Podívejte se do nového coworkingu Business Link v pražských Holešovicích

Michal PtáčekMichal Ptáček

Breakout zóna

0Zobrazit komentáře

V České republice, zejména pak v Praze, rostou poslední dobou coworkingové prostory jako houby po dešti. Nejsou to ani tři týdny, co jsme vás informovali o plánovaném vstupu amerického giganta WeWork do Prahy, který otevře vlastní coworkingový prostor poblíž Národní třídy, a už je tady vstup dalšího zahraničního hráče.

V pražských Holešovicích totiž nově otevřel svoji pobočku polský coworking Business Link. Ten v nové kancelářské budově Visionary, na které se architektonicky podílel známý architekt Jakub Cigler, zabral pro start tři patra o celkové ploše 4 500 m2, na kterých nabízí flexibilní pracovní prostor, sdílené a privátní kanceláře, devět teras, plně vybavené kuchyňky, prádelnu, venkovní multifunkční hřiště nebo běžeckou dráhu na střeše.

„Jídelní prostory jsou inspirovány různými venkovními newyorskými lokalitami, včetně newyorského parku High Line a Brooklynským mostem. Jako hlavní značící prvek pro jednotlivé části kanceláří byly použity barvy. Růžová a modrá pro konferenční místnosti, červená pro breakout zóny, šedá pro knihovnu, světle modrá pak byla použita pro relaxační místnosti a relaxační zóny,“ říkají provozovatelé Business Link.

Podívejte se, jak to uvnitř vypadá:

Lokalita: Holešovice – Praha, Česká republika
Datum dokončení: 2018
Velikost: 4 500 m2
Architektura kampusu: Jakub Cigler Architekti

business-link-office-17

Vstup

business-link-office-4

Breakout zóna

business-link-office-5

Pracovní prostor a chodba

business-link-office-2

Jídelní prostory inspirované newyorskými lokacemi

business-link-office-3

Jídelní prostory

business-link-office-18

Jídelní prostory inspirované newyorskými lokacemi

business-link-office-6

Konferenční místnost

business-link-office-7

Breakout zóna

business-link-office-8

Breakout zóna

business-link-office-9

Breakout zóna

business-link-office-10

Breakout zóna

business-link-office-11

Chodba

business-link-office-12

Soukromé kanceláře

business-link-office-13

Coworking

business-link-office-14

Breakout zóna

business-link-office-15

Logo coworkingu

business-link-office-1

Terasa

Coca-Cola a Pepsi produkují nejvíce plastového odpadu na světě. Chystají ale radikální změny

Filip HouskaFilip Houska

cola
0Zobrazit komentáře

Americký nápojový gigant Coca-Cola, pod jehož křídla patří limonády jako Sprite, Fanta, Powerade a řada dalších a nově také kavárenský řetězec Costa Coffee, je největším producentem nealkoholických nápojů na světě. Toto prvenství však teoreticky přináší i jeden závažný a velmi aktuální problém – největší podíl na znečišťování planety spotřebovanými plastovými lahvemi. A organizace Greenpeace nově dokazuje, že je to pravda.

Z výsledků 239 globálních úklidových akcí, které tato světoznámá enviromentální organizace zkoordinovala společně s hnutím Break Free From Plastic, se zjistilo, že Coca-Cola je skutečně největším producentem plastového odpadu na Zemi. Podle Greenpeace se plastové lahve značky Coca-Cola neobjevily jen ve dvou zemích ze 42, kde se odpad o množství až 187 tisíc kusů evidoval.

Ostatně se není čemu divit. Jsou-li průzkumy, na které se loni odkazoval magazín Forbes pravdivé, Coca-Cola má každou minutu celosvětově vyprodukovat přes 200 tisíc plastových lahví. Jen za rok 2016 se pak její veškeré nápojové portfolio mělo vlézt až do astronomických 110 miliard PET lahví, které pak často končily i v oceánech, z nichž se je (a nejen je) postupně snaží dostat ven například perspektivní startup The Ocean Cleanup se svým masivním čistícím mechanismem.

James Quincey

Foto: Coca-Cola

James Quincey, předseda a CEO The Coca-Coly Company

„Sdílíme stejný cíl jako Greenpeace. Usilujeme o odstranění tohoto odpadu z oceánů a jsme připraveni přispět svým dílem k této důležité výzvě,“ říká mluvčí Coca-Coly pro agenturu Reuters. Touto citací konkrétně myslí dlouhodobý plán společnosti, který spočívá v zajištění úklidu a recyklace jedné lahve za každou, jež prodá. Tato iniciativa by se měla projevit do roku 2030, přičemž do sedmi let má nápojový velikán obecně změnit přístup k balení svých produktů a nahradit je recyklovatelnými variantami.

Coca-Cola v tom není sama

Ač je Coca-Cola podle výstupů Greenpeace největším plastovým znečišťovatelem planety, nepodílí se na tomto rostoucím problému, na který začíná reagovat čím dál více velkých firem a ambiciózních startupů, zdaleka sama. Na pomyslné bedně spolu s ní stojí i PepsiCo s limonádovým sortimentem jako Pepsi, 7 Up, Mirinda či Mountain Dew a původem švýcarský potravinový koncern Nestlé.

spacex

Přečtěte si takéNoční mise SpaceX rozzářila západ USA a Falcon 9 poprvé přistál na kalifornské půděNoční mise SpaceX rozzářila západ USA a Falcon 9 poprvé přistál na kalifornské půdě

I tyto společnosti se nicméně zavázaly ke změně postoje. Životní prostředí plánují výhledově chránit podobně jako Coca-Cola, tedy nahrazením klasických materiálů za recyklovatelné, potažmo znovupoužitelné či takové, jež podléhají přirozenému rozkladu. Časový horizont je okolo 10 let.

theoceancleanup_1

Foto: The Ocean Cleanup

PepsiCo by navíc měla do své zeleného plánu zapojit i zdroje, které získala z nákupu izraelské společnosti SodaStream stojící za oblíbenými přístroji k produkci perlivé vody. SodaStream totiž dlouhodobě propaguje používání jedné lahve, do níž se voda čepuje. Producent kolového nápoje Pepsi by tak toho mohl výhledově využívat, ač zatím není jisté, jak přesně. Cíl je však jasný: snížování ekologické stopy a tvorba zdravějších produktů.

Problém vnímají i firmy v Česku

Růst plastové spotřeby se týká celého světa a reagovat na ně začíná i Česká republika, respektive Ministerstvo životního prostředí prostřednictvím kampaně #dostbyloplastu. Do ní se před pár dny zapojily firmy jako IKEA, Lidl, Starbucks nebo provozovatel kaváren Costa Coffee.

Pepsi-Homemade-sodastream

Speciální edice Pepsi ve spolupráci se SodaStream z roku 2015

Například z českých prodejen IKEA (včetně restauračních podniků pod touto značkou) mají do dvou let zcela zmizet plastové příbory, tácky, talířky nebo kelímky. Z tohoto přístupu chce těžit i supermarketový řetězec Lidl, a to do konce roku 2019.

soustal-krsek2

Přečtěte si takéMiliardové přepřahání v Polsku. Krsek prodává obchody ŠoustaloviMiliardářské přepřahání v Polsku. Tomáš Krsek prodává deset nákupních center Zdeňku Šoustalovi

Podobně na to má jít i Starbucks, který přestane nabízet plastové příbory pro pokrmy určené ke konzumaci uvnitř jeho poboček a začne více motivovat zákazníky, aby používali své hrnky nebo termosky (už nyní dává slevu 10 korun na nápoj, když někdo přijde s vlastním). Costa Coffee naopak chce omezit plastové kelímky pro ledovou kávu.

Foto: Coca-Cola, The Ocean Cleanup, Pepsi