Český přepravní startup Liftago vyrostl loni o třetinu a utržil téměř 300 milionů korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

ondrej-kratky-liftago-top4

Foto: Liftago

Ondřej Krátký, CEO Liftaga

0Zobrazit komentáře

Na poli alternativních taxislužeb a přepravních startupů se toho v loňském roce dělo poměrně hodně. České Liftago měnilo investorskou strukturu, když získalo přes 100 milionů korun od technologické firmy Livesport, a také svou přepravní službu rozšiřovalo do dalších měst. V řeči čísel to znamená, že startup pod vedením Ondřeje Krátkého vyrostl o třetinu, a to jak v počtu zákazníků, tak v obratu. V loňském roce Liftago dosáhlo na obrat ve výši téměř 300 milionů korun.

Významnou akcí loňského roku bylo rozšiřování Liftaga do dalších tuzemských regionů. Po Praze, Brnu, Ostravě, Liberci a Zlínu od září působí také v Plzni, Českých Budějovicích a v Ústí nad Labem a plánuje další expanzi. Vedle toho jezdí i ve slovenské Bratislavě. Do vývoje své technologie Liftago investovalo loni přes 100 milionů korun a letos plánuje zvýšit investice zejména do marketingu a také pokračovat v aktivním zapojení do modernizace legislativy.

„V minulém roce se nám dařilo stabilně růst, ačkoliv navýšení řidičů i investice do marketingu byly po většinu roku minimální. Například v Praze máme meziročně pouze o 5 % řidičů více, ale počet jízd rostl oproti tomu několikanásobně rychleji. To odpovídá naší snaze o efektivnější vytížení stávajícího počtu komerčních řidičů místo ‚rychlého byznysu‘, tedy přidáváním nových,“ říká Ondřej Krátký s tím, že cílem Liftaga je i nadále hledání udržitelných cest ke stabilnímu růstu.

V letošním roce chce Liftago také představit nové funkce pro soukromou, firemní i hotelovou klientelu. V roce 2018 se tuzemskému přepravnímu startupu zvedl počet nových zákazníků oproti minulým rokům o třetinu a podle Krátkého navíc více než polovina z nich přichází na doporučení. „Je to pro nás důkaz toho, že velká část soukromých i firemních pasažérů preferuje naše zaměření na kvalitu a bezpečnost služby místo pouhé konkurence cenou,“ doplňuje Krátký, podle něhož je také důležité, že cenotvorba Liftaga je přirozeně tržní.

To znamená, že je stanovení cen za odvoz od Liftaga dáno poptávkou zákazníků i volbou řidičů, díky čemuž nedochází k přetahování pasažérů z MHD, což bývá podle Krátkého typickým efektem digitálních platforem v zahraničí. Vedle tradičních zákazníků se chce Liftago soustředit více také na firemní klientelu.

starwarspark

Přečtěte si takéZábavní park ve stylu Star Wars se otevře v červnu. Šéf Disney odhalil i detaily o nové streamovací služběZábavní park ve stylu Star Wars se otevře v červnu. Šéf Disney odhalil i detaily o nové streamovací službě

„Firemní klientela je pro nás v současnosti klíčová a je jedním ze zdrojů dalšího růstu firmy. Díky benefitům digitální platformy v kombinaci s odpovědným přístupem k prověřování kvality řidičů nyní obsluhujeme malé a střední progresivní firmy, stejně jako velké korporace se stovkami jízd měsíčně,“ říká Krátký, jehož firma začala v prosinci spolupracovat s cestovatelskou platformou Splyt, takže obsluhuje i lidi přijíždějící ze zahraničí.