Online supermarket Rohlik.cz rozjel spolupráci s lékárnami BENU. Léky doručí do dvou hodin

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-cupr-rohlik2

Tomáš Čupr, zakladatel a šéf Rohlik.cz

0Zobrazit komentáře

Největší internetový supermarket Rohlik.cz Tomáše Čupra rozšiřuje svůj sortiment a od října nabízí zákazníkům kromě běžného nákupu potravin také možnost nechat si domů dovézt volně prodejné léky. Umožňuje mu to spolupráce s lékárenským řetězcem BENU, který dosud provozoval vlastní e-shop. Nově mohou zákazníci z jeho sortimentu vybírat i na Rohlik.cz.

E-shop s potravinami slibuje, že jsou jeho kurýři schopní objednané léky z BENU dovézt už do dvou hodin od objednání. To už sice nyní mohl zákazník udělat přímo v e-shopu Benu.cz, ale díky jeho napojení na Rohlik.cz si může k lékům přihodit například ovoce nebo jakékoliv další potraviny.

„Stačí, když si zákazník léky objedná prostřednictvím e-shopu lékárny na internetové stránce Rohlik.cz/lekarna a nechá si je dovézt společně se svým nákupem. Vše mu dorazí už do 120 minut od objednání. Tato kombinace služeb supermarketu a lékárny je Evropě unikátem,“ říká k novince Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlik.cz, která nabízí také drogerii a potřeby pro domácnost.

rohlik-benu-lekarna

Lékárna BENU na Rohlik.cz

Na Rohlik.cz, kde se nově mohou zákazníci snadno přepnout do lékárny a zpět, přičemž vždy přidávají zboží do jednoho společného košíku, je k objednání zhruba 1 100 nejprodávanějších položek z lékáren BENU (v následujících měsících by to měl být trojnásobek). Jde zejména o léky na akutní potíže, jako jsou nachlazení, rýma, chřipka, bolest krku či alergie, které potřebují pacienti řešit ihned. Opět platí, že minimální objednávka činí 500 korun.

Nová lékárna v sousedství

„Neustále hledáme cesty, jak zákazníkům usnadnit a zpříjemnit nakupování. Jsme rádi, že jim můžeme nabídnout komfortní doručení volně prodejných léků a dalších produktů rovnou ke dveřím a poskytnout jim úlevu od zdravotních potíží v tak krátkém čase,“ říká Sebastian Ring, generální ředitel českého BENU. Jeho firma kvůli unikátní spolupráci otevřela novou lékárnu, která je cíleně hned vedle největšího skladu Rohlik.cz v pražské Liboci.

uniqway21

Přečtěte si takéŠkoda Auto spustila nový studentský carsharing Uniqway, který vyvinuli sami studentiŠkoda Auto spustila nový studentský carsharing Uniqway, který vyvinuli sami studenti

Veškeré zboží se zde skladuje podle příslušných právních předpisů, při zachování teplotního řetězce a dalších předepsaných podmínek kladených na zásilkový výdej léčiv. Objednávku vyskladní farmaceutický asistent a zabalí ji přímo v lékárně. Teprve poté zásilku přebírají kurýři z Rohlik.cz. Sortiment lékárny BENU se tak nijak nemíchá s dalším nákupem.

rohlik.cz-benu-lekarna2

BENU postavilo svoji lékárnu hned vedle pražského skladu Rohlik.cz

„Léky nebylo možné začlenit do našeho automatizovaného skladu, musí mít svoji vlastní péči a režim. Jsme rádi, že nemocní zákazníci mohou využít unikátnosti Rohlíku. Doručit potraviny s léky do dvou hodin s přesností na 15 minut zatím nikdo neumí,“ dodal Tomáš Čupr, který si od spolupráce slibuje v příštím roce zvýšení tržeb o zhruba 150 milionů korun. Vzhledem k tomu, že lékárna je zatím napojena jen na pražský sklad, léky nebude možné objednat v Brně a Olomouci, kde Rohlik.cz nově funguje. Ale pokud se provoz osvědčí, plánuje lékárenskou nabídku rozšířit i pro východní města.

Konkurenční boj pokračuje

BENU má po České republice 218 kamenných lékáren, ale zároveň provozuje i vlastní e-shop. Spolupráce s Rohlik.cz by ale jeho pozici neměla ohrozit, protože na Benu.cz najdou zákazníci aktuálně zhruba patnáctkrát širší sortiment. Internetový obchod má navíc BENU úzce napojený na následnou návštěvu kamenné pobočky, kdy si lidé léky osobně vyzvedávají nebo přicházejí na konzultaci.

Naopak konkurenční boj přiostřuje mezi hráči na poli internetových supermarketů. V posledních týdnech spolu svádí souboj zejména právě Rohlik.cz a konkurenční Košík.cz patřící do skupiny Mall Group. Prakticky každý týden představují oba e-shopy nějakou novinku a snaží se lákat nové zákazníky.Rohlik.cz začal upozorňovat na nevhodná éčka, brojí proti jednorázovým plastům a co je z jeho pohledu nejdůležitější, konečně se letos dostal do zisku a v roce 2018 cílí na obrat přes 2,5 miliardy korun. Zároveň musel čelit již několikátému útoku hackerů.

kosik.cz-flotila

Rozvozová flotila Košík.cz

Konkurenční Košík.cz se ovšem nechce nechat zahanbit. Po vzoru internetového supermarketu Tomáše Čupra, ze kterého v posledních měsících získal několik klíčových zaměstnanců, skončí s prodejem vajec z klecových chovů, začal exkluzivně nabízet italské produkty Wine Food a také připravil speciální nabídku pro seniory a handicapované uživatele.

Rohlik.cz na to nicméně okamžitě zareagoval s tím, že již má podobnou službu několik let v provozu a v reakci na aktivitu konkurenta ji rozšířil tak, že je prý jeho nabídka pro seniory opět bezkonkurenční. Co je ale prozatím ve srovnání obou kohoutů nejzásadnější z byznysového pohledu – zatímco Rohlik.cz se po čtyřech letech překlopil do zisku, Košík na svůj break-even stále čeká.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Uber spouští v Česku nové bezpečnostní funkce pro zákazníky a řidiče. Přidá i nouzové tlačítko

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

uber-taxi-car-navigation
0Zobrazit komentáře

Uber denně zprostředkuje po celém světě 15 milionů jízd a proto si firma poměrně logicky jako jeden z hlavních cílů stanovila, aby se při každé cestě cítili bezpečně jak cestující, tak řidiči. Šéf Uberu Dara Khosrowshahi ostatně udělal z bezpečnosti uvnitř nejhodnotnějšího startupu na světě prioritní téma, a tak nyní Uber přichází s novou sadou bezpečnostních prvků, kterou budou moci využívat také zákazníci v České republice.

Své bezpečnostní funkce označuje Uber jako Safety Toolkit a jejich rozšířením chce ještě posílit prvky jistoty a zabezpečení svých zákazníků. Novinky, jež budou v následujících týdnech představeny v aplikacích Uberu, se týkají například nouzového tlačítka nebo nového hubu, který se má stát centrem pro veškeré bezpečnostní funkce.

Právě v bezpečnostním centru Uber nově seskupuje všechny své související funkce a dostanete se do něj přes ikonu ochranného štítu, která se objeví na mapě v pravém či levém dolním rohu. V bezpečnostním centru centru pak dostanete jednak důležité tipy a informace včetně nepřetržité podpory, ale také data o řidiči a vozidle, možnost sledování jízdy přes GPS a přístup k hodnotícímu systému.

uber-safety-center

Novinky v aplikaci Uber: ikona bezpečnostní centra, kontrola rychlosti a snadnější sdílení jízdy

Nově bude velmi jednoduché sdílet informace o své jízdě s až pěti vybranými důvěryhodnými kontakty, které si dopředu sami vyberete. Jedním kliknutím jim pak můžete poslat, kde se právě nacházíte. Nastavit si můžete třeba to, že když pojedete Uberem v noci, automaticky zašlete zprávu o své poloze.

ondrej-kratky-liftago-top4

Přečtěte si takéPřepravní startup Liftago získává přes 100 milionů korun od české technologické firmy LivesportPřepravní startup Liftago získává přes 100 milionů korun od české technologické firmy Livesport

Novinkou je také nouzové tlačítko, přes které si mohou jak cestující, tak řidiči přivolat okamžitou pomoc. Před uskutečněním hovoru vám Uber poskytne veškeré užitečné informace, jako je vaše GPS poloha (na mapě i v reálném čase), typ vozidla i jeho poznávací značku, abyste je mohli předat operátorovi.

V rámci aktualizované Safety Toolkitu pak Uber myslí také na dodržování silničních pravidel a řidiče bude nově upozorňovat na překročení rychlosti. Řidiči tak přímo na mapě v aplikaci Uberu uvidí, jaká je v dané oblasti povolená rychlost, a v případě jejího překročení dostanou upozornění, jako to umí některé jiné navigační aplikace.

uber-tisnova-linka

Při volání na tísňovou linku vám Uber poskytne všechny důležité informace

Jedná se o další vlnu novinek souvisejících s bezpečností, z níž udělal šéf Uberu Dara Khosrowshahi pro letošní rok prioritu. Od svého příchodu loni v srpnu, kdy nahradil zakladatele firmy Travise Kalanicka, už zavedl například pojištění řidičů, funkci sdílení jízd (která je nyní ještě vylepšena), omezení hodin, aby řidiči nejezdili více než 12 hodin v kuse, nebo anonymizaci telefonů, aby si mohli mezi sebou řidiči a cestující zavolat, ale neviděli svá čísla.