Do Prahy míří další elektrické skútry, tentokrát z Polska. Blinkee.city v Česku startuje se 150 sněhobílými stroji
Pro někoho je dnešní den jen dalším obyčejným pondělím, pro partu přátel ze společnosti E-sharing se ale jedná o den D, na který se připravovali opravdu dlouho. Právě dnes totiž do ulic Prahy vypouští 150 bílých elektrických skútrů polské franšízy Blinkee.city. S jejich pomocí chtějí nejen zlepšit mobilitu obyvatel Prahy, ale také vyvolat diskuzi týkající se problémů ovlivňujících hustotu provozu ve městě a jeho znečišťování.
Doposud bylo možné projíždět Prahou například na skútrech škodováckého BeRideru či Revoltu. Nově je k dispozici také flotila 150 elektrických skútrů Blinkee, které z Polska přináší startup E-sharing. Nápad na sdílené skútry se zrodil v Barceloně, kde Tereza Veselá a Jan Kanta pravidelně den co den využívali místní kapotovaná přibližovadla při dojíždění za pracovními povinnostmi. Barcelona je město skútrům doslova zaslíbené, a proto je tato forma mobility velice rychle pohltila.
V té době je navštěvovali i jejich přátelé bratři Netopilovi, kterým sdílené skútry také brzy učarovaly a jinak tomu nebylo ani u Janova bratra Vojtěcha. Proto slovo dalo slovo a začal se rodit plán, jak tuto službu dovést i do pražských ulic. Otázkou ovšem zůstávalo, jak to udělat?
Polski skuter
Po dlouhých úvahách nakonec padla volba na franšízu polské společnosti Blinkee.city, jejíž skútry je dnes možné nalézt nejen ve 28 městech Polska, ale i metropolích dalších evropských států, jako je Španělsko, Chorvatsko, Maďarsko, Švédsko, Rumunsko a Slovensko. Praha se dnes stává 36. městem, ve kterém je možné je možné tyto skútry osedlat.
„Jsme generace, která věří v propojenost, která věří ve sdílení. A Blinkee.city propojuje celou Evropu. Každý uživatel Blinkee.city se stává součástí kolektivu, která bojuje za lepší město,“ říká Jan Kanta, který má v E-sharingu spolu se svým bratrem na starosti řízení společnosti.
Novou zbraní v tomto boji se stanou sněhově bílé skútry, které se mohou pochlubit elegantním retro vzhledem a pohodlnou jízdou. Tu zaručuje nízké těžiště a speciální odpružení stavěné na pověstné pražské kočičí hlavy. Skútr pohání vpřed elektrický motorek o výkonu 3,1 kW, který mu umožňuje jet až 50 km/h, tedy rychlostí ideální pro bezpečné překonávání kratších tras po městě.