Druhý blesk se čtyřmi kruhy aneb SUV jako kupé. Audi odhalilo další elektromobil rodiny e-tron
Ani Audi nezaspalo dobu a přichází na trh již se svým druhým čistě elektrickým vozem. Po SUV modelu e-tron nastupuje novinka e-tron Sportback, který nepřináší žádnou velkou revoluci, a přeci by mohl výrazně oslovit trochu jinou skupinu řidičů než klasické SUV.
První zástupce rodiny e-tron byl německým výrobcem prémiových vozů představen v říjnu minulého roku. Od té doby automobilka z Ingolstadtu prodala po celém světě přibližně 18 500 kusů tohoto modelu. Nyní, téměř po roce, Audi na autosalonu v Los Angeles představilo svůj druhý model s čistě elektrickým pohonem.
Přestože má e-tron Sportback se svým starším bratrem mnoho společného, chce cílit na trochu jinou skupinu zákazníků.
Audi jednoduše vzalo platformu e-tronu a postavilo na ní SUV-kupé s podobným designem i stejnou 95kWh baterií. Na rozdíl od klasického e-tronu by však měl Sportback dosahovat vyššího dojezdu díky nižšímu koeficientu odporu vzduchu, za který vděčí především zkosené zádi. Ta je hlavním poznávacím znamením novinky, v jejímž designu se jinak opakuje celá řada prvků, na které jsme zvyklí již od e-tronu.
Verze e-tron Sportback 55 nabídne obdobné pohonné ústrojí, jako má původní e-tron. Tedy dva elektromotory o celkovém výkonu až 300 kW, které mu umožní akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Virtuální ručička rychloměru může dosáhnout hodnoty až 200 km/h, ovšem zájemci mohou sáhnout po slabší variantě, kterou je verze Sportback 50.
Ta nabídne výkon 230 kW a slabší baterii o celkové kapacitě 71 kWh. Díky ní je vůz o něco lehčí, a tak dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost činí 190 km/h.
Světlomety s projektorem
Kde ovšem Audi provedlo radikální změny, jsou přední světlomety. Sportback dostane digitální Matrix LED světlomety, které promítaný paprsek lámou do jednotlivých pixelů pomocí obrovského množství malých zrcadel, jejichž náklon se neustále proměňuje ve zběsilém tempu.
Výsledkem je přesně mířený a silný světelný paprsek, díky kterému řidič vidí v noci téměř stejně dobře jako za denního světla. Navíc mohou světlomety na vozovku promítat specifické vzory pro informování řidiče.
Proměnu prodělaly i boční zrcátka, která nyní již nemůžeme nazvat zrcátky, ale bočními kamerami. Jimi snímaný obraz se zobrazuje v kabině vozu na OLED displejích s vysokým kontrastem. Kamery se přizpůsobují jízdním situacím, tedy budou zabírat trochu jiný úhel v momentě, kdy řidič jede po dálnici, parkuje nebo se s vozem otáčí.
Productboard shání posily na následujících pozicích
Více na CzechCrunch JobsInteriér novinky se stejně jako jeho vnější design od e-tronu příliš neliší. Za volantem je řidiči k dispozici displej o rozměru 12,3 palce, dále 12,1palcový displej umístěný v přístrojové desce, který doplňuje ještě menší displej sloužící pro vkládání textu a ovládání klimatizace. S vozem lze komunikovat také prostřednictvím hlasového asistenta, kterým je Alexa od Amazonu.
Model e-tron Sportback, jenž je dalším krokem v plánu Audi nabízet do roku 2025 více než 30 elektrifikovaných modelů, by se měl objevit na evropském trhu v průběhu jara příštího roku. Cena slabší verze by měla začínat na částce 71 350 eur, tedy přibližně 1,8 milionu korun. Finální ceny, za které bude vůz nabízen i v České republice, však budou ještě upřesněny.