Jan Barta a spol. investují desítky milionů korun do českého analytického startupu Roivenue

Jiří SvobodaJiří Svoboda

0Zobrazit komentáře

Podnikatelé Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý prostřednictvím svého fondu Pale Fire Capital hlasí investici do dalšího nadějného startupu – Roivenue, do kterého mají dle našich informací vložit až 55 milionů korun. Produkt z oblasti marketingu se tak připojí do portfolia vedle magazínu Extra.cz, realitního startupu Valuo.cz či Mobilního rozhlasu. Trio v minulosti proslulo zejména svým srovnávačem ePojisteni.cz.

Roivenue, které se prezentuje jako „Nejlepší kamarád marketingových ředitelů z e-commerce“, tvoří analytický nástroj pro efektivnější marketing a uvádí, že jeho klienti meziročně zvýší návratnost z investic (ROI) o 15 % a obrat o 30 %. Startup fakticky vytvořil učící se algoritmus, který vyhodnocuje na jednom místě veškeré marketingové kanály i přesto, že každý z nich využívá vlastní měření. Dokáže je porovnat mezi sebou a zhodnotit návratnost investic do každého z nich.

Mezi dosavadní klienty společnosti se řadí například AXA, Slevomat, Pandora nebo Notino. I díky nim meziročně firma pod vedením CEO Pavla Šímy vyrostla dvakrát v počtu členů týmu a o 430 % v obratu.

roivenuem

Firmy často umí optimalizovat jednotlivé kanály, chybí jim však pohled na celou cestu zákazníka, od imprese po konverzi, napříč kanály. Neumí dopočítat opravdovou návratnost marketingu – ROI,” říká CEO Roinvenue Šíma a dodává: “Díky machine learningu naše cloudová aplikace navrhuje, jak marketingový rozpočet efektivně přerozdělit, aby stejné investice přinášely vyšší zisky. Klienti jsou z Roivenue nadšení, umíme jim vydělat až 20x tolik, kolik za nás platí.

Tři roky firma rostla z vlastních finančních zdrojů, na plánované rozšíření do zahraniční však hledala investora. Tím se stalo právě Pale Fire Capital, díky němuž Roivenue může výměnou za minoritní podíl získat až 55 milionů korun. V prvním investičním kole se jedná o 15 milionů korun a zbylých 40 milionů je vázáno na obratové milníky společnosti.

jeff-bezos-amazon6

Přečtěte si takéAmazon se stal po Applu druhou americkou firmou, která překonala tržní hodnotu 1 bilionu dolarůAmazon se stal po Applu druhou americkou firmou, která překonala tržní hodnotu 1 bilionu dolarů

V internetovém byznyse se pohybuji bezmála dvacet let a vidím, že hlavní roli v dalším rozvoji e-commerce scény bude hrát schopnost analyzovat data a na jejich základě dělat rozhodnutí a automatizovat. Právě proto investujeme do Roivenue. Je to skvělý produkt na rychle rostoucím trhu a stojí za ním silný tým. Věříme, že se mezi velkými hráči stane v Česku rychle standardem a že má příležitost podobně uspět i na trzích západní Evropy,” komentuje investici Jan Barta, jeden z partnerů v Pale Fire Capital.

barta

Jan Barta

Expanze na západ

Letos se Roivenue vydá do Londýna, příští rok by pak mělo následovat Německo a Nizozemsko, kde chce růst stejně jako na středoevropském trhu. Jako takřka každý rychle rostoucí technologický startup však má problém s nedostatkem lidských sil a potřebuje jich přijmout desítky. Kromě vývojářů chce posílit také prodejní oddělení.

Online supermarket Rohlik.cz přestane do konce roku prodávat jednorázové plastové výrobky

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

cupr

Tomáš Čupr

0Zobrazit komentáře

Hromadící se množství plastového odpadu, které lidstvo generuje ve zvyšujícím se objemu a nezvládá ho efektivně recyklovat, je problém, který začíná řešit stále více firem. Velké téma je to v potravinovém byznysu po celém světě pro řetězce a supermarkety, které se snaží vyřadit z prodeje jednorázové plastové výrobky. Mezi prvními v Česku, kdo se do této iniciativy zapojí, bude online supermarket Rohlik.cz.

Plastových výrobků, jako jsou příbory, talíře nebo brčka, se český online obchod s potravinami, který založil a vede Tomáš Čupr, zbaví do konce letošního roku. Rohlik.cz má ekologickou zodpovědnost dlouhodobě nastavenou jako jednu z priorit a vedle zmíněného ukončení prodeje jednorázových plastových výrobků také ve svém e-shopu nově zavedl tzv. bezplastovou uličku.

„Naši zákazníci, pro něž je ekologie stejně zásadním tématem jako pro nás, mohou během nákupu jedním kliknutím zapnout filtr ‚bez plastového obalu‘. Ten jim vybere pouze produkty, které nejsou baleny do plastů,“ říká Tomáš Čupr.

rohlikplastfi

Nabídka Rohlik.cz se zapnutým filtrem pro výrobky s plastovým obalem

Zákazníci nově na Rohlik.cz místo plastových výrobků najdou dřevěné a papírové kelímky, tácky nebo příbory. Plastový sortiment zůstane v nabídce pouze do vyprodání zásob. Naopak se do prodeje dostanou také rozložitelné sáčky a pytle na odpadky či ekologicky rozložitelné dětské pleny a drogerie ve stoprocentně recyklovaných obalech.

sodastream-fizzi-black-in-kitchen_8fe404b4-486c-48e9-a1b4-46ce18cdef12

Přečtěte si takéProblém s plasty začínají řešit i nápojoví giganti. PepsiCo a nákup SodaStreamu je toho důkazemProblém s plasty začínají řešit i nápojoví giganti. PepsiCo a nákup SodaStreamu je toho důkazem

Důraz na ekologická řešení ostatně Rohlik.cz dokazuje při doručování objednávek, kdy potraviny balí do tašek z ekologického FSC papíru, za jehož větší používání se zasazuje i organizace Greenpeace. Rohlik.cz se navíc snaží počet těchto tašek v oběhu snižovat a nabízí i jejich následný odvoz a recyklaci.

premysl

Přečtěte si takéDěsivě přesvědčivá videa. Zkusili jsme, jak funguje generátor Veo 3Jak fungují deepfakes, které jsou nerozeznatelné od reality? Mohou zničit internet, podílí se i Češi

„V některých ohledech jsme však limitováni i stávajícími předpisy, které stanovují, že určité typy produktů musí být do tašek baleny odděleně. Proto často nemůžeme nákup přivézt pouze v jedné tašce, i když by se do ní třeba vešel. Legislativa nám to nedovoluje,“ dodává Tomáš Čupr.

Rohlik.cz sunka ve FSC obalu

Produkty Rohlik.cz Vinohradská šunka nejvyšší jakosti či Rohlik.cz Krůtí šunka nejvyšší jakosti jsou baleny do ekologického FSC papíru