Bugatti prodalo nejdražší nové auto v historii. Za jediný kus La Voiture Noire zájemce zaplatil 430 milionů korun

lavoiturenoire2
0Zobrazit komentáře

Před necelým týdnem se na kalifornské Pebble Beach odehrála jedna z nejsledovanějších automobilových událostí roku. Každoroční svátek pro všechny nadšence vůně benzínu, ale i nových technologií provází tradičně i aukce těch nejvzácnějších kusů z celého světa, která přivede také množství movitých zájemců. V dražbě se tak objevilo například vůbec první Porsche, jehož cena se vyšplhala na 70 milionů dolarů a nakonec se kvůli chybě vůbec neprodalo, nebo nejdražší prodaný McLaren s označením F1.

Jako již tradičně se ale na akci objevilo také původem francouzské Bugatti, které přivezlo hned dva nové modely. Jedním z nich bylo Bugatti Centodieci, které stojí na základech Chironu, aktuálně nejdražšího produkčního vozu značky, a které vzdává hold klasickému Bugatti EB110 z roku 1991. Vyrobí se ho pouze 10 kusů a přijde na 9 milionů dolarů, v přepočtu tedy téměř 210 milionů korun.

bugatti_centodieci

Foto: Bugatti

Vlevo nové Bugatti Centodieci, které je založeno na klasice EB110 z roku 1991 (vpravo)

A i když jde o krásný kus, který by neměl chybět v garáži žádného zarytého fanouška značky, stále jde o auto založené na konstrukci klasického sériového vozu. Jeho specifikace je téměř totožná a jde tak spíše o vizuální oddělení a odkaz. Bugatti si nicméně na akci připravilo ještě jinou lahůdku, kterou nazvalo tajemně La Voiture Noire.

Zvídavý člověk se tak hned ptá, co se může za takovým názvem skrývat? Odpovědí je naprostý unikát, který navazuje na prapůvodní tradici Bugatti, ještě v době, kdy se dělala auta s nezapomenutelným stylem, která obdivujeme po dlouhá desetiletí.

Bugatti La Voiture Noire je absolutním unikátem, jelikož se vyrobí pouze jeden kus a bude ho mít pouze jediný majitel, který musí zaplatit celkem 18,68 milionu dolarů.

pavel-svoren-portiva-min

Přečtěte si takéPo roce a půl tržby přes miliardu korun. Růst české Portivy pohánějí obnovitelné zdroje i investice do startupůPo roce a půl tržby přes miliardu korun. Růst české Portivy pohánějí obnovitelné zdroje i investice do startupů

Bugatti ho po úvodním debutu v Evropě vůbec poprvé představilo na americké půdě, a to jako vůz, který ještě nemá hotový interiér, ani vsazený motor. Jde pouze o exteriér, který musel, stejně jako historický odkaz, nalákat nového majitele. Pokud si totiž říkáte, kdo by si asi mohl koupit vůz za necelých 19 milionů dolarů (v přepočtu téměř 435 milionů korun), aniž by viděl jeho finální podobu, odpověď neznáme. Ale Bugatti přímo na Pebble Beach ohlásilo, že už si svého kupujícího vůz našel.

lavoiturenoire

Nové Bugatti La Voiture Noire vedle svého předchůdce z 30. let

Nový majitel se ho přitom nedočká ještě zhruba dva a půl roku, než automobilka jediný kus dokončí, ale i tak jde o obrovsky hodnotný sběratelský kus. La Voiture Noire je odkazem na legendární vozy Bugatti Type 57 SC Atlantic z třicátých let minulého století, kterých se vyrobily pouze čtyři kusy v různých barvách. Jedním z nich jezdí také ikona módního byznysu Ralph Lauren. Ani ten ale nenechal vůz ve své původní barvě a přebarvil ho načerno. Originální černý kus se vyrobil jen v jednom exempláři a dnes se řadí k nejdražším automobilům vůbec.

I nová podoba Bugatti dostala čistě černou barvu s karosérií z uhlíkových vláken, takže je extrémně lehká. Osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1 500 koní dokáže automobil poslat z 0 na 100 kilometrů v hodině během 2,4 vteřiny a maximální rychlost by měla dosahovat až 420 kilometrů za hodinu. Zadní částí vozu dominuje šestice výfuků, podobně jako u původního Type 57 SC Atlantic. A co víc, jde o vůbec nejdražší prodaný nový vůz na světě – což je status, kterého chce dosáhnout ledaskdo.

Kdo si nakonec mohl takto exkluzivní kus pořídit? Spekuluje se o mnoha kupujících, mezi nimi například o známém fotbalistovi Cristianu Ronaldovi nebo o bývalém předsedovi Volkswagenu, pod který dnes Bugatti spadá, Ferdinandu Piechovi. Kupující ani Bugatti se ale o jméno podělit nechtěli, víme pouze, že se jedná o muže. Je dost možné, že kupující pouze čeká na dokončení vozu a poté ho dá na obdiv i ostatním.

lavoiture5

Foto: Bugatti

Reálný prototyp Bugatti La Voiture Noire

Bugatti ostatně bylo vždy známo tím, že buduje pouze luxusní vozy pro tu nejbohatší klientelu. Jde o jakýsi status, který drží i několik lidí v České republice. U nás Bugatti vlastní miliardář Radim Passer, který byl vůbec prvním majitelem Veyronu v Česku a který si za zhruba 90 milionů korun koupil i nový Chiron Sport. Mezi dalšími je pak například Richard Chlad.

Podle Bugatti vlastní průměrný kupující její značky zhruba 42 vozidel, pět domů, tři privátní letadla, tři helikoptéry a jachtu, tvrdí představitelé společnosti. Celkově Bugatti vyrobilo na 450 kusů modelu Veyron, 200 kusů z plánovaných 500 u Chironu a 40 kusů Bugatti Divo, které se vyprodaly během prvního dne. Automobilka plánuje během následujících dekád ještě čtyři superlimitované kusy jako La Voiture Noire.

Podívejte se na několik detailů Bugatti La Voiture Noire sami:

lavoiture9
lavoiture4
lavoiture6
lavoiture3
lavoiture2
lavoiture
lavoiture8
lavoiture7