Vystavovat faktury potřebuje většina živnostníků i malých a středních firem a stejně jako pro jakoukoliv další činnost je i tady na výběr z celé řady nástrojů, které fakturaci usnadňují. Svěží vítr chce nyní na český trh vnést rychle rostoucí polský hráč Radgost, jehož fakturační produkty již využívá přes 500 tisíc klientů v několika zemích Evropy.
Nově mohou čeští uživatelé sáhnout po nástroji BitFaktura, který přináší jednoduché cloudové řešení pro kompletní správu faktur a všeho s nimi spojeného. Původem polský produkt dnes funguje například ve Francii, Velké Británii či Španělsku a nově si chce vybudovat silnou základnu především mezi živnostníky a menšími firmami také v České republice.
„Náš fakturační nástroj je a bude spolehlivým partnerem pro malé a střední podnikatele. V mnohém předběhl dobu a získává čím dál více nových uživatelů. Věříme, že Česká republika bude po Francii a Polsku další zemí, ve které se nám podaří uspět. Produkt neustále vyvíjíme a už teď nasloucháme požadavkům našich prvních českých klientů,“ říká Barbara Supiková, který má rozvoj BitFaktury v Česku na starost.
Foto: BitFaktura
BitFakturu v Česku řídí Barbara Supiková
Ve Francii a Polsku se staly fakturační nástroje Radgostu jedničkami na trhu, nicméně v České republice nečeká na BitFakturu nic jednoduché. Fungují tu zavedení hráči jako iDoklad či Fakturoid a také další fakturační služby, proti nimž chce ovšem varšavská firma nabídnout několik výhod. Bodovat chce u zákazníků jednak cenou a také tím, že český tým, který na vývoji pracuje, reaguje na požadavky klientů a snaží se je do aplikace zapracovávat.
Ceník BitFaktury začíná základním tarifem Micro, který je nabízen zcela zdarma. V rámci něj dostanete možnost vystavovat 3 faktury měsíčně. Bez omezení je již tarif Start za 39 korun měsíčně a trojice dalších tarifů pak nabízí služby navíc, jako je obsluha skladů, přístup pro více uživatelů, online účetnictví nebo automatické vystavování faktur.
Pro mnoho zákazníků je rovněž důležitá podpora, která je dostupná v rámci live chatu, přes e-mail či po telefonu již od bezplatného tarifu. Jelikož BitFaktura funguje v mnoha zemích, faktury v ní můžete vystavovat jak v mnoha jazycích (čeština, němčina, angličtina, polština, italština, španělština, francouzština), tak také v mnoha měnách, což znamená, že ji mohou využívat také firmy, které mají byznys v zahraničí.
Foto: BitFaktura
BitFaktura funguje na počítači, tabletu i mobilu
Pro mnoho zákazníků může být zajímavé i napojení na platební služby GoPay, PayU či PayPal, díky kterým lze využívat automatické platby. Cloudové řešení pak zajistí, že se ke svým fakturám snadno dostanete z počítače, mobilu i tabletu, aniž byste potřebovali samostatné aplikace. Pokud si chcete BitFakturu nejprve osahat, prvních 30 dní si můžete vyzkoušet libovolný tarif zdarma.
Bývalý výkonný ředitel slovenské a ukrajinské pobočky hudebního vydavatelství EMI či východoevropské Warner Music ve Vídni a především známý hudební producent, který spolupracoval s umělci jako Shaggy, Anastacia, Sean Paul nebo Phil Collins. Tak by se dal ve zkratce popsat Jaro Slávik, který je v posledních letech mimo jiné vidět i díky talentové soutěži Česko Slovensko má talent, v níž vystupuje jako jeden z porotců.
I když je Slávik na veřejnosti vidět především na televizních obrazovkách, v pozadí buduje i velmi úspěšný byznys, který se soustředí na hledání především hudebních talentů. Právě vyhledávání talentů je Slávikovou vášní již přes dvě dekády, během kterých rodák z Bratislavy objevil například ukrajinskou zpěvačku Ruslanu, jež následně vyhrála soutěž Eurovize, nebo organizoval koncert Madonny v Moskvě. A vedle toho vedl evropské pobočky předních vydavatelství.
I přes své četné aktivity si nicméně dnes čtyřiačtyřicetiletý Slávik v pestrém harmonogramu našel čas na budování vlastního startupu, kterému se věnuje již od minulého roku. Jmenuje se BOOYANG a jde o nový přístup k talent managementu v rámci mobilní aplikace, do které se mohou zapojit účastníci z celého světa, soupeřit mezi sebou v množství kategorií a získat jak finanční odměnu, tak další zviditelnění. A brzy bude hotovo.
Jaro Slávik
Prezentovat svůj vlastní talent mohou uživatelé v rámci aplikace v mnoha kategoriích – od komedie, sportu, řemesel přes zpěv a tanec až po gastronomii a fashion. Právě například ve sportu je obrovský potenciál, protože existuje množství aktivit, které se sice hromadně například na televizních obrazovkách nebo stadionech nesledují, ale jsou pro oko zajímavé. Ať už jde třeba o horolezectví nebo tělový trénink ve fitness centru – i to lze teoreticky na zábavní platformě ukázat.
Cílem je pobavit lidi, a to jakýmkoliv způsobem. Jednotlivé talentové soutěže finančně podporuje samotná platforma, nicméně i když soutěžící nevyhrají, mohou je stále podpořit i ostatní uživatelé. Právě díky aktivitě uživatelů ostatně bude možné určovat budoucí trendy.
„Nyní pracujeme se zhruba tisíci aktivními videi, které budou dostupné již při testovací fázi. Během ní pravděpodobně na platformu získáme další dva nebo tři tisíce videí. Naplno ven tak půjdeme s vcelku solidním balíčkem zábavy,“ popisuje Slávik na úvod našeho videohovoru mezi Prahou a jeho domovskou Bratislavou. Nová aplikace vstoupí do testování zhruba v průběhu července, jakmile se doladí veškeré potřebné formality a zbývající funkce, na kterých pracuje již přes půl roku více než třicetičlenný tým. Oficiální spuštění už má jasně dané datum: 1. září.
Jaro Slávik v Česko Slovensko má talent
„Slovenská televize JOJ, která vysílá Česko Slovensko má talent, má zájem o marketingovou podporu pořadu i aplikace, což by mělo spočívat ve vytvoření online, ale i TV magazínu o nejzajímavějších talentech z různých oblastí. I proto víceméně nemám ten luxus vybírat si, kdy reálně aplikace vyjde ven, datum je dané,“ odhaluje jeden z bičů, které Slávika a jeho tým pohání kupředu. „Nově projevili zájem o jednání o spolupráci i zástupci TV Prima,“ dodává Slávik.
Spolupráce s televizí se navíc nebude týkat pouze nového webového serveru, ale také zhruba desetiminutového pořadu, ve kterém se budou pravidelně ukazovat největší talenty z aplikace. A rozhodovat o jejich úspěchu, či neúspěchu budou jejich diváci.
Souboj s monotónností
Pochopitelně ani vývoj BOOYANG, jehož jméno je odvozeno od mýtického ostrova a zároveň exotického letoviska, se neobešel bez zdržení a komplikací, jak už to ve startupovém světě bývá. Odsunulo se i testování, které původně mělo začít už v průběhu června, ale nakonec se vše posouvá až na červenec. Slávik nicméně hlásí, že to zářijové spuštění nijak neovlivní. Jeho tým si navíc dával velký pozor, aby nenarazil na stejný problém jako spousta jiných a nových zábavních aplikací – totiž to, že nemají dostatek obsahu, a narážíte pak na pořád jedna a ta samá videa.
„Už při současném množství se uživateli každých několik minut zobrazí vždy nový obsah. S rostoucím počtem zapojených uživatelů se tato doba samozřejmě zkracuje, navíc je složité zkonzumovat veškerý nový obsah během tak krátké doby,“ doplňuje. Při spuštění testovací verze by ostatně v aplikaci mělo být přes 3 tisíce minut čistého záznamu, tedy více než 50 hodin. BOOYANG ani nehledá způsob, jak se vyrovnat stávajícím dominantním platformám jako YouTube, TikTok či Facebook, ty fungují na zcela jiném principu.
„Dosah a potenciál aplikace je neporovnatelný s čímkoliv, co jsem prozatím vytvořil.“
Na novém startupu aktuálně pracují desítky lidí. Přes polovinu z nich tvoří tým designérů, vývojářů a analytiků, zbytek převážně prodejní tým – což je na začínající startup již velmi solidní rozložení. „Podobný druh aplikace nejde dělat metodou pokus-omyl. Nejde vše spustit a čekat, co se bude dít, je potřeba do toho jít naplno,“ popisuje ambice svého projektu Slávik.
O tom, že projektu bezmezně věří, svědčí i fakt, že do něj sám vložil částku, za kterou si dle jeho slov lze na Slovensku koupit byt. Celkem má startup k dispozici lehce přes 1 milion eur, na který se Slávik složil spolu s dalšími dvěma spoluzakladateli a také jedním slovenským investičním fondem, který se rozhodl do firmy vstoupit.
Jaro Slávik navíc nevěří na něco mezi, aplikace zkrátka buď uspěje, nebo ne. V případě úspěchu je připraven věnovat se jí naplno na úkor ostatních současných aktivit, které se aktuálně mimo natáčení pro televizi točí také kolem vlastní firmy a sportovního marketingu. Kombinace několika věcí naráz by už pak prý nedávala příliš velký smysl. „Dosah a potenciál aplikace je neporovnatelný s čímkoliv, co jsem prozatím vytvořil,“ usměje se Slávik, když usrkává ze své čerstvě udělané kávy.
Aplikace si na sebe prý dokáže vydělat zhruba za tři roky. Nabídne hned několik možností monetizace, mezi kterými dominuje samozřejmě klasická reklama a nechybí ani prémiová verze aplikace nebo různé placené balíčky pro zvýhodnění pozice v trendech. „Plánujeme i spolupráci se značkami, které budou jednotlivé kategorie sponzorovat. Stejně tak budou moci partneři podpořit i samotné soutěže, které běžně poběží zhruba šest týdnů,“ doplňuje Slávik.
Oproti jiným zábavním aplikacím, které fungují dobře především v Asii, navíc nabízí Slávikův startup místo virtuální měny rovnou výplatu v eurech. Místo přepočtů tak bude možné rovnou vidět, kolik člověk za výhru v některé z talentových soutěží získá. Slávik věří, že i taková maličkost jako zapojení reálné měny místo vymýšlení virtuálních odměn, které lze později směnit, jsou cestou k vítězství. Především proto, že běžné měně rozumí každý, včetně generace nad 40, třeba i 50 let, která může zastoupit podstatné místo na platformě.
První náhled na aplikaci BOOYANG
Aplikace bude prozatím fungovat na Slovensku a v České republice, později by se měl startup rozšířit i dále do zahraničí, především na další středoevropské a východní trhy jako Ukrajina nebo Rusko, ale také na Střední východ či do Asie, především pak té jihovýchodní. To jsou ovšem plány na roky dopředu, aktuálně bude hrát prim tuzemský trh. O expanzi bude rozhodovat především spolupráce s lokálními lidmi, kteří na nich mají mnohaleté zkušenosti.
Ambice vstupu na americký trh prozatím Slávik s aplikací rozhodně nemá a dost dobře tam možná ani nikdy nevstoupí. Proniknout na saturovaný trh zábavy, který se zásadně liší stát od státu, je opravdu hodně složité. Na otázku, jak chce vůbec spolu se svým týmem přilákat lidi do aplikace a následně je udržet aktivní, Slávik odpovídá: „Máme vytvořený systém, díky němuž si lze navolit a měnit 9 talentů, kteří budou v nejbližší době úspěšní, a následně se porovnávat s ostatními v jejich tipech. První, který dosáhne u svých tipů na 10 milionů zhlédnutí, bude moct nominovat talenty do různých kategorií.“
Součástí celého ekosystému je samozřejmě více prvků gamifikace, stejně jako chat, ve kterém je možné napřímo komunikovat s jednotlivými umělci. Tím se talenti mohou opravdu cítit tak, že mají před sebou obrovské publikum se zájmem o jejich čísla. Nyní ovšem Slávika a jeho tým čeká největší zkouška – otestování konceptu a spuštění do reálného provozu. Na to vše má startup aktuálně necelé tři měsíce.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.