Cestovatel lákal na Teslu přestavěnou na luxusní obytný vůz. Reálná podoba má ale od návrhů daleko
Koupit si automobil Tesla za více jak dva miliony korun a pak v něm pouze jezdit připadá některým jako nesmysl a od takové investice očekávají trochu víc. Proto se v minulosti našla celá řada nadšenců, kteří se pokusili vytěžit ze své Tesly naprosté maximum a kromě samotné jízdy jí po úpravách používali i k přespávání a kempování. Nutno říci, že takto přetvořené Tesly, jejichž fotky se občas dostanou na internet, vyvolávají spíše úsměv než touhu strávit v nich noc v divočině.
Nedávno jsme vás ostatně informovali o Travisu Rabenbergerovi, zkušeném cestovateli a dobrodruhovi, který našel zálibu v přestavbě automobilů všeho druhu pro cestování mimo civilizaci. S ním svitla naděje na Teslu, která bude skutečně důstojnou ukázkou toho, že se dá i elektromobil kalifornského výrobce přestavět tak, aby se v něm dala strávit příjemná dovolená. Jeho nejnovější projekt se zaměřil na Teslu Model S a původní návrhy, které vidíte níže, skutečně naznačovaly, že se s automobilem bude možné vydat v podstatě kamkoliv.
Rabenberg původně hovořil o nástavbě, která by měla sloužit jako ložnice a dávat prostor pro základní hygienické úkony. Navíc měla nést solární panel, zásobník na vodu a po vyklopení měla posádce poskytovat dostatek prostoru nad hlavou. Po dlouhých přípravách Rabenberg svůj upravený Tesla Model S, nazvaný Tesla Roamer, konečně odhalil a výsledek je přinejmenším rozpačitý, protože reálná podoba vozu má do prvotních návrhů opravdu daleko.
Rychlostní rekord s otazníkem
To, co konstruktér zveřejnil na svém Instagramu a následně i na michiganské státní výstavě zaměřené na elektromobilitu, připomíná spíše velký nevzhledný box potažený fólií, který je přichycen k zadní části vozu. Na fotografiích není vidět ani solární panel, ani možnost jakéhokoliv vyklápění nástavby, chybí i pohled na řešení zadních lamp vozidla a zcela chybí fotografie toho nejdůležitějšího, tedy interiéru. Ten podle Rabenbergových slov ještě není hotový a práce na něm zabere několik dalších měsíců.
Trochu se děsíme představy, že má konstruktér v úmyslu se svým výtvorem uhánět rychlostí přes 230 kilometrů v hodině v rámci překonání rychlostního rekordu stanoveného pro obytné vozy. Samotná Tesla nemá s touto rychlostí problém, ale nástavba nevypadá příliš bytelně a je těžké odhadovat, zda bude takovou rychlost schopna ustát. Spekulovat by se dalo i o schopnosti vozu zvládnout další Rabenbergerův cíl, a to vystavovat Roamer na Expo 2020 v Dubaji.
Současná verze by si na tak významné události spíše uřízla pořádný kus ostudy, než aby důstojně reprezentovala dobrodruhovy schopnosti. Na druhou stranu, vše je zatím ve fázi prototypu, na kterém Rabenberg ještě hodlá zapracovat. Přejme mu tedy, aby byl finální výsledek o poznání lepší než současná verze vozu.