Lexus se vydává vstříc rozbouřeným vlnám s prémiovou jachtou za 90 milionů korun. Luxusem jen přetéká

lexus-jachta

Foto: Lexus

Lexus LY 650 v doku

0Zobrazit komentáře

Lexus je všeobecně znám jako výrobce prémiových automobilů s výrazným designem a vysokým komfortem. Jeho vozy konkurují takovým rivalům, jako jsou modely od BMW či Mercedesu. Ne každý však ví, že značka je divizí japonské automobilky Toyota, která má pro Lexus připravenou velice zajímavou budoucnost. A ta rozhodně nebude jen o automobilech.

Toyota chce z Lexusu vytvořit komplexní lifestylovou značku, která se nebude omezovat pouze na automobily, ale nabídne celou řadu unikátních designových a technologických produktů. Jejich základem budou chytré technologie, které automobilka již nyní nabízí ve svých automobilech, a dokonce je využívá i k jejich propagaci.

Mimo luxusní vozy Lexus již dříve představil svůj hoverboard, tedy levitující skateboard ve tvaru krabice, který si bylo dokonce možné za téměř půl milionu korun objednat. Jednalo se však jen o vizi, která v reálném prostředí nemohla najít velké využití. Značka se nebojí ani návrhů interiérů, jak předvedla na bruselském letišti, kde vytvořila odpočinkovou zónu až pro 175 cestujících.

lexus-lounge

Foto: Lexus

LOUNGE by Lexus na bruselském letišti v sobě snoubí pohodlí a japonskou pohostinost omotenashi

Nová vlajková loď

Mezi další projekty značky patřila také jachta pojmenovaná jako Lexus Sport Yacht Concept, představená v lednu roku 2017. Právě z tohoto konceptu vychází i produkční verze první jachty Lexusu, kterou společnost nabídne zákazníkům. A samozřejmě stejně jako u vozů hraje i u jachty Lexus LY 650 hlavní roli design a okázalý komfort.

Na designu bezmála 20 metrů dlouhé vlajkové lodi značky se podílelo italské designové studio Nuvolari Lenard, které se na návrhy designu jachet specializuje. Společnost oděla loď do černozlatého laku, který zvýrazňuje ladné linie trupu plavidla, vyrobeném kombinací uhlíkových vláken, plastu a laminátu. To lodi dodává na pevnosti a zároveň lehkosti, se kterou je spojena i vyšší rychlost plavby, v tomto případě až téměř 32 uzlů.

lexus-jachta1

Foto: Lexus

Černé a zlaté lakování zvýrazňuje ladné křivky plavidla

Podoba interiéru jednotlivých kajut, které jsou na plavidle hned tři, byla svěřena do rukou americké společnosti Marquis Yachts. Kajuty nabízejí prostor pro šest osob a celkově se může na lodi plavit až patnáctičlenná posádka. Ta se může pohybovat na můstku, nebo některé ze tří palub a vychutnávat si veškerý komfort, který loď nabízí.

Každá z kajut má svou vlastní koupelnu, můstek je vybaven pohodlnými sedadly čalouněnými sněhově bílou kůží a posezení je k dispozici také na přídi i zádi lodi. Hudbu na všech palubách zajišťuje audiosystém Mark Levinson, který by měl zprostředkovávat zážitek podobný z koncertních sálů. Posádka se může s lodí propojit prostřednictvím svého chytrého telefonu a ovládat skrze něj klimatizaci či osvětlení lodi.

lexus-jachta3

Foto: Lexus

Lexus LY 650 na moři

Další technologickou inovací je LY-link, tedy systém, který v reálném čase podává přehled o nejrůznějších údajích, jako je množství vody na palubě, stav paliva, napětí. Zároveň upozorňuje na veškeré abnormality, nutnost provést údržbu a další činnosti spojené se správným chodem lodi.

Lexus LY 650 se vůbec poprvé představila minulý týden ve floridském Bora Raton a svou oficiální premiéru bude mít 30. října na Fort Lauderdale International Boat Show. V ten samý den Lexus také spustí její prodeje. Za jakou částku bude jachta dostupná, není momentálně jasné, odhaduje se však minimálně 3,7 milionu dolarů, tedy přibližně 86,5 milionu korun.

snohetta-under-2

Přečtěte si takéVyhlášená norská kuchyně v obklopení Severního moře. Nahlédněte do první podvodní restaurace v EvropěVyhlášená norská kuchyně v obklopení Severního moře. Nahlédněte do první podvodní restaurace v Evropě

Sám prezident Toyota Motor Corporation Akio Toyoda o nové lodi řekl: „LY 650 symbolizuje přijetí výzvy Lexusu, stát se skutečnou luxusní lifestylovou značkou přesahující nabídku automobilů. Jako dopravní společnost posouváme nové možnosti pohybu také na moře.“ Uvidíme tedy, zda se k LY 650 časem přidají další plavidla s písmenem L ve znaku.

lexus-jachta11

Foto: Lexus

Lexus LY 650 je unikátní počin, který předznamenává zcela nové směřování Lexusu

lexus-jachta2

Foto: Lexus

Rychlosti až 31,4 uzlů může loď dosáhnout díky motorům Volvo Penta IPS o celkovém výkonu 1 350 koní

lexus-jachta7

Foto: Lexus

Detail interiéru plavidla – můstek

lexus-jachta12

Foto: Lexus

Detail interiéru plavidla – kajuta

lexus-jachta13

Foto: Lexus

Detail interiéru plavidla – koupelna

lexus-jachta14

Foto: Lexus

Detail interiéru plavidla – volant

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Velký krach v cestovním ruchu. Cestovka Thomas Cook po téměř 180 letech ze dne na den skončila

thomascook

Foto: Bene Riobó / Wikimedia Commons

Airbus A321 od společnosti Thomas Cook

0Zobrazit komentáře

V posledních letech na evropském trhu končí jedna aerolinka za druhou. A všechny problémy mají společného jmenovatele – nedostatek financí a problém se zajištěním dlouhodobé profitability. Takový osud proto nedávno potkal například islandský WOW Air, o jehož znovuzrození se nyní snaží nový investor s desítkami milionů dolarů, aerolinka pro mileniály Joon a v problémech je také Ryanair.

Vedle klasických aerolinek se ale v problémech ocitají také cestovní kanceláře. Příkladem za všechny mohly být mimo jiné tuzemské kanceláře jako Čedok nebo CK Fischer, které se potýkaly s finančními problémy. Teď se ovšem v problémech ocitla ta nejstarší světová cestovka vůbec, britský Thomas Cook, který obsluhoval více než půl milionu zákazníků po celém světě.

Po 178 letech fungování od založení své původní entity ukončuje veškerý provoz a propustí na 22 tisíc zaměstnanců. Celá skupina má pod sebou vlastní aerolinku Thomas Cook Airlines se 44 letadly, která okamžitě zastavila provoz, stejně jako navazující německé cestovní kanceláře. Například oblíbená letecká společnost Condor ale prozatím létá dál.

thomascook-p

Foto: Fabrizio Gandolfo / Jetmedia

Jedno z letadel letecké společnosti Thomas Cook Airlines, spadající pod stejnojmennou cestovku

Problémy se dotkly také české cestovní kanceláře Neckermann, která kvůli problémům nechala v zahraničí na 1 100 Čechů, ale slibuje zajištění jejich návratu zpět do České republiky.

„Očekáváme, že všechny lety by měly letět tak, jak mají. Klienti by měli přiletět v bezpečí z destinace. Lety jsou v pořádku zaplacené. Nečekáme teď žádné extrémní problémy tohoto stylu, že by někdo čekal na letišti a nedostal se domů,“ říká pro server iRozhlas.cz marketingový šéf CK Neckermann Jan Šrámek.

V rámci Velké Británie, odkud Thomas Cook původně pochází, je problém ale daleko větší. Zrušené lety se dotýkají až 150 tisíc Britů a společnost se nehlásí k odpovědnosti za jejich návrat – při krachu to totiž není její povinnost.

snohetta-under-2

Přečtěte si takéVyhlášená norská kuchyně v obklopení Severního moře. Nahlédněte do první podvodní restaurace v EvropěVyhlášená norská kuchyně v obklopení Severního moře. Nahlédněte do první podvodní restaurace v Evropě

Britský úřad civilního letectví tak otevřel speciální program s názvem Matterhorn, který by měl všechny poškozené pasažéry přepravit zpět domů. Náklady na celou operaci by se mohly vyšplhat až na 600 milionů liber, tedy zhruba 17,5 miliardy korun.

Je to přitom zarážející, jelikož sám Thomas Cook vládu žádal o finanční injekci ve výši 200 milionů liber, která by další provoz pokryla a k nastalé situaci by tak vůbec nemuselo dojít. Právě nedostatek financí na další provoz byl důvodem krachu nejstarší cestovní kanceláře, která původně vznikla již v roce 1841. I vzhledem k počtu cestujících jde jednoznačně o jeden z největších krachů historie, se kterým se musí poprat ve velkém nejen vlády, ale také pojišťovny.

Společnost oznámila zákazníkům svůj krach i na Twitteru:

Ke konci minulého měsíce ještě Thomas Cook sázel na čínskou společnost Fosun, od které měl získat finanční injekci ve výši 450 milionů liber. Další prostředky měli poskytnout stávající věřitelé a firma se měla rozdělit na samostatnou cestovku a aerolinky, aby mohla lépe kontrolovat riziko. Čínský Fosun pak měl v nově vzniklé samostatné letecké společnosti získat výměnou za svou investici majoritní podíl.

Bohužel se tak nestalo a hlavní věřitelé Thomas Cook v podobě Royal Bank of Scotland a Lloyds před několika dny na firmu zatlačili a chtěli, aby si zajistila dalších 200 milionů liber na slabší zimní období. Firma je bohužel sehnat nedokázala, byť o pomoc, jak bylo zmíněno výše, žádala i britskou vládu. Ta však ve finanční pomoci neviděla dlouhodobý smysl, podle ní by to jen odvrátilo podobný konec, jaký přišel nyní.

Česko je na tom dobře

Cestovní kancelář Neckermann proti tomu v tuzemsku dále bojuje a jen tak se vzdávat nenechá, byť je její majitel v likvidaci a končí i její německá odnož. „Jakožto dceřiná společnost tohoto koncernu jsme nuceni přejít do nouzového režimu a přerušit veškerý prodej jak našich zájezdů a pobytů, tak zájezdů a pobytů z koncernu skupiny Thomas Cook Group a dalších tour operátorů,“ říká k situaci Neckermann.

ckneckermann

Web české cestovní kanceláře Neckermann v nouzovém režimu

Na českém trhu tak bude pravděpodobně muset najít nového partnera, který jí pomůže s restrukturalizací společnosti a k plnému obnovení provozu. Vedle toho, že se všichni stávající klienti vrátí a těm, kteří si již zájezdy koupili, budou v případě jejich zrušení nabídnuty patřičné kompenzace podle všeobecných podmínek. Samotná firma Thomas Cook s.r.o., pod kterou CK Neckermann funguje, je ale dlouhodobě zisková – jen za loňský rok utržila necelou miliardu korun s čistým ziskem ve výši 15,3 milionu.

Možným způsobem, jak se mohou cestovní kanceláře i aerolinky proti krachu bránit, je spojení do jedné skupiny. Podobnou snahu má například Exim Tours, jehož vlastník – německá skupina Rewe – odkoupil od miliardáře Karla Komárka cestovní kancelář Fischer.

Ta byla ještě před přebráním českého miliardáře na pokraji krachu, ale dokázala se znovu vyšplhat až k miliardovým tržbám a stamilionovým ziskům. Na českém trhu tak vznikne největší skupina cestovních kanceláří s obratem 12 miliard korun s tím, že obě firmy budou nadále fungovat zvlášť.