Přes Zásilkovnu si již lidé mezi sebou poslali čtvrt milionu balíků. Nově je lze nechat doručit až domů

Peter BrejčákPeter Brejčák

simona-kijonkova-boxed3

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Přední česká technologicko-logistická společnost Zásilkovna letos představila službu Mezi námi usnadňující zasílání balíků mezi fyzickými osobami. Uživatelům stačí mobilní aplikace, pomocí které mohou jednotlivé balíky posílat v síti takzvaných Zásilkoven. Služba se podle dat firmy ujala, aplikaci si od spuštění v dubnu stáhlo více než 150 tisíc lidí a počet přepravených zásilek překonal hranici čtvrt milionu.

„Dlouhodobě se snažíme o to, abychom pomocí nových technologií usnadnili lidem život. Služba Mezi námi tyto nároky splňuje. Zákazník vyplní všechny potřebné údaje pro odeslání zásilky pohodlně kdekoliv přes mobilní aplikaci a na podacím místě Zásilkovny sdělí pouze vygenerované heslo k zásilce. Žádné fronty, žádné zbytečné formuláře,“ říká Simona Kijonková, šéfka skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.

Zásilkovna, která letos cílí na tržby vysoce nad miliardu korun, teď službu rozšiřuje o další novinky. Nově zákazníkům umožňuje přepravu zásilek přímo na konkrétní adresu, takzvané home delivery, a zároveň se službou Mezi námi vstupuje na první zahraniční trh – Slovensko.

simona-kijonkova2

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

„Při spouštění Mezi námi v dubnu jsme říkali, že chceme plnit přání našich zákazníků a franšízantů a se službou dále expandovat a rozšiřovat ji o nové funkcionality. Naše sliby nyní plníme. Dosud ji mohli zákazníci využívat v rámci České republiky na naše výdejní místa. To se nyní zásadně mění,“ říká Ondřej Žák, výkonný ředitel Zásilkovny.

I při rozšíření služby firma klade důraz hlavně na jednoduchost celého procesu. Po stáhnutí aplikace se zákazník zaregistruje pomocí jména, telefonu a e-mailu. Při odesílání zásilky vyplní údaje o příjemci, vybere cílové výdejní místo nebo konkrétní adresu, zvolí dodatečné služby (například dobírku) a vše zaplatí kartou online. Pak stačí balík zabalit, přinést na libovolné podací místo a obsluze sdělit identifikační číslo.

Cena doručení zásilky mezi fyzickými osobami na území Česka začíná na 65 korunách (na Slovensko od 85 korun), balík přitom na nejdelší straně nemůže překročit 50 centimetrů a součet délky, šířky a výšky nesmí přesáhnout 120 centimetrů a pět kilogramů.

zasilkovna-dodavky

Foto: Zásilkovna

Dodávky Zásilkovny

Do budoucna Zásilkovna plánuje v rámci služby Mezi námi umožnit také možnost přepravy nadrozměrných zásilek a v příštím roce by se měla rozšířit na území Maďarska s návazností v dalších evropských zemích. Ve většině už přitom působí, zásilky doručuje do třiceti evropských zemí včetně Ruska.

edenred-apple-pay

Přečtěte si takéPapírovým stravenkám odzvonilo. Edenred v Česku ve velkém digitalizuje a za obědy platí mobilní stravenkou desítky tisíc lidíPapírovým stravenkám odzvonilo. Edenred v Česku ve velkém digitalizuje a za obědy platí mobilní stravenkou desítky tisíc lidí

Rozšíření služby Mezi námi přichází před nástupem Vánoc, což je nejen pro logistické společnosti jako Zásilkovna nejdůležitějším obdobím roku. Vzhledem k očekávanému meziročnímu růstu počtu přepravených zásilek o téměř sedmdesát procent na celkových 18,5 milionu firma investovala do otevření několika nových dep.

„Ve špičce se nám počet tras zvýší o zhruba 20 až 30 procent, přitom ale přepravíme třikrát až čtyřikrát více zásilek, než je mimo špičku běžné. Aktuálně otevíráme 70 nových výdejních míst týdně. Naším cílem je 2 700 až 3 000 výdejních míst v Česku do konce letošního roku,“ uvedl nedávno výkonný ředitel Zásilkovny Ondřej Žák.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Ford vyzývá Teslu na férovou bitvu pick-upů. Elon Musk už má na Cybertruck 200 tisíc rezervací

tesla_cybertruck2

Foto: Tesla

Tesla Cybertruck

0Zobrazit komentáře

Představit automobil, který se svým designem absolutně vymyká pojetí moderních automobilů, označit jeho okna za nerozbitná a následně je rozbít přímo na pódiu, a ještě veřejně ztrapnit největšího rivala způsobem, že vás okamžitě žádá o spravedlivou odvetu. Tak zní recept Tesly na to, jak přitáhnout ke svému novému vozu Cybertruck pozornost celého světa, a nalákat k jeho rezervaci po několika málo dnech více než 200 tisíc zákazníků.

Když Elon Musk v minulém roce popsal design připravovaného pick-upu jako něco, co připomíná kultovní film Blade Runner, jen málokoho tehdy napadlo, jak doslovně to myslel. Cybertruck, který se představil v noci z čtvrtka na pátek, skutečně svým designem připomíná vize, které měli o dopravě budoucnosti naši otcové a dědové.

Někoho by mohlo napadnout, že představovat v dnešní době vůz, který se svým designem vymyká všem zaběhlým standardům, není zrovna nejšťastnější rozhodnutí, nicméně Tesla Cybetruck zákazníky oslovit opravdu dokáže.

tesla_cybertruck

Foto: Tesla

Boční pohled na nový pick-up Tesla Cybertruck

Důkazem je již více než 200 tisíc rezervací, které automobilka registruje jen několik málo dní po odhalení vozu. Už během neděle jsme informovali o tom, že pro rezervaci, kterou lze získat po složení částky 100 dolarů, se rozhodlo již 140 tisíc zájemců. V ten samý den večer se toto číslo vyšplhalo již na 200 tisíc a dále roste.

Tesla tedy má jen z rezervačních poplatků k dobru více než 20 milionů dolarů (460 milionů korun) – byť vratných –, které bude investovat do vývoje a příprav na sériovou výrobu vozu, jehož cenovka startuje na 39 900 dolarech (přibližně 900 tisíc korun). K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v roce 2022.

Osudné bušení kladivem

To vše se Tesle podařilo díky jedinému večeru plnému rozpaků a momentů, kdy nebylo jasné, jestli se jedná o žert, nebo o vážně míněnou věc. Nejenže Tesla během večera představila takový vůz, jaký představila, ale ještě se jí podařilo rozbít obě boční okna vozu, která měla být původně nerozbitná.

cybertruck-window

GIF: The Verge

Okna Cybertrucku během představení nevydržela

O to se postaral Franz von Holzhausen, muž, který má v Tesle na starosti design vozů, když do oken vrhl dvě ocelové koule. Ty se měly v původním plánu od okna pouze odrazit a s těžkým žuchnutím dopadnout na zem. Nikoho by však nenapadlo, že v obou oknech udělají krátery a dopad na zem bude doprovázen sprškou střípků rozdrceného skla.

Výsledkem bylo několik trapných momentů, které si prožil Elon Musk přímo na podiu, a virální jízda, díky které oběhly záběry vozu s rozbitým sklem doslova celý internet a dostaly se i k lidem, které Tesla jinak vůbec nezajímá. Objevily se proto názory, že rozbití skla bylo plánovaným krokem. To ovšem Elon Musk na Twitteru vyvrátil s tím, že vůz skutečně je schopen odolat zásahu takovou koulí.

To vzápětí potvrdil videem, ve kterém si Holzhausen nacvičuje vrh koulí proti oknu těsně před premiérou a tehdy skutečně vydrželo. Důvodem, proč sklo nepředvedlo stejnou odolnost i na pódiu, byla podle Muska úderná demonstrace, při které bylo do dveří vozu během prezentace bušeno kladivem.

star-wars-rise-of-skywalker-poster

Přečtěte si takéScénář k novým Star Wars unikl na eBay. Jeden z herců ho zapomněl na pokoji, kde ho nalezla uklízečkaScénář k novým Star Wars unikl na eBay. Jeden z herců ho zapomněl na pokoji, kde ho nalezla uklízečka

Údery sice dokázaly, jak odolná je karoserie vozu, ale zároveň narušily skla v oknech, která následně nebyla schopna odolat zásahu ocelovou koulí. Jak tedy poznamenal Musk, příště bude lepší nejdříve testovat odolnost skel a poté mlátit do karoserie kladivem.

Kdo s koho

Rozbitá okénka však nejsou zdaleka tím jediným, o čem se v posledních dnech ve spojitosti se Cybertruckem mluvilo. Vášně vyvolalo i video z dílny Tesly, ve kterém je Ford F-150, nejoblíbenější pick-up na severoamerickém trhu a největší rival Cybertrucku, konfrontován s novým vozem od Tesly v přetahované.

V tomto testu jsou k sobě postaveny oba vozy zády a vzájemně přivázány lanem. Následně se oba rozjedou, přičemž ten silnější toho druhého přetlačí a začne jej za sebou vláčet. Ve videu zvítězil Cybertruck a jasně tak ukázal, že má v přetlačované nad F-150 navrch. Tento test je sice vizuálně atraktivní, v reálném využití však ne příliš relevantní, i přesto video zasáhlo Ford s podobným účinkem, jaký měly ocelové koule na boční okénka Cybertrucku.

Americký automobilka se okamžitě proti testu ohradila a upozornila na to, že Tesla v něm použila některou ze slabších motorových verzí F-150, která se nemůže s novým elektromobilem vůbec měřit. Navíc se objevily i názory, podle kterých Cybertruck ve videu zabírá dříve než Ford a tím snižuje jeho šance na úspěch. Proto Ford vyzval Teslu, aby mu zaslala jeden Cybertruck a Ford mohl sám zkusit poměřit síly Cybertrucku s F-150, kterou sám vybere.

Musk na Twitteru souhlasil a zároveň potvrdil, že nový souboj, který by se měl odehrát pravděpodobně již příští týden, by měl být i živě přenášen. Je jen velká škoda, že Ford stále nemá hotovou svou elektrickou verzi pick-upu F-150. Sledovat takové poměřování sil by totiž bylo ještě zajímavější.