný cashback, služby pro booking a měsíčně můžete z bankomatů vybrat zdarma o 4 500 korun méně (13 500 Kč u Metal, 9 500 Kč u Premium). Výhody Metalu navíc budou přibývat.

Revolut na kovové kartě spolupracoval s Mastercard a i přes svůj netradiční materiál funguje bez problémů bezkontaktně. Ostatně na designu a provedení své exkluzivní karty si dal britský startup, který chce v Česku do konce roku získat 100 tisíc uživatelů, velmi záležet. Karta je s pomocí diamantových vrtáků vyrobena z jediného plátu zpevněné oceli, na kterou je následně formou fyzikální depozice z plynné fáze nanášena barva. Uživatelovy údaje jsou pak vepsány laserem.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Čínský výrobce elektromobilů NIO chce na americkou burzu, bude soupeřit s Teslou

Jiří SvobodaJiří Svoboda

es8a
0Zobrazit komentáře

Jsou to teprve čtyři roky, co v čínské Šanghaji vznikl automobilový startup zvaný NIO. Rychle vyrostl, vyprodukoval první model auta a v rizikovém kapitálu vybral přes 2 miliardy dolarů. Nyní se tato značka, o které v západním světě zatím nebylo příliš slyšet, chystá na další metu – přerod ve veřejně obchodovatelnou firmu, tedy vstup na americkou burzu.

NIO vyplnilo s americkou Komisí pro kontrolu cenných papírů (SEC) první dokumentaci zvanou F-1, která prozrazuje nejenom záměr dostat se americkou burzu, ale taktéž doposud neveřejné informace o tomto ambiciózním startupu.

Zcela prvním modelem, který NIO ukázalo světu, byl EP9 – kusově omezený supersport, který však již v roce 2016 dokázal autonomně objet závodní okruh v Texasu. NIO se tak prokazatelně zařadilo mezi automobilky s fungujícím plně autonomním systémem, avšak jeho první model určený pro masovou produkci mířil na zcela jinou cílovou skupinu.

nio3

NIO EP9

Sedmimístné SUV ES8, představené v prosinci minulého roku, bylo prvním zákazníkům doručeno v červnu. Nápadně se podobá známějšímu Tesla Model X, v Číně však stojí však polovinu.

Dalším produktem pak má být menší model ES6, který podle magazínu The Verge první zákazníci dostanou příští rok. Firma je taktéž s vlastním týmem vidět v seriálu Formule E, kde mezi sebou soupeří výhradně elektrické monoposty.

tesla-Model-3-MountainPearl1

Přečtěte si takéTesla byla v posledním čtvrtletí ve ztrátě 743 milionů dolarů, zároveň ale vygenerovala rekordní příjmyTesla byla v posledním čtvrtletí ve ztrátě 743 milionů dolarů, zároveň ale vygenerovala rekordní příjmy

Pokud se však NIO skutečně dostane na americkou burzu, lze počítat s jeho globální expanzí a tím pádem se s jeho konkurencí bude muset vyrovnat Tesla. Klub startupových výrobců elektromobilů, kteří vypustili do světa produkt a zároveň jsou na burze, zahrnuje totiž zatím pouze Teslu, a tak by se NIO mohlo výrazně odlišit od ostatních startupů jeho typu. Například americký Faraday Future, který vybral od investorů přibližně stejnou částku jako NIO, ještě nemá sériový produkt a opustil plány na tvorbu vlastní továrny za miliardu dolarů.

nio1

NIO ES8

Je NIO připraveno na globální scénu?

Ne všechna čísla však pro čínskou společnost vyznívají růžově. Dle dokumentace F-1, kterou NIO dalo k dispozici, od července dodala jen necelých 500 vozů ES8, což přineslo do firmy výdělky ve výši 7 milionů dolarů. Ve frontě je dle dokumentace přes 17 tisíc rezervací, což však na obrovském čínském trhu není nijak zvlášť vysoké číslo. Přesto v NIO drží podíl velká jména jako Tencent, Baidu a Sequoia Capital a zájem má údajně i SoftBank.