Zásilkovna je k nezastavení. Její mateřská firma letos utržila už 420 milionů korun a míří vysoko nad miliardu
Jeden z nejrychleji rostoucích tuzemských přepravců balíků, Zásilkovna, spouští nové služby a posiluje v konkurenčním boji s Českou poštou a dalšími zavedenými hráči. Nedávno firma, kterou založila Simona Kijonková, ohlásila spuštění služby, přes kterou lze jednoduše zadávat odesílání balíků a pak je jen odevzdat, robotizovanou výdejnu balíků bez obsluhy nebo rozšíření doručování do dalších 30 zemí.
A zatímco loni Zásilkovna vyrostla v obratu o 70 procent na 790 milionů korun, letos si věří na téměř dvakrát tolik. Jen za první pololetí letošního roku celá skupina Packeta, pod kterou Zásilkovna patří a která zajišťuje další logistické služby, utržila již téměř 425 milionů korun. Nejzásadnější období se ale teprve blíží a letos by chtěla skupina dosáhnout obratu kolem 1,3 miliardy korun.
Pololetní tržby vyrostly oproti stejnému období loni o 72 procent a skupina by ráda přepravila do konce roku 2019 na 18,5 milionu zásilek. Jen pro srovnání, Česká pošta u nás přepravila celkem 13,9 milionu kusů balíků během pouhých tří měsíců od října do prosince minulého roku.
Za celý rok pak měla Česká pošta jako jasný celého trhu doručit přes 40 milionů balíků, samotná Zásilkovna je pak s 11 miliony dvojkou. Pokud se tak chce České poště přiblížit, má tak před sebou nelehký úkol, ale staví se k němu čelem.
Značným způsobem rozšířila výdejní místa, kdy za první letošní půlrok jejich počet vyrostl z 2 142 na 2 656. Letošním cílem pro Česko je celkem 3 000 výdejních míst s tím, že celá skupina by se tím měla posunout na 4,5 tisíce míst. „Dosavadní růst v letošním roce považuji za velmi úspěšný. Nejde ale jen o čísla. Do tří let chceme být logistickou platformou pro celý svět,“ říká šéfka skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.
Zásilkovna dnes spolupracuje s více než 26 tisíci e-shopy. Na obratu celé skupiny má Zásilkovna lví podíl, jen v Česku přispěla k letošním 425 milionům korun ze 76 %, další část pak tvoří zahraničí a další vertikály, které jsou ale také napojeny na logistiku. „Za klíčový cíl pro následující období považuji otočit procento obratu tak, aby většina příjmů skupiny přicházela ze zahraničních entit,“ doplňuje Kijonková.
V letošním a příštím roce chce Zásilkovna zásadním způsobem expandovat dále do Evropy. Po červencovém rozšiřování začala služba posílat balíky do většiny zemí Evropské unie, ale také například do Ruska, na Ukrajinu nebo do Švýcarska. Díky tomuto kroku se českým e-shopům, které se Zásilkovnou spolupracují, otevřela další a poměrně jednoduchá cesta k zasílání do zahraničí, které dohromady představuje až 700 milionů potenciálních zákazníků.
V Česku zásilkovna doručuje balíky od 41 korun bez DPH, například na Slovensko, do Polska nebo do Maďarska se pak dá balík poslat od 65 korun a další země se pohybují v rozmezí 100 až 300 korun. Vůbec nejdražší je pochopitelně Rusko, kam je zasílání balíčků z Česka aktuálně logisticky nejsložitější. Za něj zaplatí zákazníci minimálně 339 korun.