Výroba šlape jako hodinky. Tesla zažila další rekordní kvartál, který ji přiblížil k ročnímu cíli půl milionu dodávek
Dodat půl milionu vozidel, takový je cíl Tesly pro rok 2020. Byť to v průběhu jara vypadalo, že díky pandemii zůstane tak odvážný cíl nenaplněn, díky rekordním dodávkám ve třetím kvartálu je jeho realizace o něco nadějnější. Zaměstnanci automobilky ovšem budou muset nasadit tempo jako nikdy předtím.
Až doposud byl pro Teslu, co se dodávek týče, nejúspěšnější poslední kvartál minulého roku. Během něj byly novým majitelům předány klíče od celkem 112 tisíc kusů aut, minulý týden však Elon Musk vybídl pracovníky k maximální výkonnosti, která by mohla přinést rekordní čísla.
A jak se zdá, zaměstnanci Tesly i její roboti si jeho slova vzali k srdci, jelikož laťku opět posunuli o kus výše. Během posledního kvartálu se jim totiž podařilo vyrobit celkem 145 036 vozidel, z toho 139 300 kusů bylo již předáno novým majitelům.
Tato čísla už potřetí v řadě předčila odhady analytiků, ale hlavně nahrála ke splnění odvážného cíle dodat během tohoto roku půl milionu vozů, což by znamenalo meziroční nárůst dodávek o 36 %. Ovšem aby se tak skutečně stalo, bylo by zapotřebí během posledního kvartálu dodat 181 650 vozidel.
To bude pro Teslu velká výzva. Naplnit tyto plány by se automobilce mohlo podařit jen za předpokladu, že výroba pojede na plné obrátky, a to hlavně v šanghajské Gigafactory. Ta totiž podle Elona Muska nese na rekordních číslech lví podíl.
Výroba vlastních baterií a nové objednávky na Semi
S nárůstem produkčních čísel by měla časem pomoci také momentálně budovaná továrna nedaleko Berlína. Její provoz by měl být zahájen v červnu příštího roku. Nejedná se však o první podnik Tesly na německém území. Údajně měla zakoupit německého výrobce montážních linek bateriových článků, který dodává své výrobky BMW či Mercedesu.
Podle informací magazínu Electrek by se mělo jednat o společnosti ATW Assembly & Test Europe GmbH, která zaměstnává přibližně 210 osob. Její podnik se nachází nedaleko města Prüm, tedy domova podniku Tesla Grohmann Automation, v němž si automobilka vyrábí značnou část svých zařízení na výrobu baterií.