Mají jedno z nejhezčích knihkupectví světa a teď s ním míří na Moravu. České Book Therapy otevírá pobočku v Brně

Filip HouskaFilip Houska

book-therapy-brno_6

Foto: Book Therapy

Interiér pobočky Book Therapy v Brně

0Zobrazit komentáře

Designové knihkupectví, které nabízí pečlivý kurátorský výběr světových i českých knih o designu, architektuře, módě, životním stylu či rozvoji osobnosti. Když jsme se zakladateli projektu Book Therapy mluvili naposledy, což bylo během loňského prosince, dali najevo, že s tímto konceptem nechtějí ani v nejmenším zpomalovat. Právě naopak.

Rozjíždět v dnešní době knihkupectví se může vzhledem k saturaci trhu, který je navíc postižený současnou krizí, a skvělé možnosti kupování i půjčování knih na internetu zdát jako náročný plán, Petra Caudr Hanzlíková a její manžel Jiří však na to měli jiný názor. Již od počátku mířili na jinou klientelu a svůj knižní hub stavěli na základech, které na českém trhu nemají tak silnou tradici.

Pro moderní knihomoly

Book Therapy totiž není běžným knihkupectvím, nýbrž zázemím pro moderní knihomoly, kteří zde najdou promyšlený výběr nejrůznějších knih ve vysoké kvalitě a s vysokou přidanou hodnotou. A aby celý koncept zakladatelské duo ještě posílilo, dokonce uvnitř nabízí i speciální večery VIP Therapy, v rámci kterých si zákazníci mohou obchod po zavíračce na dvě hodiny pronajmout a s vínem v ruce nerušeně lustrovat nabízenými tituly.

petra-a-jiri-min

Foto: FDU

Petra Caudr s manželem Jiřím jsou zakladatelé Book Therapy

Okolo Book Therapy pak postavili i Flowers & Dinosaurs University, měsíční předplatitelskou službu pro rodiče, kteří přes ni mohou svým dětem objednávat balíčky knih, jež mají pomoci mimo jiné k rozvíjení jejich kritického myšlení.

„Tento princip jsme chtěli zachovat, a proto jsme přišli s modelem založeným na předplatném a přidané hodnotě pro zákazníka – tedy výběru knih. Spojili jsme naši kurátorskou zkušenost s odborníky na předškolní vzdělávání a projekt měl obrysy,“ dodává Hanzlíková.

Moravská expanze

Book Therapy jako takové však od začátku bojovalo s jedním „problémem“ – svou pobočku mělo pouze v Praze. Bylo tedy zřejmé, že pokud chtějí svým kamenným konceptem zasáhnout i mimopražské zákazníky, musí se rozšířit do více měst. Proto se právě dnes otevírá druhá pobočka Book Therapy v Brně.

Nová prodejna se nachází přímo na Zelném trhu v historické části města, kde osídluje prostory zrekonstruovaného historického Paláce opata žďárského kláštera a „sousedí“ s barem Slast i hotelem Anybody. Zákazníci v brněnské Book Therapy dostanou stejný kurátorský knižní servis jako v Praze, a to včetně večerních zážitkových VIP terapií.

prodejna-book-therapy

Foto: Book Therapy

Prodejna Book Therapy v Praze

book-therapy-brno_3

Foto: Book Therapy

Pečlivý výběr knižních titulů

„S myšlenkou otevření další pobočky Book Therapy jsme si pohrávali delší dobu, nedařilo se nám však najít místo, které by odpovídalo našim představám a požadavkům. Do Zelného trhu jsme se ale zamilovali už dávno a prostory jsme dlouho chodili obdivovat. Když jsme zjistili, že jsou volné, neváhali jsme,“ dodává Hanzlíková k novému rozšíření.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Od začátku letošního roku tak jde pro Book Therapy, které podle knihy Do You Read Me? patří k nejhezčím knihkupectvím světa, o jeden ze dvou důležitých kroků vstříc rychlejší integraci na tuzemském trhu. Za zmínku totiž stojí i březnové spuštění e-shopu, kterému se projekt dlouho bránil, ale aby měl možnost uspokojit se svým výběrem knih všechny z republiky, potřebuje ho mít.

Nejde však o klasický internetový prodej – všichni, kdo ho chtějí používat, musí být připojeni do dedikované skupiny na WhatsAppu, kde se jejich potřeby komunikují. Právě tato možnost se vyplatila během nedávné koronavirové krize, která v těch nejkritičtějších dnech vyvolala zavření nejrůznějších podniků včetně knihkupectví.

book-therapy-brno_7

Foto: Book Therapy

Minimalismus

book-therapy-brno_5

Foto: Book Therapy

Část interiéru prodejny

book-therapy-brno_10

Foto: Book Therapy

Přehledně rozmístěná nabídka

 

Náborové války na poli elektromobility. Tesla žaluje konkurenční Rivian za krádež know-how bývalými zaměstnanci

Šéf Tesly Elon Musk

0Zobrazit komentáře

Rimac a Rivian jsou dvě automobilky, které nespojuje pouze podobné jméno. Mimo vývoje vlastních elektromobilů a skutečně dobře rozjetého byznysu mají společné i to, že jsou důvodem vrásek na čele Elona Muska. Nejenže vyvíjejí vozy, které jsou přímými konkurenty pro chystané modely Tesly, ale zároveň se rozšiřují o bývalé zaměstnance této kalifornské automobilky, kteří toho ví až příliš mnoho.

Právě know-how a čtveřice bývalých zaměstnanců Tesly jsou středobodem nové žaloby, kterou Tesla podala na společnost Rivian, jež mimo jiné před 14 dny nabrala investici ve výši 2,5 miliardy dolarů. V sítích jejích HR náborářů totiž uvízlo i několik rybek, které původně plavaly v sádkách Tesly. Je to celkem logické – Tesla je průkopníkem v oblasti elektromobility a pokud někdo hledá skutečně zkušené zaměstnance, ti z Tesly se nabízejí jako první.

To se ovšem společnosti Elona Muska vůbec nelíbí. Jak informoval web Electrek.co, Rivian je nejnovějším přírůstkem v přihrádce Tesly, která nese popisek „Žaloby“. Podle Tesly rozšířilo v poslední době zaměstnanecké řady automobilky patřící R. J. Scaringovi podezřele mnoho jejich bývalých zaměstnanců.

Rivian-RJ-Scaringe

Foto: Rivian

R. J. Scaringe, zakladatel a CEO automobilky Rivian

Možným důvodem je fakt, že hned 13 lidí z týmu náborářů Rivianu jsou bývalými zaměstnanci Tesly a logicky tak mají k tomuto zdroji blízko. Možná i proto hned 178 současných zaměstnanců Rivianu dříve pracovalo pro Teslu a přibližně 70 z nich přišlo do Rivianu přímo z Fremontu či Gigafactory v Nevadě.

Podle Tesly tito zaměstnanci do Rivianu přinášejí obchodní tajemství a duševní vlastnictví, které mohou automobilce posloužit pro urychlení uvedení vyvíjených vozů do výroby. Tesla má mlčenlivost svých bývalých zaměstnanců samozřejmě ošetřenou smluvním ujednáním pod hrozbou vysokých postihů.

Rivian navíc od každého z nových zaměstnanců požaduje prohlášení, že do své činnosti nezahrnou duševní vlastnictví svých bývalých zaměstnavatelů. Očividně ale ani to nevnáší dostatečný klid do myslí vedení Tesly.

Čtveřice zaměstnanců

V nově podané soudní žalobě, která doplňuje dřívější žaloby Tesly proti mladým startupům, jako je čínský Xpeng či americký Zoox, figurují čtyři jména bývalých zaměstnanců Muskovy firmy.

Dva z nich, Tami Pascale a Kim Wong, jsou bývalými náboráři Elona Muska, které nejhodnotnější automobilka současnosti podezřívá ze stažení důležitých dokumentů týkajících se náborů, výroby i prodejů. Podle vyšetřovatelů Tesly se měla Pascale k odcizení dokumentů již přiznat. Přitom měla jednat na základě příkazu náboráře Rivianu Vince Tannera-Durana.

rivian-r1t-min

Foto: Ben Moon/Rivian

Elektrický Rivian R1T

Třetí obžalovanou je EHS specialistka Jessica Siron. Ta měla podle Tesly odcizit dokumenty obsahující citlivá obchodního tajemství, které se týká oblasti výroby, konkrétně robotiky a požadavků na výrobní zařízení. Sice se nabízejí otázky, k jakým účelům by je manažerka pro životní prostřední a bezpečnost zaměstnanců využívala, podle Tesly je však měla vynést krátce před tím, než přešla do Rivianu.

Posledním obžalovaným je Carrington Bradley, který u Tesly působil na postu senior manažera pro nabíjení a nabíjecí sítě. Podle Tesly by měl právě tento muž v Rivianu sehrát klíčovou roli v budování vlastní infrastruktury nabíjecích stanic po vzoru Superchargerů. To, čím se měl Bradley provinit, mělo být vytipování některých zaměstnanců Tesly a poskytnutí informací pro jejich efektivnější nábor.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

K tomu Tesla hovoří i o pracovním notebooku, který jeden z jejích bývalých náborářů odmítl při svém odchodu odevzdat. Zda se jedná o některou ze dvou dalších nejmenovaných osob, na které Tesla hodlá podat žalobu, zatím není jisté.

Přímo Rivian veškerá obvinění odmítá a poukazuje na to, že jsou v rozporu s jeho kulturou, étosem a firemní politikou. Ta podle jeho slov stojí na mnohaletém vývoji technologií, designu a strategií, který podléhá know-how tisíců jeho zaměstnanců z řady oddělení.

Posila Rimacu

Zatímco Tesla sepisovala žalobu týkající se exodu zaměstnanců do Rivianu, její bývalý viceprezident pro sektor inženýrství se přesunul k jejímu dalšímu konkurentovi.

Chris Porritt, který dříve sbíral zkušenosti také v automobilce Aston Martin či Applu, se stal pravou rukou Mate Rimaca v Rimac Automobili. Chorvatskému výrobci hypersportů a dodavatele řešení pro elektromobilitu chce nabídnout zkušenosti z oboru automotive, elektromobility a inovací, které načerpal za více než 30 let kariéry.

mate-rimac_chris-porritt3-min

Foto: Rimac Automobili

Chris Porritt a Mate Rimac

Během své kariéry se věnoval vývoji hypervozů Aston One-77 či V12 Vantage Zagato, v Tesle stál v čele inženýrského oddělení a u Applu, odkud k Rimacu přechází, byl součástí týmu Special Project Group. Ve svém volném čase se navíc rád věnuje renovování a závodění s historickými automobily. Díky této pestré směsici zkušeností v něm Rimac vidí dokonalý doplněk svého týmu.

piql-arctic-world-archive-1

Přečtěte si takéPokladnice vědění hluboko pod norským povrchem. GitHub uložil do speciálního trezoru pro další generace svůj archivPokladnice vědění hluboko pod norským povrchem. GitHub uložil do speciálního trezoru pro další generace svůj archiv

Mate Rimac v tiskové zprávě uvádí, že se původně obával zaměstnávat osoby se zkušenostmi z velkoprůmyslové výroby, protože se nemusely ztotožňovat s duchem a kulturou jeho společnosti. Ovšem díky svému nadšení a faktu, že si Porritt neváhá ušpinit ruce od oleje a mouru, je podle Rimaca pro tým perfektní posilou.

Podobně nadšeně zní i sám Porritt, který na nabídku kývnul především kvůli svobodě, kterou nezávislý Rimac Automobili při vývoji svých vozů má. Výsledkem této svobody je neuvěřitelný vůz Rimac C_Two, který se chce příští rok dostat do výroby, a právě Porrit by mohl ke splnění tohoto cíle být nápomocný.

rimac-automobili1

Foto: Rimac Automobili

Mate Rimac, zakladatel automobilové značky Rimac Automobili