Spotify sází vše na podcasty. Po Roganovi získává superhrdiny z DC Comics i Kim Kardashian a akcie letí nahoru
Ačkoliv byl Apple tím, kdo proslavil podcasty a přiblížil tento poslechový formát širšímu publiku, v posledních letech, kdy se podcasty nadechují k masivnímu růstu, této oblasti už tolik nevládne. Střídá ho totiž švédské Spotify, které se vedle hudby začíná soustředit právě na podcastové pořady a podniká kroky, díky nimž si může zajistit velmi silné postavení.
Společnost pod vedením Daniela Eka se do toho naplno opřela vloni, když dohromady za zhruba 400 milionů dolarů koupila firmy Anchor, Gimlet Media a Parcast, které se specializují na produkci podcastů a propojování tvůrců spolu s inzerenty. Rázem tak dala vzniknout ideální rovnici pro nový, lukrativní byznys.
Svou pozici ještě posílila letos v únoru, kdy dokončila akvizici mediální a podcastové společnosti The Ringer, za kterou stojí sportovní analytik Bill Simmons. Za přibližně 30 originálních pořadů, které pod The Ringer vycházely, nechala 196 milionů dolarů a naznačila světu, že Spotify bude tím, kdo bude – nebo minimálně chce – dominovat trhu s podcastovým materiálem.
Vše se rozjíždělo na výbornou, čemuž dopomáhal i růst báze aktivních posluchačů, která se v dubnu vyšplhala na hranici 286 milionů, a to se odráželo i na tržbách. Ty za první čtvrtletí letošního roku dosáhly zhruba dvou miliard dolarů a Spotify mohlo děkovat mimo jiné koronavirové pandemii, která růst znatelně popohnala.
V druhé polovině května následně přišla zpráva, jež šokovala celý mediální, potažmo podcastový svět. Spotify do svých tvůrčích řad přetáhlo známého podcastera Joea Rogana, který se svým pořadem The Joe Rogan Experience patří k těm vůbec nejposlouchanějším.