Každý měsíc nová kniha pro rozšíření dětských obzorů. Zakladatelé Book Therapy chtějí vzdělávat i nejmenší

Peter BrejčákPeter Brejčák

Petra Caudr Hanzlíková a Jiří Caudr

Foto: FDU

Petra Caudr Hanzlíková s manželem Jiřím stojí za projektem Flowers & Dinosaurs University

0Zobrazit komentáře

Petra Caudr Hanzlíková již od roku 2001 působí v eventové agentuře Select Agency, kterou zároveň i vlastní. V posledních letech ale od organizování událostí upustila a s manželem Jiřím se začala věnovat několika dalším projektům. Prvním z nich byl obchod s českým designem Lípa Store, ve kterém prodávají ryze tuzemské dárkové produkty.

Před dvěma lety se dvojice pustila do dalšího projektu. Knihkupectví Book Therapy, nacházející se na pražských Vinohradech, zákazníkům nabízí pečlivý kurátorský výběr světových i českých knih o designu, architektuře, módě, životním stylu či rozvoji osobnosti.

„Od začátku se snažíme, aby Book Therapy nebyl jen obchod s knihami, ale kombinace více druhů služeb,“ popisuje pro CzechCrunch pětačtyřicetiletá Petra Caudr Hanzlíková.

prodejna-book-therapy

Foto: Book Therapy

Prodejna Book Therapy v Praze

„Kromě obchodu v Římské a pop-upů, které stavíme na klíč například Pražskému Quadrienále nebo festivalu reSITE, je to i zážitkový večer VIP Therapy,“ dodává s tím, že tato služba zájemcům umožňuje obchod po zavření na dvě hodiny pronajmout a s dobrým vínem nerušeně listovat všemi knihami.

Kolem knih se točí i nejnovější projekt manželů Caudrových, který je tak i třetím pilířem Book Therapy. Jmenuje se Flowers & Dinosaurs University a každý měsíc rodičům zasílá dětské knížky, které podporují rozvoj kritického myšlení jejich potomků. Zákazníkům nabízí tři varianty programu rozdělené podle věku dítěte a na jejich tvorbě spolupracovala psycholožka, aby byl pro děti zvládnutelný a zároveň zábavný.

Jak řešit nedostatečné vzdělávání dětí

„Po dvou letech na trhu jsme hledali, jak být aktivní v digitálním světě, a bylo nám jasné, že do klasického e-shopu s knihami nechceme a nemůžeme jít. Book Therapy je založené na silném kurátorském výběru, a to je pravý opak úspěšné e-commerce,“ vysvětluje Caudr Hanzlíková.

„Tento princip jsme chtěli zachovat, a proto jsme přišli s modelem založeným na předplatném a přidané hodnotě pro zákazníka – tedy výběru knih. Spojili jsme naši kurátorskou zkušenost s odborníky na předškolní vzdělávání a projekt měl obrysy,“ doplňuje.

petra-caudr-hanzlikova-a-jiri-caudr-min-scaled2

Foto: FDU

Petra Caudr Hanzlíková a Jiří Caudr

Druhou motivací pro vznik projektu je právě obsah knížek. Když Caudrovi hledali ideální školu pro svého syna, narazili na zarážející kvalitu vzdělávání se stejným přístupem, jako zažili sami dva ve svých předškolních letech. Na druhé straně však pozorovali silnou motivaci rodičů ve svém okolí něco se vzděláváním svých dětí dělat, včetně ochoty do něj investovat.

„Dětské knížky se často snaží držet děti v neexistující bublině.“

Flowers & Dinosaurs University je na trhu už přibližně rok a půl a podle vyjádření jejích zakladatelů meziročně v obratu vyrostla o 130 procent. Své zákazníky s pravidelným měsíčním předplatným počítá v řádu stovek na českém a slovenském trhu, a pokud vše půjde podle plánů, brzy se dočká i expanze do zahraničí.

Jedna česky, jedna anglicky

„Každý měsíc vybíráme ze zajímavých témat, která dětem rozšíří obzory, ale dbáme i na to, aby se vždy jednalo o novou knihu. Takže v balíčku nenajdete třeba rok starou knihu, byť může být naprosto skvělá. A samozřejmě balíček přizpůsobujeme věku dětí,“ popisuje Caudr.

Jako konkrétní příklady jmenuje například Politics for Beginners, knížku určenou dětem od šesti do osmi let, nebo například Easy Peasy vysvětlující i mladším čtenářům pěstování rostlin na zahradě. Nejde přitom jen o ukázaní zahradničení jako takového, ale na příkladech dětem vysvětlit, jak dlouho trvá vypěstovat potraviny a jakou hodnotu má jídlo.

Každý zaslaný balíček obsahuje jednu českou a jednu anglicky psanou knihu. Výběr zahraničních výtisků však není kvůli podpoře výuky cizího jazyka. „Anglické knihy jsme nezařadili kvůli jazyku, protože většina našich malých studentů ještě neumí samo číst, ale kvůli obsahu. Dětské knížky vydávané u nás se často snaží držet děti v jakési bublině, která neexistuje, a svět kolem nás hodně filtrovat,“ vysvětluje zakladatelka.

flowers-and-dinosaurs-university-min

Foto: FDU

Flowers & Dinosaurs University dětem zasílá dvě knížky měsíčně

„Všimněte si, v kolika dětských knihách je například vlak nakreslený s parní mašinkou. Přitom témata jako politika a válka, klimatická změna, jiné kultury nebo dezinformace jsou při správné komunikaci jednoduše pochopitelné a pro děti super zajímavé. Pokud přestaneme předstírat, že neexistují, nebudeme z nich vytvářet zvláštní tabu. Právě tato myšlenka rezonuje nejen mezi lidmi žijících v Česku, a to ve všech regionech, nejen v Praze, ale i mimo něj,“ dodává Caudr Hanzlíková.

Zajímavé je na celém projektu i Flowers & Dinosaurs University, že pro manželskou dvojici bylo od začátku důležité, aby byl projekt zdravý a udržitelný, což znamená v zisku. Caudrovi ho tedy financují sami a jejich přístup se podepisuje i na růstu. „Není tak rychlý, ale vytváříme opravdovou hodnotu, ne bublinu,“ zdůrazňuje Caudr.

filip-kocian

Přečtěte si takéV 16 letech vymýšlí vesmírný startup a rodný Zlín mu už je malý. Filip Kocián plánuje, jak jednou změní světV 16 letech vymýšlí vesmírný startup a rodný Zlín mu už je malý. Filip Kocián plánuje, jak jednou změní svět

Aby mohl projekt dále růst, musela zásilková služba překonat několik překážek spojených s působením na e-commerce trhu, včetně logistiky, automatizace interních procesů, účetnictví nebo i procesem nákupu a dodávek knih.

Teď však už dalšímu rozvoji nestojí nic v cestě. „V tuto chvíli jsme ale připraveni růst a našim cílem je dostat se během dalších 18 měsíců na desetkrát větší bázi zákazníků,“ uzavírá zakladatelka.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym