Kiwi.com boduje v Asii. Jedna z největších tamních aerolinek AirAsia bude přes českou platformu prodávat letenky

Peter BrejčákPeter Brejčák

Kiwi.com AirAsiaInsider

Foto: Kiwi.com

Zakladatel Kiwi.com Oliver Dlouhý s Tonym Fernandesem, CEO AirAsia

0Zobrazit komentáře

Česká platforma Kiwi.com svůj byznys postavila na kombinování letů navzájem nespolupracujících aerolinek a prodeji příslušných letenek. Díky svému algoritmu umožňuje kombinaci letů více než 700 dopravců a denně tak po celém světě vyřizuje přes sto milionů vyhledávacích požadavků.

Jedna z nejrychleji rostoucích technologických firem našeho regionu však již dříve umožnila využívat svoji přednost i třetím stranám. Pomocí platformy Tequila může její technologie využít kdokoliv, což dokazuje například marocký cestovatel ve své službě Direct Flights, která díky Kiwi.com vyhledává přímé lety z jednotlivých měst po celém světě.

Na podobném principu pak funguje i nová spolupráce s největší malajsijskou leteckou společností AirAsia, kterou obě firmy oznámily v pátek v Kuala Lumpur. Jedna z největších asijských aerolinek, která loni přepravila 73 milionů pasažérů, tak přímo na svých webových stránkách, jež navštíví 50 milionů unikátních uživatelů měsíčně, nabídne letenky své konkurence.

oliver-dlouhy-kiwi.com3

Foto: Kiwi.com

Oliver Dlouhý, zakladatel a CEO Kiwi.com

Uživatelé si na webu AirAsia budou moci díky Kiwi.com zarezervovat lety s více než sto leteckými společnostmi do destinací, které tyto aerolinky doposud neposkytovaly – například do Evropy, Austrálie, na Nový Zéland, Blízký východ či do Ameriky.

„Když jsme v roce 2001 AirAsia zakládali jako nízkonákladovou leteckou společnost, vůbec jsem si nemyslel, že někdy budeme nabízet produkty našich konkurentů. Ovšem jestli je jedna věc, které se držím, je to nikdy neříkat nikdy a věřit i v nemožné. Dnes s pomocí Kiwi.com přicházíme s řešením, díky němuž jsme zase o krok blíže naší vizi stát se cestovatelským lídrem v asijsko-pacifickém regionu,“ komentoval nové partnerství Tony Fernandes, CEO skupiny AirAsia.

Nová spolupráce navazuje na transformaci aerolinek AirAsia, které byly podle žebříčku Skytrax již jedenáct let v řadě jmenovány nejlepší nízkonákladovkou světa. V rámci reorganizace se však odděluje provoz letecké společnosti AirAsia od portálu AirAsia.com zaměřeného na cestování a životní styl.

airasia-a320

Airbus A320 NEO aerolinek AirAsia

Do svých služeb tak začala malajsijská společnost začleňovat nabídku hotelů, online nakupování a prostřednictvím své platformy Teleport také logistiku a digitální finanční služby pomocí své peněžní aplikace BigPay.

„Jsem nesmírně hrdý na to, že si AirAsia pro svou transformaci vybrala zrovna naši společnost. Kiwi.com disponuje bohatou nabídkou letů a jízdenek velkého množství leteckých společností i pozemních dopravců. Mám velkou radost, že nyní můžeme ve spolupráci s AirAsia a její početnou zákaznickou základnou otevřít platformu zbytku světa,“ dodal Oliver Dlouhý, spoluzakladatel a ředitel Kiwi.com.

tony-fernandes-airasia

Foto: AirAsia

Tony Fernandes, CEO AirAsia