Spojení In Time a Uloženky završeno. Pod dohledem Kellnera, Křetínského a Havrlanta vzniká logistická služba WeDo
Na českém trhu odstartovala nová logistická značka WeDo, která se stává nástupcem v tuzemsku již dlouhodobě působících společností In Time a Uloženka. Ukončuje se tak více než rok trvající proces, kdy trojice akcionářů – PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, ECI Daniela Křetínského a Rockaway Jakuba Havrlanta – jednak vyčlenila Uloženku ze skupiny Mall Group a zároveň pořídila kurýrní společnost In Time.
Nově vzniklou společnost WeDo vede Daniel Mareš. Ten od letošního ledna působil jako generální ředitel In Time (kam přešel po krátké štaci v Zásilkovně) a právě do této firmy byla krátce poté začleněna Uloženka. S novým brandem usiluje trojice majitelů o vytvoření silné značky orientované primárně na koncového zákazníka.
„Název WeDo znamená, že o spokojeného zákazníka usilujeme celá firma v čele s flotilou kurýrů a soustředíme se na spolehlivé a včasné doručení, které zvládneme díky technologii a inovacím,“ říká Mareš, který má v logistice více než dvacetileté zkušenosti, přičemž dvanáct let působil na pozici generálního ředitele DPD CZ.
Podle zkušeného manažera trend na trhu služeb logistických operátorů v posledních letech směřuje k zaměření na příjemce zásilky, kterému chce WeDo vyjít vstříc a odpovídat tomu má i celkový design služby.
Trojice akcionářů WeDo je rozdělena stejně jako v případě Mall Group – po 40 procentech drží PPF a EC Investments, zbylých 20 procent pak patří Rockaway Capital. Služba však navzdory stejným vlastníkům funguje nezávisle na velké e-commerce skupině, do níž patří například Mall.cz, Košík.cz, Vivantis, ale i Mall.tv či Mall Pay.
Doručení domů, na výdejní místo i do boxů
Podle představených plánů se WeDo do konce letošního roku zaměří na start nové značky a související přeměnu, v příštím roce pak chystá představit další kroky směřující k naplňování své vize – aby byl příjemce zásilky tím, kdo řídí celý proces a rozhoduje o tom, kdy, kam a jak bude zásilka doručena.
Logistická služba přitom staví na přednostech dvou sloučených firem a nabídne tak tři způsoby doručení balíků. Díky In Time má k dispozici flotilu 300 aut a kurýrů a možnost doručovat zásilky přímo domů, zatímco Uloženka doplňuje síť s více než tisícovkou výdejních míst.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV příštím roce má navíc přibýt také možnost objednání zboží minimálně do stovky výdejních samoobslužných boxů. Ty obecně získávají na stále větší popularitě a buduje je Alza, Mall či Rohlik.cz a nedávno se přidala také Zásilkovna nebo online lékárna Pilulka.
„Plné pokrytí služeb je důležité k tomu, abychom mohli nabídnout všechny varianty doručení a byli plnohodnotnou volbou pro zákazníky,“ vysvětluje Mareš s tím, že zákazníci by díky WeDo měli mít z mobilní aplikace možnost také měnit doručení nebo zásilky spojovat.
„Máme kompletní nabídku služeb a také plnou podporu našich akcionářů. Brzy budeme jediný plně český operátor, který doručuje všemi třemi způsoby na území celé České republiky. Proto věřím, že se nám povede vybudovat nekompromisního logistického operátora, jenž doručuje koncovým zákazníkům,“ doplňuje Mareš.