Beat Saber představil limitovanou vibrační vestu, díky které si hru vychutnají i neslyšící hráči

Michal PtáčekMichal Ptáček

beatsaber

Foto: SubPac/BeatSaber

S Beat Saber SubPac si hru užijí i neslyšící hráči

0Zobrazit komentáře

I více než rok po vydání se česká VR hra Beat Saber, ve které je úkolem hráče pomocí laserových mečů rozsekávat kostičky do rytmu hudby, těší obrovské popularitě a drží se na vrcholu nejprodávanějších herních titulů ve VR. Kromě chytlavých herních mechanismů a vlastního soundtracku tomu napomáhá i aktivní přístup česko-slovenského týmu Beat Games, který svou hru neustále vylepšuje.

Kromě nových herních módů, hudebních balíčků a celkovému zlepšování hratelnosti (například nedávno představený 360stupňový mód), se Beat Saber loni dočkal i automatové varianty, díky které si hru mohou hráči vychutnat také v klasickém arkádovém režimu a soupeřit tak fyzicky se svými přáteli. Nyní Beat Games představují další hardwarovou novinku, která by mohla hráče ponořit do hry opět o něco více.

Ve spolupráci s kanadskou společností SubPac představil Beat Saber vlastní limitovanou edici vesty Beat Saber SubPac s fyzickou odezvou. Ta reaguje na basy a bicí jednotlivých skladeb a hráčům následně pomocí vibrací předává fyzickou odezvu. Kromě lepšího herního zážitku by díky ní hráči měli být schopni rychleji reagovat na dění ve hře a získat tak vyšší skóre.

vesta

Foto: SubPac

Nová vesta od SubPacu v edici Beat Saber

„Naším cílem je vytvořit nový standard v možnosti fyzického procítění hraní počítačových her. Jaroslav Beck (spoluzakladatel a hlavní skladatel Beat Saberu – pozn. redakce) a celý tým Beat Saberu vytvořili neskutečný hudební VR zážitek a my jsme hrdí, že na něm s nimi můžeme spolupracovat a dále ho rozvíjet. Chceme pocit z VR hraní posunout ještě na vyšší úroveň,“ říká ke spolupráci zakladatel společnosti SubPac John Alexiou.

Kromě toho má novinka ještě jeden vedlejší aspekt, který se vývojářský tým Beat Saberu snažil delší dobu vyřešit. S vibrační vestou si totiž hru konečně naplno užijí i neslyšící hráči.

apple

Přečtěte si takéApple opět natáčel v Česku. V reklamě na nové Apple Watch Series 5 je pražské metro i lom Velká AmerikaApple opět natáčel v Česku. V reklamě na nové Apple Watch Series 5 je pražské metro i lom Velká Amerika

„Hlavní vizí za tímto nápadem je fakt, že v budoucnu budeme díky technologiím jako virtuální realita schopni odstranit veškeré bariéry. Jsem přesvědčen, že Beat Saber je jedním z nejintenzivnějších způsobů, jak dnes procítit hudbu. I proto začínáme spolupracovat s neslyšící komunitou, SubPacem a Oculusem, abychom tuto unikátní zkušenost mohli zprostředkovat všem,“ prohlásil Jaroslav Beck před několika měsíci na svém Twitteru, kde práce na speciální vestě poprvé ohlásil.

Nyní je již unikátní edice vesty SubPac k dispozici a na oficiálním webu výrobce ji lze koupi za cenu 270 eur. Včetně poštovného do České republiky vyjde inovativní produkt přibližně na 8 600 korun.

beat-saber-oculus-quest1

Foto: Beat Games

Beat Saber na Oculusu Quest

Nike míří do esportu. Čínské profesionální hráče League of Legends oblékne do dresů jako fotbalisty

Filip HouskaFilip Houska

nike_lol

Foto: Nike

Dva ze šestnácky nových dresů pro čínskou LPL

0Zobrazit komentáře

Kdybyste před 10 lety řekli, že si budete vydělávat na živobytí hraním videoher, během kterého by vás sledovaly miliony diváků po celém světě, pravděpodobně byste patřili mezi podivíny. Byť už tehdy existovaly náznaky, že by mohlo jít o způsob velice solidní obživy, rozhodně to nešlo brát příliš seriózně. Teď je však rok 2019 a situace je diametrálně jiná.

Hráči, pro které gaming znamenal spíše zábavu a formu relaxace, nyní do segmentu esportů vstupují s vizí, že finančně zajistí sebe a dost možná i nadcházející generaci. Profesionální gaming díky obrovským turnajům, lukrativním hráčským smlouvám a násobně lepšímu zázemí pro sledování prosakuje i do běžného světa a začínají na to reagovat i velké firmy.

Opomeneme-li ryze herní společnosti, které esporty podporují po stránce hardwaru a propagace takřka od začátku, začínají si tohoto rychle rostoucího fenoménu všímat i výrobci sportovního vybavení. Důvod je zřejmý: hraní her je další odvětví sportu, a proto by se k němu mělo takto přistupovat. Nově se do toho důrazně obouvá Nike, který bude počítačové hráče zásobovat vlastními dresy.

nike-news-league-of-legends-uniform-composite-2_native_1600

Foto: Nike

Všechny dresy od Nike pro čínskou LPL

Čína a League of Legends aneb sázka na jistotu

Už během února letošního roku Nike oznámil, že bude sponzorovat profesionální čínskou ligu v League of Legends, jedné z nejpopulárnějších kompetitivních her.

Vše potřebné sjednal s takzvanou League of Legends Pro League (LPL), kde se soustředí ti nejlepší asijští hráči, přičemž jádrem tohoto sponzorství se měly stát dresy a tenisky. Takové, které by reflektovaly hráčské nároky a vyjadřovaly barvy týmů, které se této prestižní soutěže účastní. Součástí by bylo i každodenní oblečení.

KutcherLoL

Foto: Marius Faulhaber/Red Bull

V zápalu hry League of Legends

Nike tak k celé věci již zpočátku přistupoval jako k tradičním sportům. Pokud si představíte fotbal, také vidíte vedle herních stejnokrojů i doplňkové oblečení a boty, které mohou sportovci nosit na denní bázi. Dosud se však nevědělo, s čím přesně firma z amerického Beavertonu vyrukuje. A nyní vstup do esportového rybníčku naplno odhaluje.

Dresy inspirované pohybem a týmovou prací

Šestnáct týmů, šestnáct unikátních dresů a doplňků. Nike se rozhodl sponzorovat všechny celky, které se čínské LPL účastní.

Jmenovitě jde o Bilibili Gaming, Dominus Esports, Edward Gaming, Invictus Gaming, JD Gaming, LGD Gaming, LNG Gaming, Oh My God, Rogue Warriors, Royal Never Give Up, Suning, Team WE, Top Esports, Vici Gaming a letošní jarní mistry Fun Plus Phoenix.

lpl-x-nike-edwardgaming-collage-3_native_1600

Foto: Nike

Edward Gaming: Meč a štít v krvavé lázni

lpl-x-nike-funplusphoenix-collage-3_native_1600

Foto: Nike

Fun Plus Phoenix: Z popela jako fénix

lpl-x-nike-invictusgaming-collage-3_native_1600

Foto: Nike

Invictus Gaming: Křídla jako symbol nadpřirozených schopností

lpl-x-nike-royalnevergiveup-collaxge-3_native_1600

Foto: Nike

Royal Never Give Up: Inspirace císařskou róbou

lpl-x-nike-topesports-collage-3_native_1600

Foto: Nike

Top Esports: Sparťanská maska a důraz „boje do konce“

Všichni hráči pak budou během jednotlivých klání na svém těle hrdět nosit své týmové logo, ikonickou fajfku, ligovou nášivku a motiv, který je nejlépe charakterizuje. Nike se během návrhů soustředil i na Summoner’s Rift, jedno z nejznámějších bojových polí v League of Legends. Obecně jde ale o známou strukturu vycházející například z tradičních fotbalových úborů.

Co se týče dostupnosti, Nike plánuje zásobovat zmíněné kádry primárně až na příští sezónu (2020 Season World Championship). Výjimkou jsou týmy Fun Plus Phoenix, IG a Royal Never Give Up – jejich hráči se za počítači ve svých nových dresech objeví ještě letos. Debut jako takový je naplánován na 1. října.

nikenews_leagueoflegendskits_2019-20_nike_image_a_fullrez-wide_ver_i_native_1600

Foto: Nike

Každodenní oblečení pro hráče

Nike to vzal útokem, ale první není

Sponzorovat celou esportovou ligu (navíc tak velkých rozměrů) je nepochybně zajímavý krok z pohledu budoucího vývoje a postavení, ale nutno poznamenat, že Nike není první. Už nějakou dobu je třeba Team Vitality, jeden z nejsilnějších evropských týmů v Counter-Strike: Global Offensive, oblečen do Adidasu, přičemž třeba parta z Cloud 9 obléká dresy od Pumy.

trezor-m1

Přečtěte si takéČeští SatoshiLabs představili unikátní technologii, která ochrání majitele kryptoměn před hackeryČeští SatoshiLabs představili unikátní technologii, která ochrání majitele kryptoměn před hackery

S tím se pojí i nedávná spolupráce Adidasu s Ninjou. S nejznámějším hráčem Fortnite, který si v této animované arénové střílečce vydělává miliony dolarů a je podporován i Red Bullem, uzavřel spolupráci, jež se pravděpodobně týká vlastní kolekce mikin a tenisek. Je tedy zřejmé, že do sféry esportů začíná prostupovat i móda, což je velká věc.

Jen si vzpomeňte, jaký boom udělalo originální oblečení podle interpretů v hudebním průmyslu.