Košík.cz se dál zelená. S Nano Energies nabídne energii ze 100% obnovitelných zdrojů svým zákazníkům i dodavatelům
Při nákupu potravin dnes lidé stále více dbají na to, kde a jakým způsobem byl daný produkt vypěstován či vyroben. Více se řeší ekologický rozměr produkce potravin, klade se důraz na lokálnost a naproti tomu jdou se svou nabídkou i online supermarkety, které moderní spotřebitelské trendy podchycují mezi prvními. Košík.cz teď jde ve své zelené misi ještě dál.
Když se totiž řeší šetrnější produkce potravin, nejde jen o lepší zacházení se zvířaty nebo pěstování bez chemikálií, ale také o to, čím jsou celé provozy poháněny. Proto teď druhý největší online supermarket v Česku rozjíždí velkou spolupráci s Nano Energies, díky které zajistí pro své dodavatele i zákazníky energii ze stoprocentně obnovitelných zdrojů.
„Pokud se chceme stát opravdovým hybatelem změny v oblasti výroby a prodeje potravin, musíme se pustit i do tak ambiciózních věcí, jako je spotřeba energie v potravinářství. Fandíme všem dodavatelům, kteří při produkci nebo výrobě šetří přírodu nebo produkují ekologicky šetrné výroby, ale zároveň věříme, že je možné jít ještě dál,“ říká šéf Košík.cz Tomáš Jeřábek.
Ultimátním cílem Košíku tak je, aby se zelený energetický cyklus kompletně uzavřel – to znamená, že zákazníkovi, který sám využívá pouze obnovitelnou energii, prodá produkty, které byly vyrobené výhradně s pomocí zelené elektřiny. V rámci svých plánů chce pak online supermarket logicky přejít na tzv. ekoenergii také v rámci veškerého svého provozu.
Nový energetický tarif spouští Košík ve spolupráci s Nano Energies, která se v Českou dlouhodobě soustředí právě na dodávky čistě zelené energie ze zdrojů, jako jsou vodní, větrné, solární nebo bioplynových elektrárny. Tuzemská energetická společnost zároveň staví výhradně na malých dodavatelích z celého Česka, jichž sdružuje již přes 750.
Nano Energies dnes již dodává zelenou energii do zhruba čtyři tisíc domácností po celé zemi a díky spolupráci s Košíkem chce svou nabídku otevřít dalším desítkám až stovkám tisíc zákazníků, mezi nimiž jsou jak kupující na Košíku, tak i jeho dodavatelé. Přechod na obnovitelnou energii má být přitom maximálně jednoduchý, de facto na pár kliků klidně z mobilního telefonu.