Pilulka hlásí rekordní rok. Internetové a kamenné lékárny loni utržily téměř 2,5 miliardy korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

martin-kasa-pilulka-4

Foto: Pilulka

Martin Kasa, spolumajitel Pilulky

0Zobrazit komentáře

Skupina Pilulka provozující online i kamenné lékárny v Česku, na Slovensku a Rumunsku loni dosáhla na nejlepší výsledek ve své šestileté historii. Meziročně se její tržby zvýšily o 24 procent a dosáhly úrovně 2,45 miliardy korun. Letos očekává růst na podobné úrovni a v druhé polovině roku chystá expanzi do Maďarska.

„V roce 2019 jsme výrazně investovali do spektra a kvality služeb, za což nás zákazníci a pacienti ocenili svou aktivitou. Celkové tržby skupiny dosáhly 2,45 miliardy korun, z čehož tržby franšízy tvořily 1 miliardu korun,“ říká Martin Kasa, spolumajitel Pilulky.

Tržby celé skupiny jsou z pohledu distribuce rozděleny mezi zmiňované franšízy, online prodej a vlastní lékárny. Příjmy ze zásilkového prodeje Pilulky loni rostly organicky a dosáhly úrovně téměř 900 milionů korun (tyto tržby nezahrnují rezervace a osobní odběry v lékárnách učiněných přes internet).

pilulka-cz-expedice-balik

Foto: Pilulka.cz

Balení zásilky z Pilulka.cz

Síť vlastních lékáren Pilulka se během loňského roku rozšířila o několik desítek, aktuálně jich je v Česku v provozu 146. Během letoška očekává skupina bratrů Kasových další rozšiřování, minimálně o dvacet nových lékáren. Skupina oznámila nárůst také ve svém Pilulka Klubu, kde se počet registrovaných zákazníků za uplynulý rok zvýšil o 300 tisíc na 1,1 milionu.

 „Sedmdesát procent našich online zákazníků tvoří ženy. Téměř čtyřicet procent zákazníků volí při nákupu na e-shopu Pilulka.cz platbu online kartou. Druhá nejoblíbenější platební metoda je platba na dobírku – u tohoto typu platby ovšem zaznamenáváme oproti loňskému roku pokles. Velmi nás těší, že více než 75 procent všech online objednávek tvoří stávající zákazníci a toto číslo každoročně výrazně roste,“ doplňuje Tomáš Záruba, ředitel produktu.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Slevomat má nového šéfa. Kormidlo mu po šesti letech předává odcházející Marie Havlíčková

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

marie-havlickova-slevomat

Foto: Slevomat

Marie Havlíčková působila jako výkonná ředitelka Slevomatu šest let

0Zobrazit komentáře

Téměř osm let ve firmě, z toho šest let v jejím vedení, během kterých dokázala původně ryze slevový web přetransformovat do zážitkového portálu, jenž každoročně rostl. S takovou vizitkou nyní z pozice výkonné ředitelky Slevomatu odchází Marie Havlíčková, která se chystá na druhou mateřskou dovolenou.

Dvaatřicetiletá Havlíčková předává po šesti letech vedení dosavadnímu provoznímu řediteli Ladislavu Veselému, jehož si do firmy před rokem sama přivedla ze Seznamu. Po roce tak Veselého čeká povýšení do nejvyšší funkce, zatímco na pozici provozního ředitele se přesouvá dosavadní finanční ředitel Kamil Hanzlík.

Jak v loňském rozhovoru pro CzechCrunch popisovala Marie Havlíčková, Slevomat už dávno není jen o slevách, ale staví zážitkový portál, na kterém zákazníci najdou inspiraci pro to, jak využít volný čas, ale stále více také různé služby a nechybí ani cestování. Pro to ostatně firma spustila cestovní kancelář Zanzo a v roce 2018 zaznamenala rekordní zisk přesahující 120 milionů korun.

ladislav-vesely-slevomat

Foto: Slevomat

Výkonný ředitel Slevomatu Ladislav Veselý

V novém roce už nicméně Slevomat povede nový výkonný ředitel, protože Havlíčková během jara očekává narození svého druhého potomka. „Primárně se teď chci věnovat rodině. S dvěma dětmi již není možné se naplno věnovat rodině a firmě zároveň. Jedno, nebo druhé bych musela šidit a to nechci,“ vysvětluje Havlíčková.

Ve svého nástupce Ladislava Veselého, se kterým rok intenzivně spolupracovala, má maximální důvěru. „Za tu dobu potvrdil, že má strategické myšlení a vidí věci z dlouhodobého hlediska. Navíc podporuje růst lidí a jejich vzdělávání,“ vyzdvihla odcházející ředitelka s tím, že firma vzhledem k přesunu Kamila Hanzlíka do role provozního ředitele hledá nového šéfa financí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Kamil je číselně orientovaný a bude mít na starosti denní operativu. Věřím, že tihle dva budou spolu dobře fungovat,“ dodává Havlíčková. Hanzlík ve Slevomatu působí od roku 2016, přičemž spolupracoval na přípravě miliardového prodeje skupině Secret Escapes v roce 2017 a od roku 2018 byl finančním ředitelem.

kamil-hanzlik-slevomat

Foto: Slevomat

Nový finanční ředitel Slevomatu Kamil Hanzlík