Budoucnost bez realiťáků? Bezrealitky.cz navýšily tržby o třetinu, zisk o 150 procent a ukrajují si další část trhu

Peter BrejčákPeter Brejčák

hendrik-meyer-bezrealitky3-minInsider

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz

0Zobrazit komentáře

Množství volných nemovitostí na realitním trhu meziročně kleslo, růst jejich cen se tak pořád nezastavil, a to částečně omezilo chuť lidí nakupovat. Navzdory této situaci dokázal tuzemský portál Bezrealitky.cz za loňský rok dosáhnout na 40 milionů korun v tržbách, což je o třetinu více než loni. Ještě zásadněji navíc navýšil svůj zisk, a to o 150 procent.

„Vzhledem k tomu, že množství volných nemovitostí na realitním trhu meziročně výrazně kleslo, odrazilo se to i na našem růstu,“ přitakává šéf Bezrealitky.cz Hendrik Meyer s tím, že se jeho firmě podařilo růst uchovat, když prodeje i pronájmy nemovitostí rostly o 14 procent.

„V podstatě se v rámci podílu na trhu posouváme stejným, ne-li rychlejším tempem než rok předtím, jen si tentokrát nebereme pouze nové transakce, ale rosteme i na úkor nabídky realitních kanceláří,“ dodává pro CzechCrunch Meyer.

Přes jeho portál, který vede téměř tři roky, se loni v Česku prodalo 2 548 domů a 7 233 bytů v celkové hodnotě 42 miliard korun. Průměrná hodnota prodané nemovitosti se tak vyšplhala na 4,3 milionu. Pronájem zprostředkovaly Bezrealitky.cz u 902 domů a 33 843 bytů.

Hendrik_Meyer_bezrealitky

Foto: Bezrealitky

Hendrik Meyer, CEO Bezrealitky.cz

Vedle růstu prodejů a pronájmů podpořil zlepšené výsledky tuzemské firmy i vstup do nového segmentu. V září loňského roku spustila službu Bezrealitky Nájem, ve které od majitelů bytů přejímá kompletní starost o pronájem nemovitosti včetně servisních a administrativních činností. Majiteli vyplácí smluvený garantovaný nájem, a to i v případě, že nemovitost není v daném měsíci obsazena.

„V současnosti míříme k tomu, že velice brzy uzavřeme první stovku nasmlouvaných bytů, což je přesně v souladu s našimi interními cíli,“ říká Meyer s tím, že přibližně třetinu bytů firma dopředu odmítá, protože se nehodí do jejího konceptu.

Podle Meyera při rozběhu Nájmu pomohl také nový model cenotvorby. Ten původní, ve kterém Bezrealitky samy navrhovaly ceny, za které jsou ochotny byt převzít do péče, nahradily částkou, kterou navrhne sám trh. Ve spolupráci s majitelem tak pronajmou byt za reálnou tržní cenu a za správu a garanci stálého nájmu pak firma získává definovaný podíl.

„Praha nás momentálně vytěžuje na 100 procent, jít do menších měst by pro nás v tuto chvíli nemělo smysl. Zvláště, když role služby Bezrealitky Nájem vzrůstá i v B2B segmentu, kde k našemu překvapení dokážeme dobře konkurovat například facility firmám a nahradit tak dva kontrakty – správce a realitku,“ odpovídá Meyer na otázku ohledně možné další expanze nové služby, která zatím funguje v hlavním městě.

Slovensko jako záchrana

Celková expanze firmy na zahraniční trhy však pokračuje. Během loňského roku Bezrealitky vstoupily na Slovensko s cílem obsadit do tří let pětinu realitního trhu. Web portálu tam měsíčně zaznamenává 100 tisíc návštěv a za stejnou dobu realizuje kolem 200 pronájmů a 50 prodejů.

„Vstup nebyl tak hladký, jak jsme si původně plánovali, přece jen naše znalost za hranicemi je výrazně nižší, takže iniciační fáze byla trochu delší. Ale o to rychlejší je nyní růst, který jsme nastartovali s první větší kampaní a od té doby naopak rosteme lépe, než jsme předpokládali,“ říká Meyer.

bezrealitky-najem-min

Foto: Bezrealitky

Tým služby Bezrealitky Nájem

„Růst o 33 procent je pouze v Česku, pokud připočteme i Slovensko, jsme rázem na 40 procentech. Což je mimochodem skvělý výsledek s ohledem na to, jak na tom nyní realitní trh je. Kdyby k nám nepřicházeli stále noví klienti, kteří v minulosti využívali spíše realitky, rostli bychom nejspíš v jednotkách procent tak jako realitní segment,“ vysvětluje Meyer.

Navzdory pomalejšímu růstu však firmě zásadně vyrostl zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA), a to meziročně ze 6 na 15 milionů korun, jak prozradila pro CzechCrunch. Podle Meyera, německého rodáka, který Bezrealitky vede od března 2017 a vzhledem k dlouholetému působení v tuzemských firmách mluví i česky, za růstem zisku stojí vylepšení nastavení placených účtů a doplnění možností, za co si mohou klienti připlatit.

martin-rozhon-boxed

Přečtěte si takéInvestuji do lídrů s dobrou karmou, po prodeji firmy jsem v tom all in, říká Martin Rozhoň v CzechCrunch PodcastuInvestuji do lídrů s dobrou karmou, po prodeji firmy jsem v tom all in, říká Martin Rozhoň v CzechCrunch Podcastu

„V minulosti jsme podobnými kroky o řadu cenově senzitivních klientů přišli, nyní víme, že šli na bazarové portály nebo používají Facebook Marketplace, kde se stávají díky nechráněným údajům snadnou kořistí realitek. Výměnou za ně nám přišli noví uživatelé, kteří si dobře dokáží spočítat rozdíl mezi několika stovkami za nejlepší účet a průměrnou provizi ve výši jednoho nájmu u makléře,“ uvádí Meyer.

V rámci dalších plánů na rozvoj byznysu se Bezrealitky chtějí zaměřit na další rozšiřování doplňkového servisu. Portál chce nabídnout všechny služby, které nabízí realitní kanceláře, avšak transparentně a za předem známou cenu. V delším horizontu má pak dojít také k expanzi do Polska, na které se firma připravuje.

„Jen si ještě chvíli počkáme. Chceme se věnovat Slovensku a ještě se na něm chvilku učit a dozrávat. V Česku jsme etablovaná služba a podle toho se tu můžeme chovat. Jsme volba číslo jedna, lidé nás znají, vědí, co jsme pro místní trh udělali. Jenže to za hranicemi neplatí,“ dodává Meyer.