Zoom čaroval s čísly, není tak velký a konkurence na něj pořádá hon. Google Meet se teď otevírá pro všechny zdarma
Koronavirová situace přinesla velký boom práce z domova a v posledních několika týdnech jsme proto mohli pozorovat velký nárůst popularity různých aplikací a nástrojů pro týmovou komunikaci. V tomto segmentu extrémně vylétla videokonferenční aplikace Zoom, která se stala mediálním hitem i z důvodu pofidérního zabezpečení.
Zoom každopádně svým úspěchem značně nabudil konkurenci, čehož je důkazem i Google, který nyní svou telekonferenční platformu Meet zpřístupnil všem bezplatně, aby mohl rychle rostoucímu Zoomu konkurovat.
Google Meet, který funguje na velmi podobném principu jako třeba právě Zoom, byl až doposud dostupný jen pro uživatele firemních účtů G Suite. Nyní ale Google toto omezení ruší a službu mohou nově využívat všichni uživatelé, kteří mají u Googlu účet.
Bezplatného virtuálního meetingu se skrze telekonferenční nástroj Google může zúčasniti až 100 lidí. U firem a škol je to pak dokonce 250 účastníků.
Google navíc prakticky nebude omezovat ani délku videokonference, což teď může být v konkurenčním boji zajímavá výhoda. U bezplatné verze jsou sice videohovory běžně omezeny na 60 minut, ale Google od teď až do 30. září zvyšuje maximální lhůtu pro jednu schůzku na 24 hodin. Třeba u již zmíněného Zoomu je přitom pro neplatící uživatele stanovena na maximálně 40 minut.
Oproti Zoomu může být u Google Meet pro některé uživatele překážkou fakt, že ke spuštění je potřeba být přihlášen k účtu Google. U Zoomu přeci jen stačí skutečně jen klepnout na odkaz a začít telefonovat. Právě tato jednoduchost je jedním z hlavních důvodů, proč si Zoom získal takovou popularitu. Nástroj, ke kterému není potřeba žádné přihlášení ani aplikace, je přirozeně univerzálnější a uživatelsky přívětivější.