Alza v Praze otevřela třetí Prodejnu budoucnosti. Od ledna v nich obsloužila 40 tisíc zákazníků
V Prodejnách budoucnosti je budoucnost. Alespoň tak to vidí největší český internetový obchod Alza.cz, který dnes otevírá již svou třetí futuristickou prodejnu, která je plně bez obsluhy a můžete si v ní připadat trochu jako ve sci-fi filmu. Alza tento koncept nazývá Prodejna budoucnosti a po Floře a Budějovické ho nyní najdete také v prostorách stanice metra Můstek.
Alza hlásí, že od ledna dvě nové bezobslužné prodejny vygenerovaly obrat téměř 45 milionů korun a odbavily necelých 40 tisíc unikátních zakázek. Nová Prodejna budoucnosti ve frekventované stanici metra se liší jen v detailech a Alza jí chce mimo jiné posílit své předvánoční kapacity. Ostatně pro český e-shop to bude první kamenná pobočka v historickém centru Prahy.
Prodejna budoucnosti na Můstku má zhruba 50 metrů čtverečních, přičemž vstupní vestibul slouží pro vytváření objednávek, platby a v případě potřeby také pro komunikaci s video operátorem. Pokud již však máte zboží objednáno a zaplaceno předem, stačí jen vložit kód, načež vás světelné signály dovedou k té správné schránce. Úložných slotů je v nové prodejně Alzy 400 a jejich velikosti odpovídají nejprodávanějším produktům.
Nejvíce si do futuristických prodejen, které fungují nepřetržitě 24 hodin denně, zákazníci nechávají posílat mobilní telefony, notebooky, domácí elektroniku a příslušenství. Stále oblíbenější je ale také například sportovní vybavení a na Můstek si budete moci nechat doručit klidně i velkou televizi a další rozměrné zboží.
Výzvou však pro Alzu v tomto případě bude rychlé zásobování, které je v samotném centru poněkud problematičtější. Prozatím bude probíhat jednou denně v noci, ale výhledově ho chce Alza provádět alespoň dvakrát denně, a to pomocí plně elektrických vozů. Další Prodejnu budoucnosti už česká e-commerce jednička plánuje otevřít mimo Prahu, zvažují se Brno a Bratislava.
Nová značka AlzaPower
Vedle třetí Prodejny budoucnosti Alza představila ještě jednu novinku. Pod značkou AlzaPower začíná prodávat vlastní IT a elektro příslušenství, jako jsou například nabíječky, datové kabely nebo baterie. Prozatím má Alza takových produktů zhruba 100 a bude svůj sortiment průběžně rozšiřovat. V příštím roce by měla přibýt například vlastní značka hobby vybavení.
Vývoj všech produktů značky AlzaPower probíhá přímo v Alze, včetně návrhů designu, a výrobu pak provádí certifikované továrny v Asii. Důležitým měřítkem přitom má být pro Alzu kvalita, což chce potvrdit i tím, že bude nad svou značkou poskytovat prodlouženou záruku a u vybraných produktů dokonce doživotní záruku.
Alzu při vývoji vlastní řady příslušenství zajímala také ekologická stránka věci, a tak jsou všechny výrobky zabaleny jen v pevném papíru bez plastových blistrů, chemických lepidel a s potiskem na bázi sójových bobů. Ceny produktů AlzaPower začínají na 89 korunách a například nabíječky na mobily nebo datové kabely této značky se na Alze velmi rychle dostaly mezi nejprodávanější ve své kategorii.