Při nouzovém stavu a omezeném pohybu osob se komunikace, a to jak osobní, tak pracovní, přesouvá především do online světa, a tak je třeba mít k dispozici data, aby mohl být na příjmu, pokud možno, úplně každý a kdekoliv to je jen možné. K O2 se tak připojuje i T-Mobile a jako druhý tuzemský operátor spouští neomezená data.
„T-Mobile si je vědom závažnosti stávající situace, a proto přistupuje k mimořádnému kroku. S ohledem na vyhlášený nouzový stav T-Mobile nabídne svým zákazníkům, jak koncovým, tak firemním, neomezená data zdarma,“ napsal ve zprávě růžový operátor.
Nabídka platí pro občany České republiky, kteří momentálně pobývají v zemích Evropské unie, a jak pro CzechCrunch prozradila tisková mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová, minimálně prozatím – na rozdíl od O2 – nebude rychlost neomezených dat nijak omezena.
Důležité je rovněž to, že neomezená data se týkají jak koncových zákazníků včetně domácností, tak i firemních zákazníků s rámcovou smlouvou. Zákazníci s tarifní smlouvou si mohou neomezená data aktivovat v aplikaci Můj T-Mobile od středy 18. 3., přičemž mimořádná nabídka bude platit až do konce dubna.
Dále se T-Mobile rozhodl nabídnout 50% bonus při dobití předplacené karty a také rozšiřuje svou televizní nabídku. Zatímco O2 si připravilo nabídku své televize včetně stanice HBO za korunu, T-Mobile se rozhodl stávajícím zákazníkům přidat další kanály, mezi nimiž je například BBC Earth či Premier Sport.
Foto: T-Mobile
Prodejna T-Mobile na Zličíně
„V současné situaci se snažíme zákazníkům maximálně usnadnit jejich obchodní i soukromý život. Provoz na naší síti budou naší kolegové z oddělení správy sítí pozorně sledovat a pracovat na zvyšování její kapacity. Zároveň prosíme o podporu a trpělivost, pokud by se během aktivace neomezeného množství dat dočasně vyskytly nějaké technické problémy. Samozřejmě se je budeme snažit odstranit co nejdříve,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic.
Operátor zároveň apeluje na své zákazníky, aby v zájmu přispění k ochraně zdraví veřejnosti i zaměstnanců jeho prodejny navštěvovali jen v naléhavých případech a raději používají aplikaci Můj T-Mobile nebo web.
Virtuální konference nejsou žádným novým formátem zisku informací, k nimž by se bylo možné jinak dostat pouze fyzickou přítomností v sále. Živé sledování prezentujících, přeskakování z přednášek na přednášku a jejich zpětné přehrávání je v dnešním světě běžné. Ovšem až s mimořádnými opatřeními vztahujícími se k šíření koronaviru začínají být tou primární možností, která může ovlivnit jejich pravou podstatu. Ať už pozitivně, nebo negativně.
V posledních dnech a týdnech se jedná o naprosto přirozený vývoj. Už před více než týdnem zrušily své důležité události společnosti jako Facebook nebo Google, které se pokusí o jejich virtuální nahrazení (alespoň v částečném rozsahu). Podobně se zachoval i Microsoft a pár dní zpět také Apple oficiálně oznámil, že svou každoroční vývojářskou konferenci WWDC udělá v interaktivní online podobě. Obavy z možného nakažení diváků i personálu jsou zkrátka obrovské.
Obdobné kroky však neučiní pouze velké nadnárodní firmy s technologickým zaměřením – děje se to napříč všemi oblastmi. Konkrétně v Česku se například pořadatelé Marketing Festivalu rozhodli, že výuku digitálního marketingu zvanou jako Digisemestr přesunou čistě do online prostředí a studenty přítomní lektoři učí prostřednictvím živých přenosů.
Podle Jindřicha Fáborského, zakladatele Marketing Festivalu a Digisemestru, se tento princip těší u studentů nevšední oblibě. „Lidé si vlastně cení toho, že mají doma větší pohodlí, často velkou televizi, udělají si k tomu dobré kafe, mají spoustu prostoru si psát poznámky. Neevidujeme v zásadě ani jednoho studenta, který s řešením nesouhlasí, a naopak spoustu nadšených lidí a slov podpory,“ říká Fáborský pro CzechCrunch, který musel měnit plány i se zmíněným Marketing Festivalem.
Spolehlivé platformy jsou alfou a omegou úspěchu
Pokud by situace, kdy jsou lidé nuceni spoléhat na virtuální konference a přednášky, nastala před patnácti lety, bylo by násobně náročnější vše překlopit na internet a zajistit dostatečný komfort s potřebnou kvalitou a profesionalitou. Dnes však existuje široká škála komunikačních videoplatforem a pořadatelé nemusí spoléhat pouze na korporátní WebEx či Skype, ale i na svěží služby jako Zoom, Google Hangouts nebo třeba Twitch či YouTube Live.
„Máme kameru navrženou pro streaming Mevo Plus včetně rozšíření Mevo Boost. Tu jsme připojili do YouTube Live. Tam lidé mohou chatovat, ale dotazy a interakci s publikem primárně zajišťujeme pomocí nástroje Sli.do. Dobrá vychytávka je Sli.do integrovat přímo do youtubového streamu, takže pro lidi navenek máme jen jeden odkaz, kde se děje vše. Vedle toho ještě nahráváme lektora na naší kameru, abychom mohli do budoucna materiál využít,“ vysvětluje Fáborský.
Foto: Marketing Festival
Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu
Zjednodušeně řečeno: pokud chce velká firmy nebo menší podnikatel uspořádat klíčovou přednášku online, stačí mu ve výsledku jen výběr dobré platformy, rychlý internet, pár kamer (potažmo pouze notebook s webkamerou) a jistota, že jsou zájemci dostatečně dobře instruováni o konání virtuální akce. Stejně jako vše i digitální pojetí těchto činností však přináší výhody a nevýhody, které je dobré mít na paměti.
Nižší náklady pro obě strany a vlastní pohodlí
Jedním z klíčových aspektů virtuálních konferencí je jejich nižší nákladnost. Vzhledem k tomu, že lidé nemusí utrácet mnohdy vysoké finanční sumy na cestování, logicky tím ušetří peníze. Podobně k tomu mohou přistupovat i pořadatelé, kteří nemusí rezervovat speciální prostory pro stovky až tisíce lidí a také se zbaví nutnosti kupovat občerstvení, platit personál pro zajišťování komfortu návštěvníků a podobně.
Foto: TNW
Casey Neistat během konference TNW
I když mají fyzické konference své kouzlo, existuje velmi tenká hranice mezi tím, zda se na nich člověk bude cítit dobře, nebo bude otrávený z například špatné organizace, velkých front, špatného vzduchu v sále a podobně. Nehledě na to, že mu může zkazit náladu i malicherná situace v šatně nebo u baru. V digitálním prostoru toto prakticky nehrozí – pohodlí domova (s funkčním internetovým připojením) je zkrátka nejsilnější.
S růstem internetových služeb a jejich dostupností napříč různými platformami je navíc mnohem jednodušší sledovat přednášky nebo workshopy z různých typů zařízení. Lze je streamovat přímo do televize, sledovat je na telefonu nebo tabletu během vaření nebo si dělat zápisky, zatímco hrají na obrazovce počítače. Ať už jde o YouTube, Twitch, Skype, Zoom a další.
Chybí přímý networking, ale je opravdu potřeba?
Nejčastější námitkou proti virtuálním konferencím je networking, respektive propojování s přednášejícími a diváky přímo na místě, což je ostatně jedním z hlavních důvodů, proč firmy v souvislosti s koronavirem v posledních týdnech ohlašují zrušení svých fyzických akcí. To je věc, ke které se mimo jiné pro CzechCrunch vyjádřil i Petr Kováčik, zakladatel výukového jazykového startupu Blabu.com, jenž má produkt založený výhradně na internetové komunikaci na dálku.
„Pořádání konferencí, kdy musíte letět někam přes půl světa, abyste si vyslechl pár zajímavých přednášek, už dávno mohlo být zcela jiné. Mnozí namítnou, že konference jsou o potkávání s lidmi a networkingu. To je zajisté pro někoho pravda, ale přesto existuje obrovské množství lidí, které zajímá pouze obsah konference a dneska se k němu nedostanou,“ zmiňuje.
I když nejde o zcela přirozenou formu, networking se dá efektivně aplikovat i online, jen je potřeba se zamyslet, jaké konkrétní prvky implementovat a jak dostatečně dobře podnítit účastníky, aby je využívali.
Foto: Blabu
Zakladatel Blabu Petr Kováčik
„Proč živě nediskutovat o přednášce, jako je tomu běžné u youtuberů při jejich livestreamech, nevypisovat si hlavní myšlenky přímo ke slajdům, nenabízet své zápisky i ostatním v případě, když něco přeslechnete? Můžete říct, že od toho je tu Twitter s hashtagem konference, ale tam už chybí ta blízkost vybrané skupiny lidí a omezuje se to na strohé výkřiky,“ dodává Kováčik.
Tyto body jsou ostatně zapotřebí i pro takzvanou vnitřní motivaci zájemců. Pokud si totiž člověk vybere možnost fyzického cestování na konferenci, zaplatí si vstupenku, zabalí si kufr a zkrátka se vydá na „cestu“, motivace, že se přednáškových a workshopových bloků skutečně zúčastní, je mnohem vyšší. Pokud ale má před nosem online přenos, pro který nevynaložil žádné zvláštní úsilí, jeho interní přesvědčení o účasti se vytrácí.
Je budoucnost konferencí na internetu?
Výše položená otázka je ta, na kterou asi nelze jednoznačně odpovědět. Vzhledem k tomu, že byl tento formát s příchodem internetu a komunikačních videoslužeb vždy ve vzduchu, dá se říct, že se natolik dobře neuchytil, aby ho firmy na velké konference s celosvětovým přesahem využívaly. Myšleno jako jedinou možnost. Na druhou stranu se stačí podívat na loňské představování nových iPhonů 11, které jen na YouTube současně sledovalo přes 1,8 milionu lidí.
Není pochyb o tom, že živé přenosy na internetu rapidně rostou, ale zda dokáží plnohodnotně nahradit zážitek z fyzické přítomnosti na konferencích, přednáškách a workshopech a zároveň zajistit ideální networking, to zatím není možné určit. Aktuální situace okolo koronaviru však může být zásadní zkouškou, která budoucnost velkých událostí pozmění.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.