Když ekologické cítění naruší bohatou tradici. Slavná whisky Johnnie Walker dostane lahev z papíru
Udržitelnost je v retailu jedním z hlavních témat a firmy se předhánějí v tom, jak se (alespoň navenek) chovat společensky a environmentálně odpovědně. Jelikož plast je aktuálně vnímán coby úhlavní nepřítel udržitelného rozvoje, v potravinářství se hodně řeší především obalové hospodářství. A právě na tuto vlnu naskakuje i legendární výrobce whisky Johnnie Walker.
Skotská whisky Johnnie Walker je skutečně legendou mezi alkoholickými nápoji, ale co možná není každému známo, za její výrobou stojí koncern Diageo, který je největším producentem lihovin na světě. A právě proto stojí za pozornost poslední oznámení firmy, které slibuje, že již začátkem příštího roku bude whisky Johnnie Walker dostupná také v plně „bezplastových“ obalech z papíru.
Alkoholový magnát, pod jehož křídla kromě Johnnieho Walkera patří i slavné irské pivo Guinness nebo Tanqueray Gin, vyvíjí novou lahev, která je vyrobena ze dřeva, respektive specificky vybroušených tenkých dřevěných vláken. O lahvi se tedy dá právem hovořit jako o papírové.
Dobrou zprávou je, že společnost Diageo založila spolu s fondem Pilot Lite samostatnou firmu Pulpex, která má vývoj udržitelných láhví z papíru na starost. Ačkoli tedy bude Johnnie Walker marketingovým průkopníkem této láhve, využití by se určitě nemělo omezovat jen na tuto „skotskou“. Papírové lahve bude využívat také třeba ledový čaj Lipton od dalšího potravinářského giganta Unilever a své plány s ním má i Pepsi.