Jako když čekáte na taxík nebo jídlo. Zásilku z Pilulka.cz můžete nyní sledovat živě v aplikaci
Zatímco u taxíků nebo rozvozu jídla jsme už zvyklí, že můžeme sledovat pohyb našeho řidiče či kurýra v reálném čase jako ikonku na mapě, u přepravy klasických zásilek ještě taková možnost obvykle není. Změnit to chce tuzemská skupina Pilulka, která provozuje jednu z největších online lékáren v Česku a léky rozváží mimo jiné i vlastními vozy.
Za internetovou lékárnou Pilulka.cz, kterou doplňují desítky kamenných prodejen po celém Česku, stojí internetoví podnikatelé a bratři Martin a Petr Kasovi a těm nejsou technologické inovace rozhodně cizí. V březnu Pilulka jako první e-shop spustila ve své aplikaci platby přes Apple Pay a nyní ji znovu vylepšuje.
Pokud si necháte svou objednávku doručit vlastní přepravou Pilulky, budete moci nově v mobilní aplikaci sledovat živě pohyb kurýra na mapě. „Vlastně jsme překvapeni, že přepravní služby tuto možnost již dávno nenabízí. U taxislužeb jsme na ni jako zákazníci zvyklí. Několik desítek minut před doručením nyní můžete také u nás sledovat na mapě, kde přesně se nachází auto s vaší zásilkou z Pilulky,“ říká Tomáš Záruba, produktový manažer Pilulka.cz.
Možnost živého sledování pohybu zásilky má především zvýšit efektivitu doručení. Podle Záruby se během pilotního projektu předávání zásilek zrychlilo až o několik minut, když zákazníci měli přehled, kdy přesně kurýr dorazí, a čekali na něj před domem. Pilulka byla v roce 2016 jedním z prvních e-shopů, který přišel s vlastní flotilou pro doručování zásilek, a nyní díky tomu mohla vybudovat i živé sledování vozidel.
Pilulka Auta dnes doručují v Praze a okolí kolem 70 procent všech objednaných zásilek a jejich podíl neustále roste. Největší zájem je o ranní doručení, nejmenší naopak během večerních hodin, zejména v pátek večer. Zákazník si navíc může vybrat přesný čas, kdy mu je zboží dovezeno, a proto popularita Pilulka Aut stále roste. „Ze statistik vidíme, že kdo jednou zkusil Pilulka Auto, v následujícím nákupu volil téměř vždy znovu tuto přepravu,“ doplňuje Záruba.
Vedle lepší služby pro zákazníka dbá Pilulka i na další aspekty vlastní logistiky, jako je její dopad na životní prostředí a celková optimalizace provozu, která přináší šetření najetých kilometrů. Celá flotila postupně přechází na vozy s CNG a do budoucny by Pilulka ráda pořídila také elektromobily, ale prozatím hledá ideální modely.
Pro Pilulku představuje vlastní flotila jednu z výhod proti konkurenci, která ji začíná šlapat na paty. Až do loňského roku byla Pilulka.cz největší internetovou lékárnou v Česku. Za rok 2018 utržila přes 600 milionů korun, celkově i s kamennými prodejnami 2 miliardy korun, ale v dubnu oznámila podobné výsledky také internetová lékárna Dr.Max, a tak letos proběhne zajímavý souboj o pozici jedničky.
V kamenných lékárnách se zatím Pilulka se svými největšími konkurenty srovnávat nemůže. Aktuálně provozuje 125 růžových lékáren a od roku 2013 působí vedle České republiky také na Slovensku a v Rumunsku. Gró byznysu je pro bratry Kasovy ale právě v internetu. „Náš dlouhodobý cíl je být významným celoevropským hráčem na trhu online lékárenství,“ říkal letos v březnu Martin Kasa s tím, že další expanze Pilulky by měla mířit do Rakouska, Německa či Nizozemska.