Je tu Apple TV+. Nová streamingová služba stojí 139 korun měsíčně, má české titulky a prvních šest seriálů

Filip HouskaFilip Houska

cook-aniston-whiterspoon

Foto: Apple

Tim Cook s Jennifer Aniston a Reese Whiterspoon

0Zobrazit komentáře

Vody televizního streamingu se začínají opět vířit. Právě dnes do nich vplouvá ambiciózní zástupce od Applu, který bude soupeřit o diváckou oblibu s ustálenými a velice silnými hráči jako Netflix nebo HBO GO. Přichází Apple TV+, která za 139 korun měsíčně nabídne několik nových, originálních pořadů nejen pro uživatele zařízení s nakousnutým jablkem.

O Apple TV+ se vědělo již delší dobu. Firma z kalifornského Cupertina dlouho promýšlela metody, jak si zajišťovat nové příjmy bez nutnosti spoléhání čistě na hardware, a televizní streamingová služba (spolu s dalšími platformami pro hry, magazíny nebo placení) se jevila jako jedna z nejlepších cest.

Oficiálně však byla ohlášena až letos v březnu, kdy měl Apple potvrzených několik velkých hereckých i režisérských jmen jako Jennifer Aniston, Reese Whiterspoon, Jason Momoa nebo Steven Spielberg či J. J. Abrams.

Během několika měsíců pak Apple nedočkavou veřejnost zásoboval trailery z chystaných seriálů a filmů, vysílal své manažery na rozhovory do prestižních magazínů a obecně připravoval celý svět na to, až 1. listopadu nová služba Apple TV+ přijde.

Kolik stojí a kde je dostupná?

Jak už bylo zmíněno, Apple TV+ přichází s cenou 139 korun měsíčně, která pokrývá kompletní nabízený obsah. Neexistují žádné dražší nebo levnější balíčky. Apple nabízí i týdenní zkušební dobu zdarma, během které je možné službu kdykoliv zrušit.

Majitelé nového iPhonu, iPadu, Macu, iPodu touch nebo Apple TV pak mají Apple TV+ po jeden rok zcela zdarma (musí využít do tří měsíců od aktivace nového zařízení) a sdílet lze jedno předplatné i v rámci Rodinného sdílení.

appletv

Foto: Apple

Apple TV+ je možné sledovat na všech jablečných zařízeních

Obsah je možné sledovat prakticky na všech běžných platformám. Jmenovitě přímo v aplikaci TV na iPhonu (iOS 13), iPadu (iPadOS) a Macu (macOS Catalina), prostřednictvím set-top boxu Apple TV (včetně třetí generace s aktuálním softwarem), na chytrých televizích a dalších set-top boxech podporující aplikaci Apple TV. Využít lze i adresu tv.apple.com v prohlížečích Safari, Firefox a Chrome.

Jaké pořady nabízí?

Apple TV+ začíná s originálním obsahem o šesti seriálech a dvou filmech. Rozhodně však nejde o konečný výčet – Apple slibuje, že každý měsíc bude přidávat minimálně jeden nový pořad (ať už seriál nebo film), přičemž lze velmi pravděpodobně očekávat, že se na Apple TV+ bude objevovat i čím dál více obsahu „neoriginálního“ charakteru.

Podporovány jsou i české titulky a celé rozhraní včetně popisů je rovněž v češtině. Dabing, který začal v posledních týdnech přidávat konkurenční Netflix, zatím k dispozici není a ani nejsou informace, že by měl v budoucnu dorazit.

ios-apple-tv-plus

Foto: Apple TV+

Aplikace TV na iOS

The Morning Show

  • Žánr: Drama (18+)
  • V hlavní rolích: Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Steve Carell
  • Vychází: Dnes (3 epizody)

https://www.youtube.com/watch?v=eA7D4_qU9jo

Na televizích se usmívají, ale jak to vypadá poté, co ze živého přenosu vystoupí? The Morning Show slibuje upřímný a nekompromisní pohled do zákulisí ranní zpravodajské relace, kterou na pozadí doprovází intriky všech zúčastněných a náročné výzvy, s nimiž se musí moderátoři každý den potýkat.

See

  • Žánr: Drama (18+)
  • V hlavní rolích: Jason Momoa, Silvia Hoeks, Alfre Woodard
  • Vychází: Dnes (3 epizody)

Epický přesun do budoucnosti, kde se lidstvo kvůli globální epidemii slepoty a s ní spojeným válkám vrátilo zpět do jeskyní. V jednom ze samostatně žijících kmenů se však narodí dvě děti, které vidí, což je pro ostatní až mýtický jev. See zaručuje surovou podívanou na postapokalyptický svět bez slitování.

Dickinson

  • Žánr: Komedie (18+)
  • V hlavní rolích: Hailie Steinfield, Toby Huss, Jane Krakowski
  • Vychází: Dnes (3 epizody)

Odhodlání stát se nejlepší básnířkou světa je silné. Je to však možné ve společnosti, která dospívající dívku jménem Emily Dickinson pro její neortodoxní životní přístup, nevšední oblékání a básně o smrti a nesmrtelnosti odmítá? Historický kostýmní drama Dickinson má diváky přenést do doby charakterizující se svou konzervativností a nepochopením.

For All Mankind

  • Žánr: Drama (18+)
  • V hlavní rolích: Joel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt
  • Vychází: Dnes (3 epizody)

https://www.youtube.com/watch?v=N3RjayAF0b4

Boj mezi USA a Sovětským svazem o prvním přistání na Měsíci, na který historicky nelze zapomenout. Vesmírný seriál For All Mankind tento závod znovu vrací, avšak s opačným výsledkem – tentokrát jsou to totiž Sověti, kteří na Měsíci poprvé přistáli, a Američané se s tímto rozuzlením nechtějí spokojit. Rozhodnou se proto přistát na Marsu i Saturnu, zatímco se potýkají s řadou výzev, které je při dobývání vesmíru limitují.

Sloní královna

  • Žánr: Dokumentární film (6+)
  • V hlavní rolích: Chiwetel Ejiofor (vypravěč)
  • Vychází: Dnes

Nehostinná africká krajina a dlouhá cesta. Dokumentární snímek Sloní královna (The Elephant Queen) láká milovníky majestátných slonů na dobrodružnou a vysoce odvážnou túru lemovanou náročnými podmínkami, jejíž úspěšné projití je pro vůdkyni Athénu a její stádo životně důležité.

Helpsters

  • Žánr: Dětské a rodinné (0+)
  • V hlavní rolích: Stephanie D’Abruzzo, Martin Robinson, Tim Lagasse
  • Vychází: Dnes (3 epizody)

Postavičky ze Sezamové ulice mají ve světě animovaných pořadů pro děti nezastupitelnou roli. A nyní se část z nich vrací v novince pod názvem Helpsters, která je zaměřena na nápadité řešení všemožných problémů. Od plánování skvělé párty po učení se kouzelnických triků.

Tajemný pisatel

  • Žánr: Dětské a rodinné (0+)
  • V hlavní rolích: Isaac Arellanes, Amadi Chapata, Hannah Levinson
  • Vychází: Dnes (3 epizody)

Knihkupectví zpravidla bývá klidné místo, ovšem v seriálu Tajemný pisatel (Ghostwriter) je tomu přesně naopak. Partička čtyř dětí totiž zjišťuje, že tam operuje duch, který do prostor vypouští smyšlené postavy. To je důvodem k tomu spojit veškeré síly a přijít na to, o co vlastně jde. A pokud se k tomu připočte atmosféra decentně inspirovaná hitem Stranger Things, jde o chytlavou podívanou.

Snoopy ve vesmíru

  • Žánr: Dětské a rodinné (0+)
  • V hlavní rolích: Nicole Byer, Terry McGurrin, Ethan Pugiotto
  • Vychází: Dnes (3 epizody)

Pokud kultovní Snoopy čelí nové výzvě, vždy ji milerád příjme. To se děje i v seriálu Snoopy ve vesmíru, kde je zápletka více než jasná: výlet mimo hranice Země. Stává se proto astronautem NASA, bere Charlieho Browna a zbylé členy legendárního uskupení Peanuts a míří přímo na Mezinárodní vesmírnou stanici, kde se stává jejím velitelem. Tam to ale nekončí… Jeho další cíl je Měsíc.

Servant

  • Žánr: Drama (18+)
  • V hlavní rolích: Lauren Ambrose, Toby Kebbell, Rupert Grint
  • Vychází: 28. listopadu 2019

V poněkud až hororovém duchu se ponese chystaná sérii Servant, kterou si Apple nechává na konec listopadu. Ta bude pojednávat o mladém páru z Filadelfie, který drží smutek poté, co nevýslovná tragédie způsobila rozkol v jejich manželství a otevřela brány tajemné síle, jež si najde zalíbení přímo v jejich domácnosti.

Truth Be Told

  • Žánr: Drama (18+)
  • V hlavní rolích: Octavia Spencer, Lizzy Caplan, Aaron Paul
  • Vychází: 6. prosince 2019

Svět podcastů o skutečných zločinech. To je stručná charakteristika prosincového díla Truth Be Told, které se zaměřuje na podcastovou autorku Poppy Parnell, jež znovu otevírá slavný případ vraždy. Nebude však ani zdaleka tušit, co dalšího ji toto rozhodnutí přinese.

Hala

  • Žánr: Dramatický film (12+)
  • V hlavní rolích: Geraldine Viswanathan, Jack Kilmer, Gabriel Luna
  • Vychází: Brzy
hala

Foto: Apple TV+

Hala

Jak skloubit život puberťačky z předměstí s tradiční muslimskou výchovou? Právě o tom bude snímek Hala, kde 17letá dívka bojuje s předsudky a tajemstvím, které může rozvrátit celou její rodinu.

Apple + Oprah

  • Vychází: Brzy

Série rozhovorů, které bude moderátorská ikona Spojených států Oprah Winfreyová uskutečňovat s vybranými autory knih spadajícími do jejího diskuzního kroužku Oprah’s Book Club.

Co se týče dodatečných parametrů nové televizní streamovací služby Applu, všechen originální obsah je možné sledovat ve 4K HDR s Dolby Vision, přičemž většina titulů nabízí i prostorový zvuk Dolby Atmos.

Na iPhonu, iPadu, Macu nebo iPodu touch je možné jednotlivé epizody nebo samotné filmy stahovat s možností přehrávání v offline režimu. Přestože u prvních seriálů Apple vydal hned tři díly najednou, jinak se očekává, že bude – na rozdíl třeba od Netflixu – vypouštět další epizody v tradičním týdenním schématu.

Jedno předplatné Apple TV+ zahrnuje přístup pro dalších až šest rodinných členů díky Rodinnému sdílení. Stačí, aby se každý člen přihlásil do služby přes své Apple ID a bez nutnosti separátního účtu nebo hesla bude moci daný obsah sledovat, a to bez omezení a simultánně s dalšími až pěti členy na jejich vlastních zařízeních.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Pozornost by měla být zasloužená, ne koupená, tvrdí Twitter. Na rozdíl od Facebooku zakáže politické reklamy

Jiří SvobodaJiří Svoboda

jack-dorsey

Foto: Twitter

Jack Dorsey, CEO Twitteru

0Zobrazit komentáře

Zatímco Barack Obama byl v americkém kontextu považován za prvního prezidenta sociálních sítí, tak Donald Trump sám řekl, že by bez nich nejspíš volby nevyhrál. O jejich síle veřejnost přesvědčila i nechvalně proslulá Cambridge Analytica i následná kampaň za odchod Velké Británie z Evropské unie. Twitter, jedna z největších sociálních sítí světa, ale dala do budoucna podobným kampaním stopku.

Zakladatel společnosti Jack Dorsey to ve středu oznámil – jak jinak – na svém twitterovém účtu: „Rozhodli jsme se, že na Twitteru globálně zastavíme všechny politické reklamy. Věříme, že dosah politického sdělení by měl být zasloužený, ne koupený.“

Nová pravidla začnou platit už 22. listopadu. Zakázány by měly být jak sdělení podporující určité kandidáty, tak reklamy podporující politické zájmy, což by se mohlo promítnout už do předčasných britských voleb, které jsou aktuálně plánovány na prosinec.

Šéf Twitteru Dorsey podotkl, že internetové politické reklamy představují zcela novou výzvu pro občanský diskurz. Zmínil optimalizaci pomocí strojového učení, mikrozacílení, neověřené informace či deep fakes. „A to vše se vzrůstající rychlostí, sofistikovaností a obrovskou škálou,“ dodal.

Podle něj má vzrůstající dosah politických sdělení velké důsledky. Ve zjevném momentě tak narážel na konkurenční Facebook. „Například pro nás není kredibilní tvrdit, že pracujeme na tom, aby lidé nepoužívali naši platformu na šíření polopravd, ale když nám někdo zaplatí, mohou vidět cokoliv,“ napsal Dorsey, čímž sumarizoval postoj právě největší sociální sítě světa, Facebooku.

hause-me-domy6

Přečtěte si takéSvoboda mimo civilizaci. Soběstačné domy z 3D tisku lze bez stavebního povolení umístit téměř kdekolivSvoboda mimo civilizaci. Soběstačné domy z 3D tisku lze bez stavebního povolení umístit téměř kdekoliv

Jak podotkla agentura Reuters, sociální sítě v poslední době čelí tlaku, aby přestaly prodávat reklamy podporující zavádějící nebo lživé informace. Právě Facebook čelí už tři týdny kritice za to, že nově naopak nebude kontrolovat ani mazat politické příspěvky, ať už budou lživé, nebo ne. Proti této pozici se postavili mimo jiné stovky zaměstnanců samotného Facebooku v otevřeném dopise.

Facebook volí přesný opak

Zakadatel Facebooku Mark Zuckerberg ostatně postoj firmy obhajoval jen pár minut po Dorseyho tweetu, když o kauze mluvil během představování čtvrtletních finančních výsledků své firmy. Aniž by se zmínil o Twitteru, řekl, že podle něj není správné aby soukromé firmy cenzurovaly politické reklamy nebo zprávy.

„Opravdu bychom chtěli cenzurovat reklamy na tak zásadní politické problémy jako klimatická změna nebo rovnoprávnost žen?“ ptal se Zuckerberg.

Jack Dorsey naopak tvrdí, že tato záležitost není o svobodném projevu: „Je to o placení za dosah. A placení za zvýšení dosahu politických projevů má zjevný vliv, se kterým se dnešní demokratická infrastruktura nemusí být schopná vypořádat.“

Jak upozornil magazín Wired, zcela otevřená pozice Facebooku měla okamžité dopady. Po síti tento měsíc kolovala lživá reklama Donalda Trumpa o demokratickém prezidentském kandidátovi Joeu Bidenovi a Facebook odmítl zasáhnout.

Twitter chce své nové reklamní podmínky Twitter zveřejnit 15. listopadu a Dorsey uvedl, že budou obsahovat určité výjimky, jako například situace, kdy bude reklama nabádat lidi, aby šli volit. Otázkou například zůstává, jak přesně bude Twitter rozlišovat politickou reklamu od nepolitické.

Nepřekvapivě z kroku nebyli nadšení někteří politici a političtí aktéři. „Twitter právě odešel od stovek milionů dolarů, hodně blbé rozhodnutí pro jejich akcionáře,“ kritizoval nové pravidlo Brad Parscale, který je považován za hlavu Trumpovy prezidentské kampaně v roce 2016. Akcie Twitteru skutečně po oznámení kroku poklesly o 1,9 %.

Twitter však v minulosti prezentoval odlišná čísla, podle niž „odchází“ jen od zhruba třech milionů dolarů. To by znamenalo, že politické reklamy tvoří asi 0,1 % obratu společnosti.

Politici si zaplatí jinde

Jack Dorsey si podle některých komentátorů tímto krokem nabral PR body, ale ve skutečnosti není Twitter první sociální sítí, která se k podobnému kroku už odhodlala. Podobná pravidla už aplikoval LinkedIn, Pinterest a také rychle rostoucí TikTok.

Je však otázka, jestli budou opatření vůbec účinná, pomineme-li, že se Twitter zbaví nepříjemné agendy. Koneckonců za reklamy si politici platí odjakživa. Sociální sítě jsou ale oproti jiným médiím více účinné a levnější, tudíž logicky podporují menší kandidáty, kteří nemají velké finanční prostředky. Ti větší s přístupem k penězům si cestu k voličům stejně najdou.

twitterred

Nová podoba webového Twitteru

Že sociální sítě jsou klíčové pro menší kandidáty, ukázal například výzkum politických ekonomů ze Stanfordské univerzity. Podle něj pomáhá Facebook menším kandidátům a vytváří pro kampaň férovější prostředí než televize, kde se typicky zobrazují jen nejvýrazněšjí kandidáti.

Jak ale ukázaly kampaně za Brexit (a stejnojmenný film s Benedictem Cumberbatchem) nebo praktiky společností jako Cambridge Analytica, není to ani tak množství reklamních sdělení jako spíše princip přesného zacílení na základě umělé inteligence, které volby dokáží rozhodnout. A to je věc, kterou nedokáže suplovat ani sebevětší množství televizních reklam.

Balancování politických reklam na sociálních sítích je pochopitelně složité. Jak ale řekl pro Wired mediální analytik Daniel Kreiss, jsme zaseknutí mezi dvěma extrémy: „Máme tu Facebook, který říká, že pustí všechno, a pak Twitter, který říká, že nepustí nic. Existuje i rozumná pozice uprostřed.“