Kontaktní čočky Jaromíra Kijonky dál rostou a dobývají Evropu. Alensa loni navýšila obrat na 1,4 miliardy korun
Úspěšná zahraniční expanze v předchozích letech, otevření nových trhů i rozšíření skladových ploch a sortimentu. To jsou tři hlavní faktory stojící za dalším růstem české skupiny Alensa Jaromíra Kijonky, která provozuje přes čtyřicet e-shopů s kontaktními čočkami a dioptrickými i slunečnými brýlemi ve více než třiceti zemích Evropy.
Podle zveřejněných hospodářských výsledků loni dosáhla Alensa na čistý obrat ve výši 1,4 miliardy korun, tedy o dvacet procent více než rok předtím, kdy byl na úrovni 1,164 miliardy. Ruku v ruce s obratem se meziročně zvedla také EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy a úroky), a to z 51,4 milionu na 58,1 milionu korun.
„Loňský rok s pětinovým růstem považujeme za velice úspěšný. Přikládáme ho třem hlavním aspektům, mezi které patří úspěšná expanze v předchozích letech (spolu s otevření nových trhů Ruska a Švýcarska), navýšení skladových ploch i zásob a hlavně rozšíření sortimentu o dioptrické brýle a jejich snadný nákup pomocí virtuálního zrcadla,“ uvádí Kijonka, spolumajitel a zakladatel Alensy.
Alensa dle svého vyjádření patří ve většině zemí, ve kterých operuje, mezi trojici největších online prodejců kontaktních čoček. V České republice provozuje například e-shop Alensa.cz s téměř půl milionem zákazníků, v celé Evropě jich má pak necelých pět milionů.