Bezrealitky vstoupily na Slovensko. Do tří let chtějí mít pětinu realitního trhu jako v Česku a šetřit miliony eur na provizích

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

Hendrik_Meyer_bezrealitky

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz

0Zobrazit komentáře

Pětina prodejů nemovitostí v Česku proběhne přes tuzemský portál Bezrealitky, kde lidé ke zprostředkování ani zajištění všech náležitostí, ať už při prodeji či pronájmu, nevyužívají služeb realitních kanceláří a makléřů. Do tří let mají Bezrealitky v plánu v podobném objemu zařizovat prodeje bytů a domů také na Slovensku, kde od poloviny května oficiálně fungují.

Plány na první zahraniční expanzi ohlásil CEO Bezrealitky Hendrik Meyer už na začátku roku. Největší tuzemská služba pro přímý prodej a pronájem nemovitostí v loňském roce utržila přes 30 milionů korun, což představovalo 50% meziroční růst, a i letos by chtěla růst minimálně podobným tempem. Pomoci k tomu má i spuštění Bezrealitky.sk.

bezrealitky.sk

Také na Slovensku chtějí Bezrealitky nabídnout uživatelům výhodnější alternativu ke službám realitních kanceláří, které si za zprostředkování a vyřízení prodejů či pronájmů berou provize. Mnozí lidé přitom takovou asistenci nepotřebují a Bezrealitky sází i na to, že by její služby mohli slovenští zákazníci uvítat také proto, že i u našich východních sousedů rekordně rostou ceny nemovitostí, a tím pádem i provize realitek.

„Stejně jako u nás, i na Slovensku zcela zbytečně ukrajují z cen nemovitostí realitní makléři, jejichž přidaná hodnota je nyní přinejmenším sporná. Růst cen nemovitostí zároveň neopodstatněně zvyšuje jejich provize, přestože reálné práce odvádějí stále méně,“ myslí si Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky. „Ještě letos bychom lidem na provizích rádi ušetřili miliony eur a zasadili se o vyšší transparentnost podmínek prodejů a pronájmů na slovenském trhu.“

michal-mensik-dodo-inveo

Přečtěte si takéMichal Menšík z DoDo: Nezahlcujme města dalšími auty. Budoucnost městské logistiky je v dokonalém plánováníMichal Menšík z DoDo: Nezahlcujme města dalšími auty. Budoucnost městské logistiky je v dokonalém plánování

Také na Slovensku na Bezrealitky.sk lidé nenajdou nabídky realitních kanceláří a ani makléři nebudou moci kontaktovat majitele nemovitostí. Ti tak mají jistotu, že se jim ozvou skuteční zájemci, s nimiž mohou řešit přímý prodej či pronájem své nemovitosti. Součástí služby bude pochopitelně také nová mobilní aplikace, kterou Bezrealitky představily na začátku roku.

bezrealitky_aplikace

Portál Bezrealitky.cz

Hendrik Meyer hlásí, že v příštím roce chce se svým portálem na Slovensku zaujmout minimálně 10 procent realitního trhu s prodejem nemovitostí a do tří let získat jeho pětinu. Ceny především v Bratislavě mají i nadále růst, a proto Bezrealitky vidí ideální příležitost pro expanzi. Podle slovenské centrální banky NBS rostly ceny bytů meziročně o 7,6 procenta, přičemž průměrná cena je 34 367 korun za metr čtvereční. V Česku je podle Monitoru přímého prodeje průměrná cena 57 039 korun za metr čtvereční s meziročním růstem o 11,1 procenta.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Do Česka dorazily YouTube Music a Premium. Nabídnou videa a hudbu bez reklam, na pozadí i offline

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

youtube-music

YouTube Music

0Zobrazit komentáře

Ode dneška mohou čeští uživatelé používat a předplatit si služby YouTube Music a YouTube Premium. Znamená to pro ně možnost nejpopulárnější videoportál na světě plnohodnotně používat jako streamovací službu jak pro hudbu, tak pro video – bez reklam, na pozadí a dokonce i offline.

V době, kdy se začala výrazně rozšiřovat popularita hudebních streamovacích služeb se na tomto novém trhu paradoxně okamžitě objevilo YouTube, které mnoho lidí pro poslech hudby používalo už roky předtím. YouTube, které patří Googlu, se proto rozhodlo vytvořit zvláštní aplikaci, která jednak umožňuje hudební část YouTube sledovat ve verzi podobné webu, ale také vypnout vizuální složku a využívat ho jako klasickou streamovací službu.

youtube-music2

YouTube Music

YouTube Music je ovšem oproti Spotify, Apple Music a třeba i Google Music obohacena o velké množství alternativních a remixovaných verzí skladeb, živých nahrávek, celých koncertů či videoklipů, které na „tradičních“ hudebních streamovacích službách nenajdete. Mezi čistě zvukovým přehráváním a videem lze kdykoliv v průběhu přehrávání přepínat a hudbu je po předplacení YouTube Music Premium možné také stahovat pro offline poslech.

YouTube Premium pak funguje stejně jako YouTube Music, ale obsah je rozšířen na kompletní knihovnu videoportálu, takže si předplatitel užívat nejen hudbu, ale úplně všechna videa, a to zcela bez reklam, a stahovat je pro offline sledování. Kromě toho ale YouTube Premium nabídne také vlastní původní obsah pod značkou YouTube Originals, který nikde jinde dostupný není a nyní přichází také do České republiky. Ten je často tvořen známými tvůrci obsahu na YouTube jako například Vsauce produkující populárně vědecký pořad Mindfield a patří sem i seriály Cobra Kai, Impulse, The Sidemen Show a další.

Obě služby jsou dostupné prostřednictvím dedikovaných aplikací na desktopu i mobilních zařízeních, přičemž používat je můžete i bezplatně, ale s reklamami a videa a hudbu nelze přehrávat na pozadí, jako tomu je ve standardní aplikaci YouTube. Předplatné pro YouTube Music Premium stojí ve světě hudebních streamovacích služeb standardních 149 korun měsíčně pro jednotlivce a 229 korun v rámci rodinného YouTube Music Family Plan až pro šest lidí.

Jelikož YouTube Premium nabízí ještě více obsahu, předplatné se zvýší na 179 korun měsíčně pro jednotlivce a 269 korun pro nanejvýš šestičlennou rodinu. Zájemci mohou obě služby v prémiových verzích vyzkoušet na měsíc zdarma.