Vezmi, co potřebuješ, a jdi. Amazon chce dát svou technologii pro nakupování bez pokladen k dispozici všem
Čekání ve frontě je nemilou součástí nakupování, během které je každý den testována trpělivost milionů nakupujících v supermarketech po celém světě. Přítrž tomuto plýtvání drahocenným časem se rozhodl udělat Amazon v rámci svých prodejem Amazon Go. Své know-how, jak prodávat výrobky bez front, se nyní rozhodl nabídnout i dalším prodejcům.
Někteří lidé si nakupování potravin užívají, jiní jej berou jako přirozenou součást koloběhu života a pro některé znamená průchod turnikety start únikové hry v obrovském labyrintu, ze kterého je potřeba dostat se co nejrychleji. Jediný únikový bod přitom obvykle představují pokladny s dlouhými frontami – a často je jedno, zda je u pokladny skutečný prodavač, nebo jde o samoobslužný kiosek.
Existují však způsoby, jak se celé nakupovací anabázi, případně některým jejím částem, vyhnout. Stačí jen usednout k počítači a objednat si jídlo online, popřípadě zavítat do některého z obchodů sítě Amazon Go. Ať už sám Jeff Bezos, nebo někdo jiný z vysokých představitelů této americké společnosti, totiž nejspíše patří mezi ty, pro které je nakupování stresovou záležitostí, a proto se Amazon snaží tento proces co nejvíce zjednodušit.
Kupříkladu tak testuje inovativní způsob placení pomocí otisku ruky, který umožní krátkým přiložením dlaně k platebnímu terminálu provést celý platební proces mnohem rychleji, a tedy i rychleji uprchnout do bezpečí mimo prostor obchodu. Ještě rychlejší způsob nakupování ve stylu „popadni, co potřebuješ, a rychle zmiz“ umožňuje síť obchodů Amazon Go, ve které nenajdete vůbec žádné pokladny.
Nákupy bez pokladen
V praxi to znamená, že po příchodu do takového obchodu nepotřebujete žádný nákupní košík, protože si zboží strkáte rovnou do nákupní tašky, batohu nebo kabelky. Strach z toho, že vás kvůli tomu začne pronásledovat místní člen ochranky, mít nemusíte. Obchod totiž s tímto jednáním počítá, protože má přehled o veškerém zboží, které nakupujete.