Očekávaný projekt českého Livesportu je tady. FlashNews jsou centrem veškerého dění, které vás zajímá
Přes 90 milionů uživatelů měsíčně, více než 75 milionů stažení aplikace a globální jednička. Svět bleskového informování o výsledcích sportovních zápasů už česká společnost Livesport ovládla a teď se chystá na další. Spouští projekt FlashNews, jehož ambice nejsou o nic nižší – chce být nejlepší platformou, na které se schází všechny důležité informace z celého světa.
„Spouštíme centrum všeho dění, kterým každý z nás žije a které ho skutečně zajímá,“ popisuje pro CzechCrunch přímočarou vizi Filip Horký, který je v Livesport News šéfem produktu a FlashNews je jednoznačně tím nejočekávanějším. „Startujeme v Česku, ale náš cíl je dobýt svět,“ potvrzuje.
Pro nezaujatého pozorovatele by to mohlo působit bláhově, ale takové myšlení je prostě v DNA Livesportu zakořeněné. Martin Hájek svou pražskou technologickou firmu relativně nenápadně vypracoval v největšího globálního hráče v poskytování sportovních výsledků a její konsolidované tržby se loni vyšplhaly na 2,5 miliardy korun, přičemž zisk je z toho v desítkách procent.
I proto si může čtyřicetiletý miliardář dovolit zabrousit do nových vod. V posledních měsících podpořil vznik startupu Dramox, který přenáší divadelní představení na internet, ale ještě větší ambice má právě s FlashNews. Pod vedením bývalého novináře Filipa Horkého v Livesportu vzniká aplikace, která by měla stačit každému uživateli na to, aby se v ní dozvěděl vše, co ho zajímá. A nutně to nemusí být jen zprávy.
„Chceme, aby ve FlashNews uživatelé našli vše, co chtějí vědět a co může ovlivňovat jejich životy. Není to jen o běžném zpravodajství, ale můžete si přidat aktuální informace z vaší obce, oblíbené osobnosti veřejného života nebo třeba jen zprávy o vašem oblíbeném fotbalovém klubu,“ vypočítává Horký takřka neomezené možnosti projektu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Klíčovým prvkem FlashNews je právě maximální personalizace, díky které by měl uživatel dostávat pouze ty zprávy a informace, jež ho skutečně zajímají. Na první pohled se tak podobají například Twitteru, kde v rámci jedné časové osy odebíráte příspěvky těch, co sledujete. Princip fungování ale bude v případě tuzemského projektu trochu jiný.
Žádné tajemné algoritmy
„Všechny zprávy a zdroje, které se uživatel rozhodne odebírat, bude dostávat do jediného feedu, ve kterém budou příspěvky řazené výhradně podle času publikace. Nebudeme mít žádné tajemné algoritmy, které ze spousty sociálních sítí udělaly nepoužitelné místo, kde se člověk utopí v záplavě prazvláštního obsahu,“ vysvětluje zásadní vlastnost Filip Horký.
Právě algoritmicky vybírané a řazené příspěvky, kdy na Facebooku či Twitteru nutně nevidíme úplně všechno, co bychom chtěli a odebíráme, jsou velkým tématem. Takové mechanismy totiž uživatele uzavírají do názorových bublin, kdy je jim neustále servírován takový obsah, jaký – podle algoritmů, u nichž nevíme, jak fungují – chtějí vidět.
Toho se ve FlashNews chtěli vyvarovat, a tak je podle Horkého čas publikace každé zprávy pro její zařazení ve feedu ta nejzásadnější a jediná směrodatná veličina. Uživatel tak bude mít jistotu, že mu nic z toho, co sleduje, neunikne – všechno bude na jediném místě, bez nutnosti překlikávání či otevírání dalších aplikací.
Ostatně služby, které se snaží na jednom místě agregovat zprávy, nejsou ničím novým. Mezi nejznámější patří například Google News nebo RSS čtečky, avšak ve FlashNews staví na tom, že nabídka informací bude mnohem rozmanitější podle zájmů a preferencí.
„Máme v databázi přes 10 tisíc zdrojů, přičemž jen desetina jsou média. Máme většinu veřejných vývěsek z měst a obcí po celé zemi, všechny veřejné instituce, soudy, ministerstva, hygienické stanice, sportovní kluby i třeba známé osobnosti a jejich účty na sociálních sítích. Nabídku navíc stále rozšiřujeme,“ popisuje Horký.
„Chceme, aby se lidé dozvěděli i to, co zajímá jiné, a mohli vykouknout ze své bubliny.“
Podle osmadvacetiletého šéfa produktu, mezi něž patří také nedávno spuštěný FlashSport, mají všechny informace ve FlashNews stejnou hodnotu. „Nikoho neodsuzujeme, nikoho neupřednostňujeme. Je jedno, jestli jde o média, plastiky celebrit nebo odstávku vody ve vaší ulici,“ ujišťuje.
K některým zprávám ale přesto budou přistupovat s větší obezřetností. Jde o méně důvěryhodné, tzv. dezinformační weby, které mohou šířit různé konspirace či fake news. „Spojili jsme se s Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky a Konšpirátoři.sk, abychom dali dohromady seznam takových webů, na které budeme uživatele upozorňovat,“ říká Horký.
Pokud se uživatel rozhodne dezinformační weby sledovat, FlashNews mu v tom bránit nebudou. Bude je však třeba aktivně povolit v nastavení a i nadále se při jejich zobrazení ukáže oznámení, že jde o potenciálně nedůvěryhodný obsah. O jejich zařazení či vyřazení ale nebude rozhodovat žádný algoritmus či vyšší autorita.
Palec nahoru i mračící se smajlík
Unikátní technologické know-how ale ve FlashNews najdete nad každým příspěvkem – díky tomu mohou uživatelé sledovat i třeba jen konkrétní slova a výrazy, ale zároveň nebudou zahlcováni nerelevantním obsahem. „Naše technologie totiž chápe, o čem daný text je,“ vysvětluje Horký. Můžete tedy buď sledovat, co například Andrej Babiš sám napsal, nebo naopak sledovat všechny články, ve kterých je Andrej Babiš zmíněn a hraje v nich nějakou roli.
FlashNews jsou tedy postavené na co největší transparentnosti, ale přeci jen je tu jedna věc, která bude zakázaná – diskuze. „Nebyli jsme schopni vymyslet, jak toto extrémně nebezpečné prostředí plné nenávisti a výhružek více zkulturnit,“ přiznává Horký, ale hned dodává, že o vyjádření názoru uživatele úplně připravit nechtějí.
U každého článku se tak objeví možnost přidat klasický palec nahoru a také ohodnotit jeho jednotlivé aktéry, a to pozitivním, či negativním smajlíkem. Čeho tím chtějí ve FlashNews dosáhnout? „Palec nahoru bude jednoduché doporučení k přečtení pro ostatní. Když něco vyletí a bude to mít hodně palců, znamená to, že si to zřejmě zaslouží naši pozornost,“ vysvětluje Horký.
Zároveň však zdůrazňuje, že půjde pouze o doplňující informaci, která nebude mít žádný vliv na pořadí jednotlivých informací ve feedu – ten bude vždy řazen dle časové posloupnosti. Podobně bude fungovat i hodnocení jednotlivých osobností, které může upozornit třeba na zajímavé fenomény. „Chceme, aby se lidé dozvěděli i to, co zajímá jiné, a mohli vykouknout ze své bubliny,“ zmiňuje šéf FlashNews s tím, že v této oblasti se bude služba dál rozvíjet.
Klíčové je teď to, že FlashNews startují ostrý provoz a další vylepšení budou přibývat postupně. Každou funkci zároveň v Livesportu staví tak, aby byla jednoduše replikovatelná i v zahraničí a fungovala i v cizích jazycích. „Začínáme v Česku, ale už příští rok chceme jít do několika dalších zemí,“ hlásí Horký.
V Livesportu zatím na projekt během první roku vývoje padlo několik desítek milionů korun a další významné investice se očekávají, aby se mohl projekt naplno rozjet na co nejvíce trzích. O tom, kolik by mělo FlashNews využívat uživatelů, zatím vzhledem k brzkému stádiu nechtějí jejich tvůrci mluvit, ale ve firmě před sebou mají jasný milník. Livesport, respektive mezinárodní značka FlashScore dosahuje na 100 milionů uživatelů.
„S aplikací FlashNews máme velké ambice a věříme, že navážeme v nové oblasti na úspěchy Livesportu na poli sportovních aplikací. Těšíme se a doufáme, že znovu ukážeme, že i z České republiky se dají psát velké příběhy s mezinárodním úspěchem,“ neskrývá ambice Alexandr Kánský, provozní ředitel Livesport News.
A sledovat můžete ve FlashNews samozřejmě také CzechCrunch, aby vám nic důležitého neuniklo.
Přejít do diskuze
Livesport
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.